SANITAT

Salut anuncia l'increment de l'atenció presencial als CAP de Tarragona

És una de les reivindicacions de les entitats veïnals de la ciutat, que darrerament han organitzat protestes

per Redacció , Tarragona, 5 de novembre de 2020 a les 08:09 |
El CAP Jaume I, al carrer Felip Pedrell de Tarragona. | Josep M. Llauradó
El gerent de la Regió Sanitària Camp de Tarragona, Ramon Descarrega, es va reunir ahir amb les entitats veïnals per comunicar-los que, segons el pla previst del Departament de Salut, s'incrementaran fins al 50% les consultes presencials als Centres d'Atenció Primària de la ciutat. Darrerament, diverses entitats veïnals -tant de Ponent com de la Part Baixa i el Centre- havien organitzat protestes per reivindicar aquesta presencialitat i més personal que la garantís.



"Es veu una clara tendència a l’alça en les darreres setmanes en tots els CAP de forma generalitzada per part dels centres de l’ICS a la ciutat", assegura Descarrega. En aquest sentit, l’ICS ha elaborat un Pla d’Acció per a la Direcció d’Atenció Primària per encarar les accions prioritàries durant l’últim trimestre de 2020. El primer objectiu que es planteja és "no només recuperar la presencialitat, sinó la longitudinalitat i l’accessibilitat al llarg dels processos assistencials".





Així mateix el Departament diu que vol eliminar les agendes comunes de seguiment de casos per recuperar el model de gestió del professional de referència. Aquest Pla també vol establir professionals de referència de segona línia per reduir el número de professionals assistencials que intervenen en un mateix pacient.

"Es vol recuperar la gestió de la demanda al taulell, retirant el triatge de les portes del centres i definir agendes intercalant presència i virtualitat per evitat concentracions a la sala d’espera", assenyala Descarrega. Així mateix, indica que aquestes mesures es podran implementar "en major o menor mesura en funció de l’evolució de la Covid-19, sent un objectiu condicionat a la situació epidemiològica de cada moment".

El reforç de personal promès per atendre consultes telefòniques i l’adequació de xarxes telemàtiques -una demanda que segons les entitats veïnals no s'ha vist per ara reflectit- ha posat en marxa "un programa pilot al CAP Jaume I on s’ha desplegat un sistema d’atenció telefònica intel·ligent que permet gestionar la cua de trucades i establir diversos fluxos de telefonia basat en les demandes entrants". Aquest pla es preveu ampliar a la resta d'equips d'atenció primària.

La trobada es va dur a terme amb representants de la direcció d’Atenció Primària de l’Institut Català de la Salut (ICS) al Camp de Tarragona, del CAP Bonavista, el CAP Torreforta-La Granja, el CAP Jaume I, membres de la direcció de la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla i tècnics de Participació Ciutadana, amb representants de la Federació d’Associació de Veïns de Tarragona, l’Associació de Veïns de Bonavista, l’Associació de Veïns la Floresta, l’Associació de Veïns Federada Segle XXI i l’Associació de Veïns Federada Llevant.

Altres notícies que et poden interessar






 

Participació