Google bloqueja més de 17 milions d'anuncis que justificaven la guerra d'Ucraïna

La companyia també retira publicitat de més de 275 mitjans de comunicació finançats pel govern rus

El document també revela que va eliminar més de 5.200 milions d'anuncis el 2022
El document també revela que va eliminar més de 5.200 milions d'anuncis el 2022 | Europa Press
Nació
30 de març del 2023
Actualitzat el 15 de gener del 2024 a les 18:19h
Google ha bloquejat més de 17 milions d'anuncis que "explotaven, rebaixen la gravetat o justificaven" la guerra i la invasió d'Ucraïna. La companyia ha decidit frenar tots aquests anuncis d'acord amb la seva política sobre esdeveniments sensibles. Així ho ha determinat l'informe sobre seguretat de la publicitat que va donar a conèixer aquest dimecres la companyia. A més, Google ha retirat de les seves plataformes publicitat de més de 275 mitjans de comunicació finançats pel govern rus.

Les dades de seguretat de Google

El document també revela que va eliminar més de 5.200 milions d'anuncis el 2022, a més de restringir-ne més de 4.300 milions, i suspendre més de 6,7 milions de comptes d'anunciants. Pel que fa al 2021, Google ha eliminat 2.000 milions més d'anuncis i ha bloquejat i restringit l'aparició d'anuncis a més de 1.500 milions de pàgines d'editors de contingut.

Per això, la companyia destaca que ha ampliat el programa de certificació de serveis financers, en què s'exigeix als anunciants demostrar que estan autoritzats pel seu regulador local per promocionar els seus productes i serveis.

"Els agents malintencionats operen cada vegada amb més sofisticació i a més gran escala, utilitzant tècniques molt variades per eludir que detectem la seva activitat. Per exemple, entre finals de l'any passat i principis d'aquest ens enfrontem a una campanya selectiva en què diferents estafadors van crear milers de comptes per difondre malware fent-se passar per marques de programari molt conegudes", explica Google.