Per què Messi ha triat l'Inter Miami abans que el Barça i l'Aràbia Saudita?

La franquícia fundada per David Beckham feia anys que anava al darrere del fitxatge de l'argentí, en una incorporació en què Adidas i Apple TV també han estat claus

Messi, amb l'Argentina, en una imatge d'arxiu
Messi, amb l'Argentina, en una imatge d'arxiu | Europa Press
Nació
08 de juny del 2023
Actualitzat a les 14:24h
Leo Messi se'n va als Estats Units. Quan semblava que el futur de l'astre argentí era una dicotomia entre Barcelona i l'Aràbia Saudita, al final l'oferta de l'Inter Miamiha estat la que ha seduït a la llegenda blaugrana. A priori, però, el club fundat per David Beckham tenia les de perdre en aquesta competició a tres bandes.

Amb el Barça, perquè el desig de Messi per la pròxima temporada era tornar al club de la seva vida i poder acomiadar-se amb la seva afició. Amb l'Al-Hilal, perquè no podia igualar la monstruosa oferta dels saudí de vora 800 milions d'euros per dues temporades que tenia sobre la taula. Així, què té l'oferta de l'Inter Miami perquè Leo Messi hagi acabat als Estats Units?

L'Inter Miami és un antic pretendent de Leo Messi. Des que la franquícia, propietat de David Beckham i del també president del Saragossa, Jorge Mas, es va fundar el 2018 l'argentí ha estat la principal aposta per fer créixer el club un cop el guanyador de set pilotes d'or decidís fer un pas al costat en la seva carrera futbolística. La impossibilitat econòmica del Barça de fitxar a Messi i la incertesa de la lliga d'Aràbia Saudita, que ha aconseguit reclutar a Cristiano Ronaldo i Karim Benzema, han obert la porta al club de la Major League Soccer a bolcar-se en el fitxatge del millor jugador de la història.

El pla per portar la llegenda del Barça fa anys que està estudiat i es concreta al voltant de tres pilars, amb la mateixa lliga americana com a agent implicat: un contracte de llarga durada que Messi pot decidir si complir, l'explotació d'una part de la marca comercial de la lliga i la possibilitat d'obrir la seva pròpia franquícia en un futur. Tot això sumat a un salari base que, segons publiquen diversos mitjans argentins, rondaria els 40 milions d'euros per temporada.
 

Apple TV, Adidas i un futur nou club, els altres reclams de la MLS

La primera pota de l'acord amb Miami és la duració del contracte. Amb 36 anys, Messi es troba en la part final de la seva carrera i el club de David Beckham és qui li oferia més eines per decidir com i quan penjar les botes. Tot i que les informacions apunten a una oferta d'entre dos a quatre temporades, totes coincideixen en el fet que l'excapità blaugrana podrà decidir cada any si segueix un curs més o plega, a través d'una clàusula unilateral. L'argentí sempre ha recalcat que volia tenir el control del seu futur, precisament una de les condicions que el Barça no complia, lligat al fair play financer. 

Més enllà del sou base, la MLS ha tirat de inventiva americana per oferir una porció del seu pastís: Segons The Athletic, Leo Messi s'endurà una part, tant dels ingressos que Apple TV, generi per l'explotació dels drets televisius, com dels guanys que Adidas tingui com patrocinador de la lliga dels Estats Units. Són acords llaminers, sobretot si es té en compte que l'acord pels drets d'emissió dels pròxims deu anys està valorat en 2.500 milions de dòlars– 250 milions per temporada– i que Adidas i Leo Messi ja fa anys que formen una de les aliances més cotitzades del mercat esportiu. 

Paradoxalment, la part de l'oferta més cotitzada es desenvoluparà un cop Messi es retiri com a futbolista. Oferir-li obrir una nova franquícia de la MLS. En aquest sentit, la Lliga s'ha mostrat favorable a repetir l'estratègia que en el seu moment va permetre fitxar a David Beckham pels Los Angeles Galaxy. Precisament, això es va concretar en l'obertura de l'Inter Miami, la 25a franquícia de la primera divisió dels Estats Units i el proper equip de Leo Messi.