Barcelona desplegarà una nova via per caminar i anar en bici entre Drassanes i la Marina

L'Ajuntament, en una reivindicació de les transformacions en marxa a un dels marges de la ciutat, ha exposat que la meitat dels nous pisos de la Marina del Prat Vermell seran de preu protegit

Barcelona desplega una nova via per caminar i anar en bici entre Drassanes i la Marina
Barcelona desplega una nova via per caminar i anar en bici entre Drassanes i la Marina | Ajuntament de Barcelona
Nació
28 de març del 2023
Actualitzat a les 15:26h
L'Ajuntament de Barcelona té en marxa un pla per reforçar la connexió dels barris de la Marina amb Ciutat Vella, a la zona de Drassanes. Per fer-ho, amb un plantejament que inclou el Port de Barcelona, s'ha dissenyat un vial que preveu poder anar en bici, bus o caminant entre la zona portuària del Morrot i l'arribada a l'entorn de la Rambla. Si bé entre la plaça de la Carbonera i el Moll de Sant Bertran ja hi ha un carril bici, a l'entorn de de la ronda del Port és on ara es preveu aquest canvi en clau de mobilitat sostenible. A l'hora, amb l'espai que resta fins arribar al cor de la Marina del Prat Vermell, s'ampliarà la vorera i es farà un nou espai per anar en bicicleta. És part del balanç anunciat aquest dimarts pel consistori a la zona.
 

El tram 3 és on s'espera que hi hagi un nou vial. Foto: Ajuntament de Barcelona


Aquesta valoració de les infraestructures i l'evolució de la Marina del Prat Vermell, a Sants-Montjuïc, s'ha inclòs també l'aposta concreta que existeix en aquest barri pel que fa a l'habitatge. Així, s'ha subratllat que més de la meitat (52%) dels pisos previstos en el planejament del barri seran de protecció oficial, i per tant tindran un preu per sota del cost de mercat. En aquest sentit, el govern municipal ha destacat que la Marina suposarà la concentració més gran d'habitatge amb protecció de tota la ciutat, reculll l'Agència Catalana de Notícies. A més, també han detallat que s'estan construint sis edificis amb 765 pisos, 510 dels quals de protecció. La majoria d'aquests edificis en marxa, a més, es preveu acabar-los aquest mateix 2023. 

A banda d'aquest afegit, en una atenció a mitjans del regidor del districte, Marc Serra, i de la tinent d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, també s'ha destacat que el govern vol fer convertir aquest puny allunyat del centre de la ciutat en un "nou pol de vida, verd, habitatge i activitat econòmica més ben connectat" amb la resta de Barcelona. Aquesta transformació espera assolir-se en uns 16 anys a la Marina del Prat Vermell. I hi hauria d'arribar a acollir unes 28.000 persones -quan actualment hi viuen poc més de 1.500- en uns 12.000 habitatges. A més, també implicaria la millora de 75 hectàrees, l'equivalent a 40 illes de cases de l'Eixample.

En aquesta línia, l'equip municipal ha reivindicat l'avenç de projectes com les obres del Parc de les Tretze Roses, el que es considera un "autèntic pulmó" per al barri amb 21.000 metres quadrats de verd i zones de joc, que acabaran a la tardor segons els càlculs municipals. El consistori, en aquesta línia, fa lluir també que s'està redactant projectes per fer una escola bressol nova i un centre de dinamització d'infants i adolescents. A més, s'avança en la bona direcció per establir-hi un CAP, un institut-escola, un equipament esportiu i una biblioteca, apunta l'Ajuntament en un comunicat. 

A més, s'assegura que serà un barri amb unes infraestructures ambientals que permetran estalviar en conjunt un 20% de l'energia i un 25% de l'aigua. Això afectaria tant els domicilis, que reaprofitaran més els recursos hídrics, com el rec i la neteja.
 
Arxivat a