El dia que es va anunciar que els FGC arribarien a Castellar

El projecte preveia l'arribada del tren en un màxim de deu anys | Comptava amb dues estacions al pla de la Bruguera i al centre

Redacció
13 d'agost del 2017
Actualitzat el 15 d'agost a les 23:15h
L'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, i l'exdirector general de Transports Terrestres, Manel Villalante, l'any 2010.
L'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, i l'exdirector general de Transports Terrestres, Manel Villalante, l'any 2010. | Norma Vidal

Al 2010 s'anunciava el projecte de la Generalitat de fer arribar els Ferrocarrils (FGC) fins a Castellar del Vallès. La proposta passava per allargar la línia que es volia ampliar a Sabadell fins el municipi veí, amb dues estacions que donarien servei a la zona de polígons i al centre de la localitat. Tot en un termini de deu anys. Ara tot això ha quedat enfonsat en el fons d'un calaix per les dificultats econòmiques en què es troben les arques públiques.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va iniciar el 16 de març de 2010 el procés d'informació pública de l'estudi informatiu del perllongament de la línia del Vallès, una actuació que tenia previst comportar la construcció d'un nou tram de 4,5 quilòmetres, que partiria de la cua de maniobres ubicada al barri de Ca n'Oriac de Sabadell i que arribaria fins al nucli urbà de Castellar. El nou tram comptaria amb uns 700 metres del traçat soterrat i amb tres viaductes i trams de cel obert per a creuar el riu Ripoll, amb una inversió prevista de 320 MEUR.

L'anunci el va fer el llavors director general de Transports Terrestres, Manel Villalante, en companyia de l'alcalde, Ignasi Giménez. Es donava així resposta a una llarga reivindicació del municipi, que reclamava una connexió amb cara i ulls amb la resta del món donada la difícil connectivitat que ofereix la carretera de Sabadell. La previsió es que poguessin utilitzar el servei uns 9.300 viatgers diaris, a través de les estacions que s'ubicarien a la plaça de la Fàbrica Nova i al polígon de Pla de la Bruguera.
 

Traçat previst per arribar en FGC a Castellar. Foto: PTOP


Ara, però, el projecte queda lluny. L'ampliació de la línia S2 a Sabadell ha patit nombrosos retards, i finalment la posada en funcionament de la totalitat de les estacions a la capital s'ha programat per l'any que ve. De Castellar, però, de moment no se'n sap res. La proposta no s'ha desestimat del tot, però la situació econòmica que tenen les administracions fa preveure que si finalment arriba no sigui, ni molt menys, d'aquí a cinc anys, com s'havia previst. Caldrà creuar els dits.