Vic

El carril bici de la ronda Camprodon es queda al lateral

L'Ajuntament consolida el projecte de mobilitat sostenible i es faran treballs per millorar la seguretat dels ciclistes

per Carles Fiter, Vic | 31 de maig de 2021 a les 11:55 |
La regidora Fabiana Palmero amb la tècnica Joana Rodríguez, a la ronda Camprodon de Vic | Josep M. Montaner
El carril bici a la ronda Francesc de Camprodon finalment es queda al lateral de la via. Tal com ha anunciat aquest dilluns la regidora de Mobilitat, Fabiana Palmero, després de l'estudi del tram experimental, "la implementació del carril bici ha estat un èxit" i es vol "consolidar". La regidora ha remarcat que és "un pas més per afavorir la mobilitat i la salut". Aquesta consolidació passa per dimensionar els carrils per a bicicletes i vehicles, així com una separació "més contundent" entre vehicles i ciclistes. Això suposa que els carrils bici seran d'1,5 metres i la separació amb els cotxes tindrà 50 centímetres.

També es millorarà la connexió amb el carril bici central de l'avinguda Bernat Calbó, així com altres punts més conflictius. Pel que fa al carril bici que actualment està en una de les voreres de la ronda Camprodon, es desdibuixarà i serà només per a vianants.


D'altra banda, també s'incorporaran espais de càrrega i descàrrega -a través de zones Duma- per aquelles zones que ho permetin. Una de les novetats és que n'hi haurà una d'expressa per a la farmàcia, una demanda de fa molts anys, i que s'estendrà a totes les farmàcies de la ciutat.

Està previst que els treballs per dimensionar el carril bici es començaran a fer a la tardor, i s'emmarcarà en el projecte de reasfaltats de la ciutat. D'aquesta manera, no s'haurà de repintar i s'evitarà que puguin haver-hi relliscades.


Un 27% de reducció de vehicles

El volum de pas de vehicles ha disminuït a la ronda Camprodon. "La intensitat mitjana de vehicles s'ha reduït un 27%", ha explicat la tècnica de Mobilitat de l'Ajuntament de Vic, Joana Rodríguez. Tot i que ha puntualitzat, que pot haver-hi un biax, ja que també ha baixat per la reducció de trànsit per la pandèmia. En tot cas, segons Rodríguez, "qualitativament, tot i traient un carril de circulació, no s'han ocasionat més problemes dels que ja hi havia en hores punta".

Més promotors a favor del canvi

A més de l'Ajuntament, entitats com Canvis en Cadena, Osona amb Bici, associacions de famílies de les escoles i els mateixos centres, també han estat promotors per promoure endavant aquest canvi. La regidora ha agraït la seva tasca i sobretot "la part educativa", ja que ajuden amb "aquesta transformació".

Segons Palmero, per als veïns de la via el balanç també és positiu. Per als conductors, no tant. En aquest sentit, la regidora ha explicat que "els canvis sempre costen", però que cal anar tots "a la una" per fer un "món més sostenible", ja que els beneficis en la salut són per a tots. Un dels propers passos és enllaçar la plaça Mil·lenari amb l'escola Andersen, i així connectar els eixos de mobilitat sostenible de la ciutat.

Finalment al lateral

L'Ajuntament de Vic es debatia entre traslladar el carril al centre de la via o deixar-lo al lateral. Finalment s'ha optat per la segona opció. De fet, l'opció de desplaçar el carril al centre de la via va generar recels i oposició, sobretot a la plataforma Osona amb Bici.

El gener d'aquest any es va confirmar que la prova pilot es quedava definitivament a la via més contaminada i transitada de la ciutat. De fet, aquesta iniciativa es va posar en marxa per reduir el trànsit de vehicles de motor i la contaminació atmosfèrica i acústica de la ronda Camprodon, una reivindicació veïnal, i també a l'avinguda Bernat Calbó. L'adequació de les vies va tenir un cost d'uns 40.000 euros.

 

Osona.com estrena butlletí setmanal
Vols rebre els apunts imprescindibles de la setmana a Osona?

Subscriu-te aquí gratuïtament

 

Participació