1 de 10
Transports

Trens que no caben als túnels: el govern espanyol anuncia destitucions a Renfe i Adif

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, encarrega una auditoria interna per esclarir els fets a Cantàbria i Astúries

La ministra Raquel Sánchez, en la visita a l'Ajuntament de Castro Urdiales a Cantàbria | EuropaPress
per Nació, Barcelona | 4 de febrer de 2023 a les 19:17 |
Fins a 31 trens dissenyats per Renfe i destinats a la xarxa de Rodalies de Cantàbria i Astúries no poden passar pels túnels per culpa d'un error de càlcul. Són massa grans. Un error que podria costar fins a 258 milions d'euros de les arques públiques de l'Estat. I no només això. Un error que endarrereix dos o tres anys més la renovació dels trens a les comunitats autònomes. Davant la gravetat de la situació, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha anunciat que es prendran mesures exemplars a Renfe i Adif: "Hi haurà destitucions imminents".

El ministeri constituirà un grup de treball, en què ha convidat a participar als dos governs autonòmics, i ja ha encarregat una auditoria interna per esclarir els fets i depurar responsabilitats. L'objectiu, "determinar amb més detall quan es va produir aquest error". Els caps començaran a rodar "en les pròximes hores", segons ha anunciat la ministra socialista.


Durant una visita a l'Ajuntament de Castro Urdiales, a Cantàbria, Sánchez ha demanat disculpes a la ciutadania i ha assenyalat que ha mantingut una conversa amb el president Miguel Ángel Revilla per compartir el seu "enuig" i la seva "indignació". El pla era estrenar els combois el 2024, però aquest contratemps obligarà a reformular el calendari i ajornar-ho fins al 2027.


Els trens no estaven acabats, sinó en fase de disseny. Per això, el govern espanyol s'ha compromès a accelerar els tràmits per minimitzar les conseqüències de l'equivocació. L'origen del problema es troba en un error de gàlib, concepte que designa les dimensions màximes d'alçada i d'amplada que poden tenir els vehicles per poder creuar els túnels i ponts sense problemes. Aquestes mesures, publicades per Adif i utilitzades per Renfe, eren errònies.

Altres notícies que et poden interessar





 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Participació