Junts aposta per crear una regidoria de turisme i comerç

Una iniciativa per captar fires i esdeveniments a la ciutat

Junts posa l'accent en l'establiment local
Junts posa l'accent en l'establiment local | Gala Espín
Marta Ordóñez
22 de maig del 2023
Actualitzat a les 14:18h

El candidat a l'alcaldia de Junts per Sabadell, Lluís Matas, ha apostat perquè el futur consistori tingui una regidoria de turisme i comerç. La finalitat no és una altra que donar impuls en aquest àmbit a la ciutat. “Sabadell té de tot“, ha indicat Matas i ha rematat, “els esdeveniments turístics fan que l’economia de Sabadell bulli”.

La proposta es dedicarà a buscar esdeveniments fora i permetrà generar “capitalitat” i “llocs de treball” al voltant del turisme de negocis, esportiu i cultural. La regidoria hauria de buscar iniciatives per instal·lar-les a Sabadell: “Cal agafar la maleta i buscar actes de primera qualitat”.

Ha enumerat esdeveniments impulsats des del programa Projecció de Ciutat i Turisme, creat com a condició per a l'aprovació dels pressupostos, les rutes turístiques i cites “de primera magnitud” com la Volta, la Champions de waterpolo i la Fira Sakura Matsuri, que recentment ha organitzat la segona edició. “Hem impulsat la projecció i la marca del turisme a Sabadell, traient del calaix els actius que ens fan singulars”, ha recalcat i no s'ha oblidat de "l'èxit" de Somriu al Nadal, “des del Visit Sabadell hi vam treballar”.

A més de l'atracció de visitants, la idea del juntaire té una altra pota: el comerç. En aquesta línia, ha indicat fer una marxa d’una ruta d'establiments històrics -calcula que hi ha uns 200- i impulsar un premis que els reconeguin, així com, a les iniciatives del comerç de promixitat. Tal com ha especificat, els grans eixos comercials de Sabadell sumen sis quilòmetres amb 2.500 establiments repartits de nord a sud.