L'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha anunciat aquest dimecres que un dels
projectes capitals del seu mandat, el Portal Sud, començarà a construir-se “si tot va bé” en el termini d'un mes. Ha apuntat que s'haurien de veure els primers “moviments de terres” en aquesta àrea que haurà de
millorar l’accés als polígon sud-oest de la ciutat.
L'obra tindrà
dues fases, una primera que busca
“dignificar” l'entrada a la ciutat i a l'àrea industrial, i una segona que ha de “reforçar”
l'arribada a l'aeroport i als carrers d'aquesta zona de la localitat.
Ha estimat un any de treballs, cap a mitjans de 2024 haver acabat el primer tram i que, cap al final d'aquestes intervencions, en paral·lel també arrenquin els de la segona.
Tot plegat, compta amb
un pressupost de 6,7 milions d'euros, dels quals 4,89 són per a la primera fase i dos els aporta la
Diputació de Barcelona. Unes obres enfocades a la seguretat i la fluïdesa del trànsit, però que també busquen "el creixement econòmic i això s'acaba traduint en repercussió social".
Un projecte aplaudit pel sector econòmic Foto: Juanma Peláez
El més visible serà una
rotonda de 90 metres de diàmetre amb dos carrils de circulació i quatre ramals, que unirà amb el carrer Costa i Deu, on hi haurà un tram d'unió amb una altra rotonda; la Gran Via, el polígon sud-oest, la C-58 i Sant Pau de Riu-sec. Una transformació que arrencarà a partir del
semàfor de sortida de la ciutat, a l'altura del carrer Bernet Metge.
"Travessia pel desert"
El president del polígon sud de Sabadell, Josep Maria Roviras, ha afirmat que des de la creació de l'organització, fa 11 anys, ha estat
una "travessia pel desert" i que la motivació d'impulsar l'entitat era la de
millorar els accessos a l'àrea industrial. I és que, tal com ha recordat, "representen el
25% de l'activitat econòmica" al municipi i que el 2022 va facturar, tal com ha especificat,
1.000 milions d'euros.
La presidenta de la Diputació,
Núria Marín, ha qualificat de
"necessària i imprescindible" aquesta obra i ha destacat la perseverança perquè es faci realitat,
"després de moltes dificultats", en un projecte marcat per l'encariment de les primeres matèries i que la mateixa
Farrés va veure perillar.