Sant Cugat estrena un nou Centre d'Urgències d'Atenció Primària

El CUAP, ubicat al costat del CAP Sant Cugat, estarà obert les 24 hores i comptarà amb nous box d'observació i més recursos humans i tecnològics

La roda de premsa davant del CAP Sant Cugat a la Mina
La roda de premsa davant del CAP Sant Cugat a la Mina | Aj. de Sant Cugat
14 de desembre del 2021
Actualitzat a la 13:32h

Sant Cugat celebra l'obertura del nou Centre d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP) que donarà servei a prop de 100.000 persones de l'entorn. Aquest dimarts al matí, la secretària d'Atenció Sanitària i Participació del Departament de Salut, Meritxell Budó, la directora del CAP Sant Cugat, la Dra. Raquel Hernández, i la regidora de Salut, Gemma Aristoy, han visitat les instal·lacions que resultaran especialment claus en aquest període marcat per la pandèmia

Aquest nou equipament, ubicat al costat del CAP Sant Cugat al carrer de la Mina, estarà obert les 24 hores del dia i comptarà amb nous boxs d'observació i més recursos humans i tecnològics per resoldre les urgències de baixa i mitjana complexitat per tal d'evitar els desplaçaments a les urgències a l'hospital de referència dels santcugatencs a Mútua de Terrassa. "Aquest nou servei d'urgències continuades resol una mancança al municipi i permetrà garantir l'equitat a la població", ha apuntat Aristoy en una roda de premsa reivindicant que es tracta d'una "bona notícia" per a la ciutat. 

Fins ara, Sant Cugat tan sols comptava amb un Punt d'Atenció Continuada (PAC) obert durant les nits i els caps de setmana. Així doncs, en paraules de la doctora Hernández, aquest nou CUAP es tradueix en un dispositiu amb més professionals, millors instal·lacions per a observacions, analítiques i radiografies resultant en un increment de la resolució de les incidències sanitàries per a una millor gestió i seguiment de malalts crònics.

Des del Departament de Salut, Meritxell Budó ha reivindicat el compromís d'anar recuperant l'activitat ordinària en els serveis d'atenció primària -com en els consultoris- coincidint amb el desplegament del PLANUC que preveu l'elaboració de fulls de ruta per planificar les actuacions previstes per a períodes concrets amb l'objectiu d'assegurar una atenció continuada i urgent equitativa, qualitativa i resolutiva, liderada per professionals, que situa la persona i les seves necessitats al centre del sistema.