Millores a l'estació de Renfe de Sant Cugat

El director general de la Xarxa Ferroviària del Ministeri de Transports s'ha compromès a estudiar possibles usos de futur per a l'espai

L'estació de Renfe de Sant Cugat (línia R8)
L'estació de Renfe de Sant Cugat (línia R8) | Georgina Albreda
NacióSantCugat
23 de febrer del 2022

Renfemillorarà l'aparcament, l'accés i el manteniment de l'estació de Sant Cugat (línia R8 Martorell-Granollers). Aquest és el compromís extret després d'una trobada celebrada fa un parell de setmanes a Madrid entre l'alcaldessa Mireia Ingla i la tinència d'alcaldia de Presidència Pere Soler amb el director general de Planificació i Avaluació de la Xarxa Ferroviària del Ministeri de Transports, Casimiro Iglesias

Ingla va posar de manifest durant la reunió la "infrautilització" de l'estació de ferrocarril de Renfe a Sant Cugat -ubicada a Coll Favà- i la manca de manteniment i adequació de l'espai. Tanmateix, el consistori va plantejar la possibilitat d'utilitzar aquella àrea com a Park&Ride i com a futura estació central d'autobusos municipals i intermunicipals

Des de l'altra banda, Iglesias ha apuntat que l'augment de la freqüència de pas de trens -actualment és d'un tret per sentit i hora- s'ha de canalitzar a través del Departament de Territori de la Generalitat i de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). 

No obstant això, sí s'ha compromès a donar les instruccions necessàries perquè es millori i acondicioni l'espai d'estacionament i d'acumulació de material durant aquest any. Així doncs, una vegada l'àrea estigui acondicionada, es podran arribar als acords necessaris perquè es pugui tornar a utilitzar com a zona d'estacionament, Park&Ride i possible estació d'autobusos. 

L'Ajuntament també ha sol·licitat la necessitat d'estudiar la possibilitat que les estacions de Volpelleres i d'Hospital General es converteixin en uns intercanviadors de ferrocarril entre les línies de FGC i de Rodalies Renfe. Un fet que permetria connectar Barcelona i Sant Cugat amb les principals ciutats del Vallès i del Baix Llobregat, incidint així en les possibilitats per desplaçar-se en transport públic enfront del vehicle privat. 

Iglesias ha assegurat que estudiaran la viabilitat d'aquests dos intercanviadors durant aquest 2022 i que, un cop fet l'anàlisi, es donarà a conèixer a l'Ajuntament perquè es facin públics.