1 de 10
SUCCESSOS

Una gallina amb una càmera apareix per sorpresa a una base militar de Sant Climent Sescebes

L'animal formava part d'un estudi de la UdG i el biòleg que l'havia deixada allà desconeixia que era un espai d'exclusió

L'animal estava lligat en una zona de la base militar Álvarez de Castro de Sant Climent Sescebes. | Agències
per NacióDigital, Barcelona, Catalunya | 7 d'octubre de 2022 a les 09:41 |
Una gallina, una càmera, maniobres militars, Mossos d'Esquadra, un biòleg i una recerca científica. Per més inversemblant que pugui semblar, tots aquests ingredients han format part d'una història amb tints surrealistes a l'Alt Empordà. L'escenari, la base militar Álvarez de Castro de Sant Climent Sescebes; i l'hora, dos quarts de dues de la tarda d'aquest dimecres.

Enmig d'un camp de maniobres, els militars van detectar la presència d'una gallina que no es movia. Allò que els va cridar l'atenció, però, és que juntament amb l'ocell hi havia sensors i una càmera. Des de la base de Sant Climent van alertar els Mossos d'Esquadra, que van enviar-hi una patrulla de seguretat ciutadana.


Quan els agents de la Jonquera van arribar al camp de maniobres i es van acostar a la gallina, van veure que estava viva, ajaguda i lligada. A davant seu hi havia un sensor de moviment i una càmera que l'estava enregistrant. El dispositiu de gravació portava una etiqueta on es llegia: "Universitat de Girona (UdG), estudi de la fauna".

Va ser aleshores quan va aparèixer un biòleg de la UdG dient que tot plegat formava part d'una recerca científica i que tenia l'autorització pertinent per dur-la a terme. Segons fonts properes al cas, formava part d'una investigació zoològica a la zona de l'Albera sobre l'àliga cuabarrada. A més a més, no era la primera vegada que es feia un estudi d'aquestes característiques. A diferència d'altres cops, però, l'investigador no sabia que havia deixat lligada la gallina en una zona d'exclusió militar.


La patrulla dels Mossos va retirar la gallina, la càmera i el sensor. Juntament amb el biòleg, els policies van anar fins a la comissaria de districte de la Jonquera. Allà, van prendre declaració a l'investigador i van comprovar la documentació sobre la recerca científica. Els agents, que també han pres declaració als militars, han instruït diligències informatives per al jutjat. Després de fer totes les diligències, va acabar el comís i el biòleg va poder recuperar la gallina i els aparells electrònics.

Altres notícies que et poden interessar





 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Participació