Pas endavant per connectar Sant Cugat i Rubí a través de carrils bici

El ple santcugatenc ha donat llum verda a la construcció del proper tram del carril bici entre la rotonda de l'Hipòdrom i l'avinguda de Països Catalans

Carretera de Rubí de Sant Cugat
Carretera de Rubí de Sant Cugat | GSV
23 de desembre del 2021
Actualitzat a les 17:59h
L'Ajuntament de Sant Cugat ha donat llum verda aquesta tarda a l'aprovació inicial del projecte d'obres (inclosa l'expropiació de certs béns i drets de la zona) per la implementació d'un carril bici a la carretera de Rubí, entre l'AP-7 i l'Avinguda de Lluís Companys.

Aquesta és la segona fase del projecte, tram comprés entre la rotonda de l'Hipòdrom i l'avinguda de Països Catalans, que pretén connectar el centre de Sant Cugat amb la ciutat veïna de Rubí a través de la xarxa local de carrils bici. El projecte està valorat amb un pressupost aproximat de 462.000 euros. 

Des de Cs, han carregat pel "malbaratament de recursos públics" per una obra que suposa prop de 700 euros per metre de carril de bici. El portaveu taronja Aldo Ciprian també ha qüestionat el futur tràfic de ciclistes per aquesta via que forma part d'una xarxa ciclable, assegura, amb manca de manteniment. A l'altra banda de l'oposició, el regidor de JxSTC, Eloi Rovira, ha celebrat aquesta iniciativa que "potencia i incentiva alternatives de mobilitat segures amb perspectiva sostenible". 

Cal recordar que l'útim projecte del tràmit, el que va de la plaça dels Carreters al Leroy Merlin de Rubí per sota de l'autopista ja està en tràmit, pendent de la seva aprovació definitiva per part de la Junta de Govern Local i posterior publicació al BOPB. Amb aquesta infraestructura enllestida, el carril bici tindrà una llargada de 2,5 quilòmetres que unirà l'Anella de Mobilitat Verda i Rubí.

Aquesta obra dona continuïtat a l'alternativa que s'està impulsant des del consistori per afavorir una mobilitat alternativa al cotxe privat que incrementi l'espai urbà per al gaudi de la ciutadania mentre s'aconsegueix de retruc una millora de la qualitat de l'aire. En general, un projecte que forma part de la xarxa ciclable Bicivia de l’AMB per unir de manera ràpida, sostenible i segura una vintena de municipis metropolitans.

"La nova via és una aposta més per part del govern de la ciutat per crear infraestructura ciclable i itineraris de vianants directes i segurs, per permetre que els desplaçaments a peu i en bicicleta siguin més competitius respecte als desplaçaments amb vehicle privat motoritzat i així contribuir al canvi d’hàbits de la ciutadania", ha relatat el regidor de Mobilitat, José Gallardo.