EDUCACIÓ

Aprendre pel carrer: un projecte educatiu permet conèixer Tarragona a alumnes i famílies amb el mòbil

La iniciativa mEDU Tarraco proposa enigmes a mesura que es visita la ciutat

per Redacció , Tarragona, 16 d'abril de 2021 a les 15:49 |
Un grup d'alumnes de sisè de primària de l'escola Saavedra de Tarragona participant en el projecte mEDU Tarraco. | Eloi Tost/ACN
Un projecte educatiu permet conèixer Tarragona a mesura que es passeja pels seus carrers. Es tracta de mEDU Tarraco, que enguany arriba a la quarta edició i es dirigeix tant a escolars com a famílies. A través de l'aplicació MHM es pot accedir a un mapa de la ciutat i a mesura que l'usuari s'acosta als punts d'interès s'activen els continguts i les preguntes.

Les respostes encertades donen punts i un cop s'arriba als 150 els patrocinadors dels promotors fan un donatiu d'un euro per La Marató de TV3. Enguany s'ha arribat a la quarta edició, però a causa de la pandèmia ha passat de fer-se un únic dia a durar dos mesos, per tal de rebre els centres educatius de manera més repartida, i alhora s'ha obert al públic general.


"L'objectiu fonamental és descobrir Tarragona amb un dispositiu mòbil", comenta Anna Piñero, coordinadora de mEDU Tarraco. L'aplicació funciona a partir de la geolocalització i la informació i les preguntes que cal respondre s'activen a mesura que l'usuari s'acosta als llocs d'interès. "No tots els llocs són històrics. Alguns passen desapercebuts i ni tan sols la gent de Tarragona els coneix", remarca Piñero.

Hi ha diferents nivells de preguntes, ja que el joc s'adreça a alumnes des de cinquè de primària fins a primer de batxillerat. En el cas de les famílies, els impulsors recomanen resoldre els enigmes conjuntament pares i fills. Els joves estan satisfets per poder fer l'activitat: "S'aprèn diferent. En tinc més ganes i estic més motivada que si em donessin una fitxa a classe", reconeix Aitana, alumna de quart d'ESO de l'institut Martí i Franquès de Tarragona.


Entre els més petits la sensació és la mateixa. "És més divertit que estar a classe", diu en David, de sisè de primària de l'escola Saavedra. La seva companya Gerber detalla que al costat de l'ajuntament l'aplicació els ha preguntat pel cognom de l'alcalde i per com es deia antigament la plaça de la Font.

Els professors també veuen de bon grat participar en el projecte. "És una activitat digital i com a escola hi apostem. És l'activitat final d'un treball previ fet a l'aula", detalla Sergi Moncusí, professor de robòtica de l'escola Saavedra. Alhora, valora que toquen qüestions vinculades amb història, matemàtiques o llengua. A més, en un context de pandèmia, el fet de poder sortir al carrer és un estímul afegit per als joves.

 

Participació