1 de 10

Bateries catalanes sense liti i de càrrega ultraràpida

L'empresa Napptilus Battery Labs desenvolupa una bateria elèctrica que es pot carregar en menys de cinc minuts

Les noves bateries solucionarien alguns dels inconvenients actuals | Gala Espín
per Nació, 27 de novembre de 2022 a les 11:28 |
L'empresa catalana Napptilus Battery Labs (NBL) ha desenvolupat una bateria que es pot carregar en menys de cinc minuts, amb una vida útil de deu anys i sense fer servir liti, que és el material més utilitzat i que genera grans inconvenients. 

El projecte compta amb la col·laboració de l'Institut Català de Nanotecnologia i Nanociència (ICN2) de la Universitat Autònoma de Barcelona i ha entrat en la recta final, amb l'obertura d'una ronda de finançament de 500.000 euros euros per fer-ho realitzat. Aquestes bateries es podrien utilitzar en vehicles elèctrics, com a estacions d'emmagatzematge d'energia als habitatges, en la robòtica i industrial i en el transport.

Actualment, les bateries estan elaborades principalment amb ions de liti, una tecnologia amb grans inconvenients per la seva lenta velocitat de càrrega, una vida útil sobre els 3 anys, un nombre limitat de càrregues i amb un complex procés de fabricació i, sobre tot i això, per l'ús de materials inflamables i poc sostenibles.


La solució ultraràpida que desenvolupa Napptilus Battery Labs, que ha nascut al Pier 01 de Tech Barcelona,  utilitza noves tecnologies de materials perquè les bateries siguin més sostenibles i més econòmiques, ja que poden arribar a reduir els costos de fabricació en un 20% per la simplicitat en els processos de fabricació. Actualment, l'empresa compta amb tres patents aprovades.

L'empresa catalana ha anunciat l'obertura d'una ronda de finançament de fins a 500.000 euros a través de la plataforma Crowdcube, que ja ha fet possible els projectes de més de 1.300 companyies.

Patrocina

 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

Arxivat a:
Impacte, Societat, mobilitat
Participació