Les mones més populars aquesta Pasqua, segons els pastissers

El gremi preveu vendre més de 700.000 unitats, però descarta apujar preus tot i la inflació

Els pollets coronen la Mona de Pasqua
Els pollets coronen la Mona de Pasqua | Juanma Peláez
Nació
27 de març del 2023
Actualitzat el 05 d'abril a les 9:04h

Hi ha qui prefereix el pastís clàssic i qui es decanta per un concepte més modern i trencador. El que genera consens és que a les llars on hi ha infants, hi ha d'haver una mona per Pasqua. El Gremi de Pastisseria de Barcelona n'espera vendre més de 700.000 artesanes a tot Catalunya enguany, una xifra molt similar a la de 2022. Si bé, tot i l'augment de costos que pateixen per culpa de l'encariment de l'energia, des del sector descarten incrementar preus.

La mona de Pasqua és una peça artística, fruit de creativitat del pastisser, que hi dedica hores de feina artesana i això ja es reflecteix en el preu", defensa el president del gremi, Antoni Bellart, alhora que ressalta que encara que la xocolata de qualitat s'hagi encarit al voltant d'un 17%, "no podem moure preus". Tanmateix, confia que la Pasqua sigui un èxit a les pastisseries: "és una tradició molt arrelada".

Padrins i padrines, apunteu

Segons ha destacat el gremi en un comunicat, la campanya de mones d'aquest 2023 tindrà a futbolistes blaugranes com Gavi, Lewandowski, Alèxia Putellas i Aitana Bonmatí com a principals protagonistes i novetats. També es preveu vendre pastissos amb referències a Dimecres, un personatge de la família Adams que ha recobrat protagonisme arran de la nova sèrie de Netflix amb el mateix nom.

D'altra banda, els pastissers han col·laborat amb la Universitat de Barcelona (UB) per crear la Mia, una figura de xocolata que representa una nena científica i que cada any es dedicarà a una disciplina diferent. L'objectiu és promoure i divulgar la ciència i despertar les vocacions científiques entre els infants. Es vendrà en una trentena de pastisseries de Barcelona i al Museu de la Xocolata.