Nou reglament per aparcar a Sant Cugat

El ple d'octubre ha aprovat el text que permetrà a l'Ajuntament regular sobre els usos de les vies públiques, la circulació i l'aparcament del municipi

Una àrea de zona verda al centre de Sant Cugat
Una àrea de zona verda al centre de Sant Cugat | Sergi Baixas
Sergi Baixas
19 d'octubre del 2021
Actualitzat el 28 d'octubre a les 11:44h

Sant Cugat del Vallès ja té un nou reglament del servei d'estacionament a la via pública de la ciutat (Valldoreix queda exclòs per tenir les seves competències pròpies en l'ordenació de trànsit). Així doncs, amb el vistiplau del ple d'octubre celebrat aquest dilluns, s'ha aprovat el text que permet a l'Ajuntament regular sobre els usos de les vies públiques, la circulació i l'aparcament de vehicles a la ciutat. 

Aquest nou reglament té com a objectiu "materialitzar les polítiques de mobilitat sostenible relacionades amb l’ocupació de l’espai públic pel vehicle privat". En aquest sentit, es planteja donar resposta a les línies d'actuació estratègiques basades en la participació dels  plans  de  millora  de  la  qualitat  de  l’aire  del  municipi reduint les emissions sonores i fomentant l’ús del transport públic; facilitar l’aparcament a les àrees amb alta ocupació i forta pressió forastera; reduir el trànsit d’agitació en la recerca d’aparcament i la congestió al nucli central del municipi; millorar l’aprofitament de les places assegurant altes taxes de rotació potenciant el comerç i l'economia local; i reduir la indisciplina mitjançant una millor vigilància. 

Amb tot plegat, el nou document contempla el manteniment o ampliació de l'àrea blava (usuari paga pel temps que ocupi en una plaça amb l'objectiu de maximitzar la rotació en zones comercials i centres neuràlgics); l'àrea comercial (com la blava però més restrictiva respecte al temps d'estacionament permès); l'àrea verda (pensat per a facilitar aparcament per a residents de l'àrea i fomentar un transport més sostenible); l'àrea vermella (estacionament gratuït de temps limitat per realitzar una gestió en llocs de pública concurrència com un CAP); i les àrees de càrrega i descàrrega; a diversos punts de la ciutat segons les necessitats del municipi.

Pel que fa a les sancions, si s'ha aparcat en una zona blava, verda, vermella o comercial i no s'ha posat tiquet, la multa serà de 100 euros. En cas que l'usuari s'hagi excedit del temps sense renovar-lo, la sanció serà de 50 euros -podrà anul·lar-se per un cost de 10 euros durant la pròxima hora des de la fi del temps abonat-. Per altra banda, en cas d'aparcar o efectuar una parada en una zona de càrrega i descàrrega, la multa pujarà fins als 200 euros. 

La moció ha rebut el suport de les tres formacions del govern local i de Junts per Sant Cugat; mentre que els regidors de Cs han fet palesa la seva abstenció per la desestimació de l'al·legació que van presentar. Una al·legació que reclamava impulsar més llocs d'aparcament per a aquella gent que treballa a Sant Cugat però que no hi resideix; una proposta, segons el regidor de Mobilitat José Gallardo, que xoca frontalment amb la voluntat del nou reglament de fomentar més estacionaments per als propis residents.