Comencen les obres de l'estació d'Arc de Triomf: duraran deu mesos i costaran 2,9 milions d'euros

En principi, cap de les línies que hi passen (R1, R3, R4, RG1 i R12) se'n veuran afectades

Les obres a l'estació d'Arc de Triomf, el primer dia
Les obres a l'estació d'Arc de Triomf, el primer dia | ACN
Victor Rodrigo
03 d'abril del 2023
Actualitzat a les 12:41h
Les obres de l'estació de Rodalies d'Arc de Triomf, a Barcelona, comencen a partir d'aquest dilluns. El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana inicia els treballs per prolongar les andanes en unes tasques que duraran 10 mesos, segons les previsions, amb un cost de gairebé 3 milions d'euros. Mentre duri l'actuació aquesta estació del centre de la capital catalana continuarà operativa, és a dir, no hi haurà cap mena de restricció ni aturada de la circulació de trens per aquesta estació. Cap de les línies que hi passen (R1, R3, R4, RG1 i R12) es veuran afectades.

"És una obra molt necessària, petita, però que té molta importància", ha ressaltat la ministra Raquel Sánchez. Els nous trens permetran incrementar l'oferta de places que gestiona aquesta parada que connecta la ciutat amb territoris propers, com el Maresme. Actualment, l'estació d'Arc de Triomf compta amb dues vies de 173 metres de longitud. Aquesta grandària fa que, avui dia, no sigui possible donar servei a vehicles de 200 metres de llarg, els denominats de "doble composició" que poden transportar fins a 1.000 passatgers.

En què afectarà els usuaris?

La ministra Sánchez ha assegurat que les obres seran quelcom "petit, de cirurgia" i que no afectarà la circulació de trens ni els usuaris que fan servir l'estació cada dia. Segons expliquen les autoritats implicades, els combois seguiran passant per Arc de Triomf, que romandrà oberta i no vulnerarà cap dels trajectes ni els horaris de l'R1, l'R3, l'R4, l'RG1 ni el de l'R12.

Cooperació futura en temes d'infraestructures

La intenció de l'ampliació de les estacions, doncs, és augmentar l'espai, incrementant la capacitat i millorant el servei especialment en moments d'alta demanda, com a l'estiu. Tot i que l'Estat contemplava fer aquesta intervenció des del 2008, l'obra fa més de deu anys que està parada. De fet, el 2017 Renfe va arribar a adjudicar les obres per un import d'1,49 milions i un termini de nou mesos, però l'actuació no va arribar a iniciar-se.

També el 2020 el pla de Rodalies 2020-2030 incloïa aquesta actuació, que l'empresa constructora va acabar abandonant. Finalment, el projecte s'ha actualitzat i al novembre va ser adjudicat de nou. "Sempre és un bon moment per fer allò que és bo, i avui, després de quinze anys, és un bon moment per fer que això que estem compartint, que millorarà la vida de la gent", ha afirmat el conseller de Territori, Juli Fernàndez. D'altra banda, ha aprofitat l'ocasió per reclamar novament "avançar" en el traspàs de tot el servei de Rodalies.

"Tenim la voluntat d'assumir tota la responsabilitat", ha agregat el conseller davant la premsa. Per la seva part, la ministra Sánchez s'ha mostrat disposada a dialogar i cooperar de forma bilateral en temes d'infraestructures. "Davant aquells que continuen abonats al relat del greuge jo crec que els fets són la millor mostra que estem invertint, que continuem invertint i que ho farem en els anys vinents", ha resumit.
Arxivat a