Sento pena
Per Anònim el 20 de febrer de 2018 a les 13:33
Estic totalment d'acord amb en Josep Fouché, i ja era hora que algú diagnostiqués de forma clara les contradiccions de la CUP i el món EI en general. Us sorprèn que una d'aquestes noietes rebels hagi anat a una bona escola? Fins fa poc, un dels pesos pesants d'Endavant s'havia format a la London School of Economics. Jo tenia un amic que volia entrar a la CGT, i amb dues assemblees en va tenir prou. Quan va veure que dedicaven l'estona només a discutir entre ells i no a treballar per la defensa dels treballadors, no hi va tornar. Jo no vaig ser tan llest. Vaig estar durant anys a dins de col·lectius de l'EI, per sortir totalment desencisat. Mai se'm va valorar, i no he vist absolutament mai que s'adori a ningú que no tingui padrins. Allà, tots els que prosperen i toquen tecla, és senzillament perquè no formen part del proletariat, als membres del qual se'ls reserva el paper de claca o simples bufons. Com esperis ser algo més, et floriràs. No conec ni un sol militant d'aquests col·lectius que provingui de famílies de treballadors rasos, tipu operaris de fàbrica, de tallers, etc. Per molt cervell que tinguis, si no tens les maneres que dona el fet de tenir una família de middle o high class, no tens res a fer. Aquests membres que medren mai parlen clar, però en un moment o altre sempre surt a relluir el contacte, el privilegi. Quan es criticava la implantació del Pla Bolonya, un dels arguments era que es donava molt més pes al màster que a les carreres, com un element d'elitització. Doncs bé, no hi ha càrrec de la CUP/EI -no parlo de militants rasos- sense el preceptiu màster de 4.000 0 5.000 € (o més). Sempre criticant l'Estat i el viure d'aquest, però la vida laboral d'aquests-tes líders sempre es caracteritza per haver transcorregut gairebé del tot a l'administració. La cara de tonto que se't queda és per fer un quadre. Però no quedàvem que nosaltres som els que ens busquem la vida? Algú pot dir que es premia als més intel·ligents, però tampoc és cert, perquè molts venen de les carreres amb notes de tall més baixes -sociologia, polítiques, educació social- i, tanmateix, sempre acaben assolint l'èxit professional. Però és perquè valen, oi? Ningú no dubta que la resta som idiotes, els que ens veiem obligats a fer feines pitjors, malgrat escrivim bé i haguem llegit llibres, que la mitjana de secundària sigui millor, etc, etc. I llavors te n'assabentes que el pare de tal és professor universitari, i que tal se n'ha anat de vacances amb els papàs a Viena, o que cap d'aquests ha hagut d'acudir als serveis socials, o que cap d'aquests ha treballat ni una sol dia en una ETT, bar (no del rotllo), fàbrica, forn de pa... (per no parlar que moltíssims dels seus familiars estan ficats en els partits polítics que diuen combatre). Però no quedàvem que les oportunitats no són iguals per a tothom? I que per això hi ha desigualtat social? I llavors perquè reprodueixen el mateix model de desigualtat d'oportunitats que diuen voler destruir? Perquè només premien als de sempre? Per què en una assemblea seeempre s'escolta als mateixos? Però no deia Lenin que la revolució només es podrà fer quan la classe treballadora prengui l'avantguarda? De debò, si algú es pensa que la CUP i cia és una illa d'igualtat on tothom pot parlar/escoltat i serà valorat en la mateixa mesura, em sap greu per ell. No es tracta que la CUP s'hagi deixat endut per la lògica del poder, és que mai ha estat massa diferent, més enllà d'un postureo molt ostensible. I el pitjor és que no hi ha autocrítica, perquè la crítica -destructiva- sempre ve de mitjans de dretes. i si algun com Nació Digital gosa -Oh no!- assenyalar una contradicció ni una veu dels "nostres" s'alça per dir "potser no som tan coherents", sinó per un corporativisme que no té res a envejar al dels cossos policials que tant odien. Ara, com s'assabentin que treballes al McDonald's et miraran amb malfiança i encara hauràs de demanar perdó.
No poden representar-me ni ara ni mai
Per SPRTC el 14 de febrer de 2018 a les 21:11
Porto anys no essent ni mileurista, treballant de del que hem deixen... sí, ho heu sentit bé, del que hem deixen!; perquè el que passa és que tot i tenir una bona formació (pública, per cert), topo sempre amb els endollats de torn que normalment tenen el perfil de la protagonista de la notícia, persones que reben els privilegis de classe de les seves famílies o entorn d'amistats (pròpies o dels papàs) que els regalen aquestes feines. Meritocràcia? El que no tenen és vergonya, per a ells i elles aquesta paraula no existeix, com tampoc saben que és això d'enviar un currículum (l'amic empresari o polític ja els coneix del dinar del diumenge a la Costa Brava o la Cerdanya) o de llevar-se a la matinada quan encara és fosc per treballar en una feina on just es cobra el que pagava aquesta noia per anar a estudiar a l'escola.
Sí, el que s'ha dit aquí és veritat, fins i tot la gran Revolució Russa va ser dirigida per persones de la burgesia i per terratinents que venien de bones famílies. Tot pel poble però sense el poble, som comunistes però tú paga a l'Estat i a mi no em toquis la moto ni amb un pal. Nomenclatura!
Mai podrà representar-me una persona que no sap el que és treballar per quatre duros; mai podrà representar-me una persona que mai ha estat a l'atur durant molts i molts mesos; mai podrà representar als immigrants una persona que no ha treballat amb ells a la fàbrica o picant amb un pic a terra i que no els ha mirat als ulls o no ha estat escoltant els seus prblemes compartint una estona d'entrepà; mai podrà representar-me una persona que reclama que jo pagui impostos condemnant-me a l'esclavisme mentre ella en podria pagar el doble i es quedaria tant ample; mai podrà representar-me una persona que s'ha beneficiat dels privilegis de la seva classe social i que ara diu que defensa la meva perquè anar a jugar a tennis cada diumenge al club és avorrit... és més guai anar a la okupa i fer-se la rebel.
Mai podrà representar-me una persona que no crec que hagi escoltat la conversa dels seus progenitors: "Tranquil, ja saps que són etapes... que no ho vas fer tu? Quan se li passi que treballi a casa o algún dels nostres amics ja l trobarà alguna cosa a la Gene. Cambrer... un altre Matini! Aquest no està ben remenat!"
gran nivell
Per jcusido el 22 de maig de 2015 a les 16:10
El tractament és tan nyap que ni pot aspirar a notícia tendenciosa...la "intenció" de la frase final fa passar aquest text als annals de la garruleria.
DONCS JO VAIG ANAR ALS HERMANUS
Per Anònim el 22 de maig de 2015 a les 12:57
I un company meu es frare dominic teòleg i jo soc irreligios i marxista (per cert un burgés que va aportar amb Engels molta llum al proletariat)
A Anònim, 22/05/2015 a les 11:23 “Esss lo que tienee ... “ la superioritat moral
Per Joseph Fouché el 22 de maig de 2015 a les 12:48
Benvolgut.
1r. No entraré en jocs de prestidigitador (no havíem quedat que només ho feia la vella política?) per interpretar si la fatwa moral només es decreta quan s’envia als fills a l’Aula i no si a qui envia és a un mateix [no obstant, veig que les opinions dels teus col·legues divergeixen en la tipificació del pecat moral: us heu de posar d’acord].
Repeteixo, a mi m’és ben igual si és candidata o no, el que em rebenta és aquesta superioritat moral perdonavides que gasten contínuament els politicastres que van d’alternatius i que en els fons mimetitzen els mateixos mecanismes de poder que fan servir els seus adversaris que tan critiquen.
2on. Ara, de cap manera, en ple segle XXI, admetré que la direcció d’una organització ha de correspondre a la gent “millor formada” si es defineix de classe. Al segle XX, els PC’s eren els partits “de la classe obrera” ... guiada i dirigida per quadres provinents de la petita i mitjana burgesia . Si són tan coherents que siguin antielitistes, que formin a escombraires, cambrers, manobres ... , que facin un pas al costat i que deixin manar als qui de debò siguin “damnats de la terra”. No té el proletariat el dret a equivocar-se? O és que no s’equivoquen mai els “millor formats”?
3r. No em facis estirar de la llengua que a Sant Pau la presidenta del comitè d’empresa era una diputada de C’s.
Una darrera cosa. Com que sembla que opines de bona fe [no per a fer mèrits per a promoció interna], t’aconsellaria que llegeixis la meva biografia, per exemple l’escrita per un tal Stefan Zweig. Igual t’agafa un atac de lucidesa i comences a veure les coses d’una manera diferent, menys càndida.
Més enllà de l'anèdota
Per Més enllà de l'anècdota el 22 de maig de 2015 a les 11:58
No entraré en en l'anècdota que motiva la notícia sinó en alguns comentaris:
-No tothom és "lliure" de portar els seus fills on vol: això depèn de la renda.
- Votar la CUP perquè ara ja sap que té gent preparada perquè algú ha estudiat a Aula és classisme. Que els qui sortosament vam anar a la pública som uns inútils?
- A escoles com Aula o Súnion s'aprèn una cosa: a ser elit, un esperit de cos que es manifesta en un aire de superioritat que costa de dissimular més que no es pensa.
Comentari a "Joseph Fouché, 21/05/2015 a les 22:35"
Per Anònim el 22 de maig de 2015 a les 11:23
Aviam... Crec que les desqualificacions -si hi han estat- a Mas (posem per cas) no eren pel fet d'haver "anat" a Aula, sinó per haver-hi "dut" els seus fills. Em sembla bastant diferent!
Una cosa és el que altres (els pares, en aquest cas) trien per tu, i una de ben diferent el que tries tu mateix. Si la Maria Rovira portés els seus fills a Aula, em semblaria del tot incoherent. Que els seus pares l'hi duguessin a ella... Això, en tot cas, diu sobre la manera de pensar i de fer dels pares.
Segons cosa: que "la direcció dels partits la detinguin gent que ha tingut una bona o molt bona formació" em sembla del tot lògic i desitjable. La gent que ha d'administrar el bé comú ha de ser tan honesta i tan competent com sigui possible. Per tant, com més ben formats millor. (Un tema ben diferent és si, el simple fet d'haver anat a Aula, ja implica disposar d'una formació magnífica... ho dubto!)
I última cosa: mira't el perfil dels candidats de la CUP. Informa't (per exemple) de qui són i a què es dediquen la María José Lecha i el Josep Garganté (números 1 i 3, respectivament). No són, precisament, pijos de Sarrià o de Sant Cugat del Vallès. Ni provenen de la classe "mitjana cap amunt".
L'Ajuntament hi guanyarà amb la Maria
Per Anònim el 22 de maig de 2015 a les 10:49
No hi ha dret que s'estigui jutjant una persona per l'escola on ha estudiat, se l'hauria de jutjar per les seves obres, pels fets. Molts dels actuals polítics els hi hauria fet falta anar a una escola com Aula, l'espanyol Rajoy i d'altres, sabrien si més no parlar idiomes, i no fer el ridícul quan surten a fora de Madrid.
Jo també et votaré! Perquè puguis demostrar el que tu creus.
Endavant les CUP!
La O de Nicolau és pronuncia /u/
Per Anònim el 22 de maig de 2015 a les 10:42
En català oriental, la o àtona es pronuncia /u/.
A l'àrea oriental hem de dir /Niculau/.
Rigor
Per Anònim el 22 de maig de 2015 a les 09:58
Que això ho publiqui l'e-notícies és normal però vosaltres no us poseu al seu nivell, sisplau. Aquesta noia va estudiar on van voler els seus pares que no tenen perquè pensar com ella. Per mi seria greu que ella portés els seus fills a una escola d'elit essent de la CUP però que hi hagi anat ella és decisió dels seus pares.
pobrecico
Per Anònim el 22 de maig de 2015 a les 08:45
Que "flojea de catalan por haber ido a Aula" diu un? jajajajaj quins catxondos. Suposo que a certs caparronets els fa una mica de rabia que hi hagi qui parla millor quatre llengues del que ells parlen la seva llengua materna
xorrades
Per Anònim el 22 de maig de 2015 a les 08:41
Quina immensa parida, no te dret a ser progre per haver anat a Aula? Jo crec que a aquest pais no li va malament algun progre que hagi llegit a Baudelaire i Moliere...
D'altra banda, us podrieu informar una mica millor. El Sr Oliu va estudiar a Sabadell i no pas a Aula, com ha molt hi va portar algun dels seus fills i els hi va donar un credit.
Pija
Per Anònim el 22 de maig de 2015 a les 07:45
I juguen a fer la revolució i els papes els hi paguen els viatjets
On mireu els periodistes?
Per Àlex Rosa (cap de llista CUP Tiana) el 22 de maig de 2015 a les 02:59
Heu mencionat que la CUP dóna suport a la ILP... Bé... És que també hem participat de la redacció i hem estat fedataris recollint firmes. Avui les hem presentat. 94.321 exactament. La ILP entra el parlament. Creieu que és més important l'escola de la Maria que el futur del sistema educatiu que entra per ILP al parlament? No haureu fet periodisme a Blanquerna? Perquè la notícia nonés ni notícia. Notícia seria explicar que la Maria treball la lluita al carrer perquè ha creuat al sud de la diagonal i sap amb qui vol caminar. Vaaaa, rigor periodístic, si us plau.
Sensible, rebel, lluitadora, creativa, intel·ligent... En una paraula: Viva
Per Anònim el 22 de maig de 2015 a les 01:38
La meva neboda també hi va estudiar. En l'adolescència va ser okupa i, ara, és a la Universitat. I?
TIPIC DE LA DRETA CONSERVADORA
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 23:55
Acusar als progressistes crítics antisistema d'incapacitat i d'hipocresia (quan no nomenar-los de "pijoprogres".
Serà cert que Nació Digital és tan sols un instrument d'aquesta dreta conservadora i "tradicionalista" catalana????
pandilla de hipócritas
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 23:36
Ya decia yo que flojea de catalán.
Claro, estudio en una escuela con 4 lenguas vehiculares.
bocamolls
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 22:55
Ribera pot haver estat (i ara a amagar-ho!) ser falangista i feixista - nomñes cal veire certes fotos i els xenofobs de pxc a les seves llistes-, i aquesta noia no pot haver rebut una alta eduació i defensar ideals antisistema?
la o de Colau és pronuncia u
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 22:37
En català oriental, la o àtona es pronuncia u.
Hem de dir "Culau" i no "Colau".
Les contradiccions del “posado” social
Per Joseph Fouché el 21 de maig de 2015 a les 22:35
Aquesta notícia, però sobretot els comentaris publicats, són impagables.
Malauradament, és el reflex sociològic d’una part d’aquest petit , desgraciat i cada vegada més miserable país.
Els col·legues de la CUP s’han dedicat a estomacar de valent al missatger, i així, de pas, obviar d'haver-se d’enfronta a algunes veritats incòmodes [en política tothom, sense excepcions, té les seves pròpies veritats incòmodes], en el dia que es registrava la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per l'Educació Pública.
El tema és molt sucós, repeteixo, però per no allargar-ho molt ho resumeixo així:
1r. Anar a l’Escola Aula no és cap delicte, ni motiu perquè plegui cap candidat. Sí és un sarcasme que avui la colla pessigolla digui que és tan i tan positiu haver anat al'Aula quan fins ara era motiu suficient per a desqualificar altres adversaris polítics.
2on. En la CUP i altres propostes polítiques (Barcelona en Comú, Procés Constituent, Podemos ... i un llarg etcètera] que es presenten com a alternatives s’hi detecta sempre el mateix factor comú: la direcció política i, el poder per tant, el detenten gent que ha tingut una bona o molt bona formació i que prové de la classe mitjana cap amunt [el papa, per exemple, pot ser perfectament dirigent de la patronal europea de clubs de bàsquet o la mama advocada dedicada a l”urbanisme”, per posar només dos casos recents]; mai o quasi mai la gent que diuen representar són els dirigents. Parlen en nom del poble però sense el poble, i d’aquesta manera es comprèn que obitinguin moltísims més vots a Sarrià o a Sant Cugat del Vallès (segona força!) que a Ciutat Meridiana o Vallbona o Fondo [de fet, ni hi han posat els peus, ells que són tan solidaris amb totes les causes].
3er. Si tan amants del bé comú fossin farien un pas al costat, i promourien que mileuristes, immigrants, gent sense el graduat escolar, escombraires, cambrers, manobres, etcètera, accedissin als càrrecs institucionals i dirigissin les organitzacions polítiques sense tutories.
En qualsevol cas, “El tu més” no val. El que cal és ser sincers i coherents i massa vegades el que trobem és simple fariseisme disfressat de consciència social.
Moltes felicitats a Nació Digital per haver publicat aquesta noticia !!
Me la guardo.
Quanta Demagògia!
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 22:18
Tothom és lliure de portar els seus fills o anar a l'escola on vulgui. Està plé de clixés i de demagògia en molts comentaris. Que si Pija progre. Que si d'esquerres i anava a una escola top, va home va, té molta més personalitat que molts de vosaltres, sap pensar , té una ideología pròpia i té més cervell que molts "talents" que escriuen aquí.
Lamentable
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 21:37
És una informació (no us elevaré a dir que és notícia) totalment irrellevant.
Inclús si importés on ha estudiat, en aquest cas ni tan sols estava en la voluntat de l'alumne triar-ho.
Periodistes de pacotilla, més que res sembla gent avorrida compartint a les xarxes socials.
L'Ajuntament guanyaria amb la Maria
Per Muntsa el 21 de maig de 2015 a les 21:31
No hi ha dret que s'estigui jutjant a una persona per on ha estudiat, s'hauria de jutjar per les seves obres, i els seus fets. Molts dels actuals polítics els hi hauria fet falta anar a una escola com Aula, en Rajoy i d'altres, sabrien al menys parlar algun idioma, i no fer el ridícul més espantós quan surten a fora del seu Madrid. Et votaré! perquè puguis demostrar el que tu creus.
Endavant CUP!!!!
Independència ja
Per Boi el 21 de maig de 2015 a les 20:48
Potser l'escola és menys elitista i més normal no?
I la Sanchez Camacho a quina escola va anar?
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 20:13
Que li varen ensenyar a dir "namés" ...
Soc Català i Laic
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 20:12
Es una bona alternativa si no voleu votar Sor Caram (Trias) o la monja Forcades (Colau)
Aquesta noia com a mínim no va anar a una escola de monges ni de hermanus!
???
Per Capgireml'Escola el 21 de maig de 2015 a les 19:00
Que per haver anat a una escola privada no es pot estar a favor de l'escola pública? que per haver anat a una escola religiosa no es pot estar a favor d'una escola laica? Que per haver estat a una escola de caire autoritari no es pot estar a favor d'una escola de caire progressista?
La CUP, i ella com a representant, tindrà el meu vot el diumenge.
Quina notícia més poca-solta.
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 18:27
Ja n'hi ha prou de discutir bajanades i obviar el més important, programes dels partits, ideologies, arguments...
El que importa és el farciment no l'embolcall, a més n'hi ha que potser van triar l'escola on varen estudiar des de que tenien 2 anys...
Em sembla magnífic que la candidata de les Cup hagi anat a aquesta escola, no com els polítics de Madrid que tots han anat a la mateixa escola o els polítics de Podemos que tots han estudiat a la "Complutense" de Madrid segons diuen.
D'on no n'hi ha no en raja!
Doncs molt bé! Jo la votaré. Gent així es la que cal.
Per JCB el 21 de maig de 2015 a les 18:24
Efectivament AULA Escola Europea es una escola elitista (exigent diria jo, tant amb els alumnes, com amb els professors, com amb els pares).
Va ser fundada el 1968 en ple franquisme per el Sr. Pere Ribera (aleshores directeur de la section de secondaire au Lycée français de Barcelone), amb l'ajuda entre altres del poeta Jordi Sarsanedas i de la intelectual i professora Amàlia Tineo,amiga de Salvador Espriu i de Bartomeu Rossello-Porcel http://www.vilaweb.cat/noticia/2243327/20070123/noticia.html
La Sra. Tineo va participar el 1933 en el famós creuer de 48 dies, amb un nombrós grup d’universitaris, estudiants i professors (bàsicament de la Universitat de Filosofia i Lletres de Madrid, al qual s’afegiren estudiants de la Universitat de Barcelona, entre els quals Jaume Vicens Vives, Guillem Díaz-Plaja, Roser Rahola i Espona o Bartomeu Rosselló-Pòrcel, Salvador Espriu), per la Mediterrània, organitzat per Fernando Giner de los Ríos, Ministre d’Instrucció Pública de la República.
Es cert que el Sr. Ribera per fundar la seva escola privada, catalana, laica i no subvencionada va tenir la ajuda econòmica de José Manuel Lara i de el Dr. Antoni Puigvert, però també de molts pares que varen comprar accions o fer aportacions a fons perdut i pagar cada mes el cost total de la educació dels seus fills (que per cert no era gaire mes que el que feien pagar moltes escoles religioses subvencionades)
Molt pares profesionals i empleats els dos, van estalviar d'altres possibles despeses (viatges, sopars, apartaments a el valle, cotxes poderosos, etc) per pagar una bona educació als seus fills, pensant que es el millor que els hi poden donar per que puguin lluitar i treballar en un futur (pensant en el lema de PSUC: mis manos mi capital). Les families riques de la casta no necessiten la excel·lència en la educació dels fills, ja tindran prou patrimoni per sobreviure i especular, poden anar fent en altre tipus d'escoles, ..
Per tant si Maria Rovira va estudiar a aquesta escola (i sap per tant com a mimin català, francés, angles i espanyol) segueix la tradició de gent preparada i respectuosa dels actuals diputats de la CUP David Fernàndez Ramos, Quim Arrufat Ibáñez i Isabel Vallet Sànchez
Jo la votaré. Gent així es la que cal.
Costa uns 750€ al mes, que al cap de l'any son uns 8000 (uns 10 mesos), incloent menjador i servei d'autocar.
Per diuen que 400 € ... Costa uns 750€ al mes, que al cap de l'any son uns 8000 € el 21 de maig de 2015 a les 17:28
Costa uns 750€ al mes, que al cap de l'any son uns 8000 (uns 10 mesos), incloent menjador i servei d'autocar.
pobres desgraciados
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 17:25
en realidad el proletariado nunca fue liderado por obreros , no tienen cabeza para ello ,si la tuviesen nunca habrian sido obreros , nadie es obrero por bocacion, siempre fueron dirigidos por gentes de clase alta , cada uno se busca el poder donde cree poder lograrlo.
ahi tenemos a felipe gonzalez , jose bono , zapatero, etc, etc, todos ellos hijos de franquistas y capitalistas que despues todos vemos que no lo dan todo por los pobres españoles , sino por suiza.
PD. pensandolo bien yo tampoco lo daria todo por gentes que se quedan en el paro por la inmigracion y aun asi piden quitar las fronteras, sin embargo quieren poner otras para que ciertos ricos sean dueños de su parcela particular.
si es que no son mas tontos porque no entrenan , asi bien podran los MAS , fernandez , forcadelles , etc, etc.
es lo que hay
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 17:16
ya se sabe , los hijos pijos rebeldes sin causa, de eso sabemos mucho los españoles..
pobres desgraciados
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 17:15
esta claro que en ese colegio estudiavan los MAS "listos".
renoi que be!!!
Per Francesc Mesa el 21 de maig de 2015 a les 17:14
imagineu un president de govern espanyol que estigues la mitad de preparat que aquesta noia??? potser estariem d'una altre manera en aquest pais!!!
tu res ni cas que et jutgin per els teus fets, la resta males paraules !!!
DE PENA - RESPOSTA a les 14:24
Per gauche - divine el 21 de maig de 2015 a les 16:50
sí, sí sí....
Pero se CONSECUENTE y COHERENTE CON TUS IDEALES y no des lecciones a nadie sobre POBREZA y exclusión social...cuando NI ERES POBRE ni estás EXCLUIDA SOCIALMENTE.
Lo dicho....el típico "pijo" que habla por otros, de problemas que no son los suyos y no los ha SUFRIDO en sus carnes.....
Un poco más de CONOCIMIENTO DE CAUSA .....
Això és periodisme?
Per Arjub el 21 de maig de 2015 a les 15:53
Algú d'este mitjà hauria de redlexionar després de publicar esta notícia. Els peridistes este prou mal vistos per la.societat o per una parr d'ella i això no ajuda gens. Quina merda d'article. I el.comentari final es mereix un cum laude de periodisme. Pot dir a quina fira ha comprat el títol?
Bona preparació
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 15:53
Si l'Escola Aula es pot qualificar d'elitista puc afirmar que ho és pel que fa al nivell intel·lectual, de rigor i d'exigència en els estudis, no pel que fa a l'estatus social o econòmic. A Barcelona hi ha escoles molt més cares. Jo hi vaig dur la meva filla i entre els companys hi havia gent de tota mena. Confesso que tenia els meus dubtes sobre si la Maria Rovira era adequada pel càrrec. Ara estic segura que té una bona preparació.
ND on vas?
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 15:04
Aixo ni es periodismo ni res semblant. Cada día. Menys ND nomes ens mirem el. Melic. El mon no s'acxaba a Catalunya
Exclusiva?
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 14:48
Home,era una de tantes si no volies portar els nens als instituts que els grissos inundaven de cavall,així de simple.Està perfectament explicat desde al Ajoblanco com a l'Star,com simplement veure l'ambient dels bars de la zona de l'institut ja de bon matí.La majoria dels germans nascuts a partir del 1963 estan a l'altre barri s'hi van caure al parany.
No manipul.leu,si vos plau.
I Què?
Per Dionis el 21 de maig de 2015 a les 14:48
La majoria de candidats de CUP son enginyers, i gent amb carrera i amb consciència social.
I clar, això és tota una novetat.
El votant mig només coneix a candidats mediocres, analfabets,oportunistes i delinqüents.
De pena
Per Bocaccio el 21 de maig de 2015 a les 14:24
Em sembla de pena que aquesta noia hagi de justificar-se pel fet de que els seus pares li volguessin donar la millor educació possible. Els castellans, d'això, en diuen "confundir churras con merinas". Quan jo era petita, el meu pare fa fer un gran sacrifici per pagar-me l'educació en lo que en aquell temps era millor, un col·legi de monges, que li costaba una fortuna que ell detreia d'altres despesses. El meu pare era militar i de dretes, i jo hi militat sempre en les esquerres. Qué passa, que hi ha ser un analfabet funcional per mereixer l'honor de formar part del poble? Ens hem tornat bojos.
Groguisme cutre
Per Fart el 21 de maig de 2015 a les 14:18
El Diari Ara i NacioDigital semblen la revista Hola... patètic...
LA IZQUIERDA DEL CAVIAR ......
Per MUJOL el 21 de maig de 2015 a les 14:10
Porqué siempre hablan DE LOS MÁS NECESITADOS aquellos que nunca han sabido lo que es "necesitar nada" ?
_______________________________________
A LOS COMENTARISTAS Anònim 13:03 / a les 12:55
No...el colegio no determina tu condición política pero si TÚ CLASES SOCIAL al igual que el PODER ADQUISITIVO de tu familia...y hablar de las clases sociales desfavorecidas mientras tienes una herencia, un "casoplón" y una educación EXCLUSIVA...PUES SUENA A HIPÓCRITA....
PERO TRANQUILOS....esto no en exclusividad de la CUP.....SINO DE TODA LA IZQUIERDA ...NUEVA Y VIEJA ....
LA IZQUIERDA DEL CAVIAR SIGUE VIVA EN CATALUNYA.....y ya sabemos quienes son sus herederos
Milloren
Per Anna G. el 21 de maig de 2015 a les 14:03
Home, amb el temps l'escola ha millorat, compara a Mas amb aquesta noia és un insult, aquesta xicota com a mínim encara no ens ha venut un diumenge de participació ciutadana, com si fos un referèndum.
I d'aquí venen ara tots els mals, que ens venguin gasosa a preu de cava, i per no fer soroll acotar el cap. No votaré ni CUP, ni CiU, però si haguessin dues paperetes tinc clar quina votaria: CUP
I què?
Per Montse Guàrdia el 21 de maig de 2015 a les 13:58
Quan ets un nen o adolescent no tries tu l'escola.
Què passa? Quin problema hi ha? Quina notícia més pocasolta.
I en Bosch d'ERC on va estudiar? A una escola més elitista!
Sí i no
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 13:57
Estic totalment d'acord en què l'escola la van triar els pares i això no té perquè condicionar la seva ideologia.
Ara, els mateixos que defenseu la Marta Rovira sou els que vau atacar l'Artur Mas perquè també hi havia anat.
O tots moros o tots cristians.
no em quadra!
Per Gòlip el 21 de maig de 2015 a les 13:55
Josep Oliu va néixer el 1949. L'escola Aula va ser fundada el 1968.
No em quadra que pugui haver-hi estudiat... Els fills, això sí, sí que els hi va dur.
Quant a la Maria Rovira... Em sorprendria que hagi assistit a gaires trobades d'exalumnes d'Aula. No crec que sigui l'ambient on es troba més còmoda... Per més que els seus pares (que no ella!), al seu dia, optessin per dur-la a aquesta escola.
Si voleu fer guerra bruta...
Per Clara Dowe el 21 de maig de 2015 a les 13:53
...almenys que no es noti Nació Digital. Hi ha moltes maneres més subtils de demanar el vot per CiU o ERC que no pas atacant l'educació que ha rebut aquesta noia. Com molt bé ha dit, ella no ho va pas triar i va ser decisió dels seus progenitors.
No m'esperava que un mitjà català com aquest comencés a utilitzar mitjans propis dels nostres veïns de ponent.
Foteu-vos amb les seves propostes i debatiu-les, però no amb circumstàncies de la vida que no va poder triar ni ella, ni jo mateixa (i jo no vaig anar a cap privada).
Molt lleig, de debó, molt lleig. No tot s'hi val, Nació Digital (rodolí).
ND... i si seleccionem una mica més les noticies?
Per olodelbages el 21 de maig de 2015 a les 13:45
Sincerament... importa molt on hagi pogut estudiar aquesta noia? sigui de la CUP o sigui del PP?
Que poden tenir a veure els seus ideals amb l'escola que els seus pares van seleccionar en el seu dia?
Si us plau, concentreu-vos en les noticies rellevants i no aneu tocant els collons amb futileses...
Salut i Independència!!!
Esteu manipulant
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 13:44
L'escola Aula és una escola que se surt amb bon nivell i de tracte bastant dur però no és excessivament cara, val uns 400 euros al mes. Hi ha escoles molt més cares que aquesta. Per tant, els pares de la Rovira no havien de ser rics per a pagar-la, i a més, què passa que els fills de classes mitjanes no tenen dret a ser anticapitalistes? potser perquè ho coneixen millor ho poden criticar
Aula es una escola privada
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 13:37
No es una escola subvencionada.
Per tant si uns pares paguen per la educació dels seus fills això es un estalvi del presupost public.
Es a dir afavoreix a la escola publica
I què! I què? I què?
Per TS el 21 de maig de 2015 a les 13:34
I què. Jo vaig anar a una escola d'èlite anglesa, i a la Universitat d'Oxford i em considero d'esquerra, esquerra. Vaja, de la CUP. Els grans líders de les revolucions (1789, 1848, 1870, Irlanda, 1917) han estat productes de les èlites.
Absurd
Per Desperta ferro el 21 de maig de 2015 a les 13:30
Voler assenyalar a una persona per que ve de un lloc o d'un altre, absurd! L'important es el que te a dir i a aportar aquesta persona, no alla on ha estudiat i bla bla bla o si ve d'un altre pais.... Els que ens dieu anti sistema quan resulta que el sistema que voteu es el que destrueix cada dia mes treball i teixit social, vosaltres sou els antisistema, els que creieu que com estem ja us va be. Voler un altre sistema de funcionament no es ésser antisistema. M'agradaria saber a quina escola vàreu estudiar uns per fer aquest periodisme barat i els altres per criticar a una persona que va estudiar quan era petita en una escola dita de "elit" i despres quan va tenir pensament propi va canviar a la publica. Aneu a cagar
Escola privada Aula
Per Un el 21 de maig de 2015 a les 13:24
Pel que tinc entès Aula és una escola europea fundada l'any 1968 per Pere Ribera exdirector del liceu Francès de Barcelona. És una escola que basa el seu projecte educatiu en el model d'ensenyament republicà i progressista i de foment del pensament crític. No és d'estranyar que molta de la petita, mitjana, i alta burgesia de la Barcelona dels anys 80 escollís portar els seus fills en aquest tipus d'escoles ( sunion, tècnic eulàlia etc) davant el baix nivell educatiu que oferien els centres públics i el grau de secularització (la salle etc) dels centres concentrats. I no és d'estranyar que molts dels líders en molts àmbits (empresarials, periodisme etc) tinguin el seu passat en aquest tipus d'escoles... Per tant per a mi que la Maria Rovira hagi pogut estudiar en una de les millors escoles del país només fa que augmentar la meva confiança en ella i les seves conviccions. Salut!
EN SI MISMO ESTO ES IRRELEVANTE
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 13:21
Es irrelevante donde estudiara, a menos que ello le hubiera dejado un carácter elitista, lo que no tiene porque suceder si una persona tiene suficiente personalidad.
Bufff
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 13:13
i què?
De què us estranyeu? és l'habitual
Per Fouché el 21 de maig de 2015 a les 13:08
No és un fet en absolut aïllat. Per exemple, Georgina Rieradevall, anterior cap de llista a Vic i diputada al Parlament a l’inici de legislatura, és germana de la senadora Maria Rieradevall (Unió). És un fenomen absolutament habitual, a la història i al nostre entorn, que gent provinent dels sectors benestants són, en realitat, els qui dirigeixin els anomenats partits de classe [que mai, en realitat han estat dirigits per obrers]. Jo tornaré a creure en la política el dia que trobi un partit que defensi sense complexos els interessos de la classe mitjana ... i que estigui dirigit per gent autènticament de classe mitjana, i no per ricachos i gente bien.
Periodisme?
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 13:03
Quin nivell de notícia. Durant 23 anys es va apostar per la concertada i hi ha passat més de mitja Catalunya d'aquesta edat. En fi, les xorrades que s'arriben a escriure per aconseguir un clic...
es a dir...
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 13:03
que l´escola que escullen els meus pares m´ha de definir com a persona i m´ha de marcar el partit on haig de militar?
Em sembla que ja estem buscant collonades per sobre de les nostres possibilitats
Tipic
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 13:01
Tipic dels progres. Despres surt el Fernandez a xerrar que defensaran a obrers i pagesos i altres fantasmades...
Això es periodisme?
Per de Etxabe el 21 de maig de 2015 a les 12:55
Es important on va fer la seva etapa escolar?, la fa menys consequent?
Sou uns plastes
Hipòcrites.
Per Anònim el 21 de maig de 2015 a les 12:54
Els antisistema que han gaudit del sistema.