​Vic regalarà entrades culturals a qui faci nit als allotjaments de la ciutat

La campanya va del 15 de juliol a l'1 de novembre

Guillem Soldevila, Susagna Roura, Raimon Casals i Jordi Rodó
Guillem Soldevila, Susagna Roura, Raimon Casals i Jordi Rodó | Aj. de Vic
Osona.com
01 de juliol del 2021
L'Ajuntament de Vic ha engegat una nova campanya per incentivar el turisme cultural a la ciutat. La iniciativa "La Clau de Vic" regala entrades culturals a aquells visitants que pernoctin en allotjaments de la ciutat. S'oferiran entrades a la cripta romànica de la Catedral de Sant Pere, al Museu Episcopal de Vic, al Museu de l'Art de la Pell i al Vicpuntzero. La campanya s'allargarà entre el 15 de juliol i l'1 de novembre, i es promocionarà en els allotjaments i espais culturals, i en els diversos establiments i comerços de la ciutat.

Tal com subratlla la regidora de Cultura, Susagna Roura, es tracta d’una nova mesura del pla de reactivació “Reimpulsem Vic” per potenciar el turisme cultural i sostenible i promoure el patrimoni cultural. De fet, així ho recull el primer Pla Estratègic de Turisme de Vic que vol posicionar la capital d’Osona com un punt d’interès cultural en l'àmbit nacional.

“La Clau de Vic” té un doble sentit: vol donar prestigi als visitants donant-los la clau dels grans emblemes culturals de la ciutat i oferir-los visites en entorns singulars per conèixer el patrimoni, les tradicions i la ciutat.

Aquesta nova campanya turística es promocionarà en els allotjaments i espais culturals i en els diversos establiments i comerços per seguir reimpulsant la ciutat de forma transversal.

Primer Pla Estratègic de Turisme de Vic
El primer Pla Estratègic de Turisme de Vic es va aprovar per unanimitat al ple del mes d’abril. Aquest pla té una visió estratègica fins a l’any 2025, amb l’objectiu de posicionar la capital d'Osona com a punt turístic a nivell cultural amb un turisme de qualitat i cívic, que enllaci amb el caràcter i la identitat vigatana, i que converteixi el centre històric de Vic en un centre neuràlgic que promogui i impulsi al turisme a conèixer els diversos barris de Vic i municipis de la comarca. 

La personalitat, el mode de ciutat ideal per visitar i passejar, el poc desenvolupament turístic i el potencial i caràcter del patrimoni turístico-cultural són quatre de les idees que giren al voltant del pla. 

El pla es va treballar abans de la pandèmia, fet que ha permès adaptar-lo a la situació i fer un document obert a canvis i actualitzacions.
Arxivat a