05
de març
del
2023
Actualitzat
a les
18:54h
L'Hospital Clínic ha patit aquest diumenge un ciberatac informàtic que afecta de manera contundent els serveis d'urgències, laboratori i farmàcia. Segons ha informat el Departament de Presidència a través d'un comunicat, l'atac és de tipus ransomware, una mena d'infecció a través de virus que bloqueja dades, les segresta i fins i tot les roba. Ara per ara, els serveis tècnics de Salut i de l'hospital treballen per solucionar l'incident, iniciat a les onze del matí d'aquest diumenge.
Els serveis d'urgències continuen atenent els pacients que ja estaven ingressats, que no han estat traslladats a altres centres, però el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) sí que deriva nous pacients a altres hospitals de la ciutat, així com els codis per ictus o infart. "No donem l'abast. És un risc per a la gent que pugui venir aquí a tractar-se i que no se la pot atendre bé", es queixa a l'ACN Mireia Gómez, infermera del servei de transfusions. Segons ella, els responsables d'informàtica estan intentant solucionar "tots els problemes" però encara no saben quan ho podran resoldre: "Ens diuen que potser triguen dos dies o potser una setmana... de moment hem de treballar així".
El centre sí que accepta pacients que arriben pel seu propi peu a les seves urgències. El Clínic ha notificat el ciberatac a l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya i cap a dos quarts de dotze s'ha iniciat el desplegament del pla d'actuació per dona resposta a l'incident. Segons ha informat el Govern en un comunicat, el centre s'ha coordinat amb el Departament de Salut i amb els altres hospitals de la ciutat perquè atenguin urgències, transport sanitari i els codis ictus i infart.
Fonts del Clínic han remarcat que no s'ha traslladat cap pacient dels que estaven ingressats a urgències abans del ciberatac, que continuen sent atesos al mateix centre. En canvi, sí que es deriven nous pacients a altres centres. Tot i això, el Clínic accepta aquells pacients que arriben al peu a les seves urgències. Tampoc s'ha traslladat cap dels pacients que estan ingressats a planta.
Els serveis d'urgències continuen atenent els pacients que ja estaven ingressats, que no han estat traslladats a altres centres, però el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) sí que deriva nous pacients a altres hospitals de la ciutat, així com els codis per ictus o infart. "No donem l'abast. És un risc per a la gent que pugui venir aquí a tractar-se i que no se la pot atendre bé", es queixa a l'ACN Mireia Gómez, infermera del servei de transfusions. Segons ella, els responsables d'informàtica estan intentant solucionar "tots els problemes" però encara no saben quan ho podran resoldre: "Ens diuen que potser triguen dos dies o potser una setmana... de moment hem de treballar així".
El centre sí que accepta pacients que arriben pel seu propi peu a les seves urgències. El Clínic ha notificat el ciberatac a l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya i cap a dos quarts de dotze s'ha iniciat el desplegament del pla d'actuació per dona resposta a l'incident. Segons ha informat el Govern en un comunicat, el centre s'ha coordinat amb el Departament de Salut i amb els altres hospitals de la ciutat perquè atenguin urgències, transport sanitari i els codis ictus i infart.
Fonts del Clínic han remarcat que no s'ha traslladat cap pacient dels que estaven ingressats a urgències abans del ciberatac, que continuen sent atesos al mateix centre. En canvi, sí que es deriven nous pacients a altres centres. Tot i això, el Clínic accepta aquells pacients que arriben al peu a les seves urgències. Tampoc s'ha traslladat cap dels pacients que estan ingressats a planta.