Comença la transformació de la Meridiana a Sant Andreu

Continua la reurbanització de l'avinguda passant d’una gran autopista a un eix ciutadà

Així serà l'avinguda Meridiana a Sant Andreu
Així serà l'avinguda Meridiana a Sant Andreu | Ajuntament de Barcelona
NacióDigital
11 de novembre del 2022
Actualitzat a les 15:25h
D’una gran autopista a un eix ciutadà amb menys trànsit, menys soroll i menys contaminació. La reurbanització de l’avinguda Meridiana continua amb un nou tram d’obres entre Las Navas de Tolosa - Eduard Estivill i Felip II. Les actuacions, amb un pressupost de 7,83 milions d’euros, comencen el 21 de novembre i duraran fins a l’estiu del 2023.

Com serà el tram de l’avinguda Meridiana entre Las Navas de Tolosa i Felip II?
Serà una continuació dels trams que ja s’han reurbanitzat, de la plaça de les Glòries fins a Las Navas de Tolosa – Josep Estivill. Tindrà:

 Dos carrils per al trànsit i un carril bus a cada banda de l’avinguda.
 Un carril bici segregat pel centre de l’avinguda.
 Voreres més amples.
 Més arbrat i parterres.

A la plaça de Ferran Reyes i als jardins de Maria Soteras s’ampliarà l’espai central perquè sigui una rambla àmplia per al passeig, que alhora millorarà la connectivitat amb el barri de Navas. En aquest punt el carril bici es dividirà i serà unidireccional a banda i banda de l’espai central.

Un nou model de mobilitat a la Meridiana
Les actuacions fetes fins ara han permès reduir el trànsit en 17.000 vehicles diaris, i amb aquesta reurbanització es guanya més espai per als vianants i per a la mobilitat sostenible.

Amb totes les actuacions des de la plaça de les Glòries fins a Felip II, s’haurà transformat una àrea d’1,7 quilòmetres de l’avinguda: s’hauran renovat 94.000 m2 de superfície i es guanyaran 560 arbres i 10.000 m2 de parterres, verd i arbrat. La inversió total serà de 28,4 milions d’euros, 6 dels quals provenen dels fons Next Generation de la Unió Europea.