empreses

Abacus invertirà 30 milions en botigues i continguts educatius culturals en els propers cinc anys

La cooperativa, que ha crescut en el primer semestre, presenta els seus projectes immediats, entre els quals hi ha la transformació dels seus establiments i una ambiciosa renovació logística

Oriol Soler i Salvador Garcia, avui a Abacus. | Abacus
per Pep Martí, Barcelona, Catalunya | 14 de setembre de 2022 a les 13:31 |
"Abacus s'està preparant per al futur". Ho ha dit Oriol Soler, director general de la cooperativa després de la seva fusió amb el Grup Som. Preparar-la per al context immediat i engegar els projectes que la faran encara més guanyadora ha estat el motiu de la roda de premsa en què Soler i Salvador Garcia, l'altre director general, han presentat el pla d'inversions 2022-27. Abacus abocarà en els propers cinc anys 30 milions d'euros en botigues i continguts educatius i culturals de qualitat en setze àmbits. 

Entre aquests projectes, n'hi ha alguns inscrits en el que són els objectius vinculats a l'esperit fundacional de la cooperativa. Hi ha la transformació de 25 botigues en Espais Abacus, entesos com a centres educatius i culturals, la renovació logística per garantir un servei en 24 hores a qualsevol lloc de l'estat espanyol, i esdevenir la llibreria digital líder als Països Catalans.


Però ara el ventall d'Abacus s'ampliarà amb molta ambició: l'Abacus Escolar suposarà la inversió en producció de continguts Steam i robòtica educativa de referència a l'estat espanyol i a Europa. En l'àmbit d'Abacus Editorial, es posarà en marxa a partir de l'1 de novembre una editorial de llibres infantils i juvenils.

Per la seva banda, el projecte Abacus Media implicarà digitalitzar tots els continguts dels disset mitjans especialitzats i locals del grup. Finalment, Abacus Plataforma serà una plataforma de contingut audiovisual dirigit a les famílies.   


Un bon any


Oriol Soler ha exposat també la filosofia de valors que anima Abacus, i que té com a gran referent en el món cooperatiu a la basca Mondragón. Uns valors que van molt més enllà de l'aspecte de negoci per esdevenir un motor de compromís i millora de la realitat social. Preguntat sobre les previsions de facturació en els propers anys, Oriol Soler ha dit que es pot preveure que sigui d'uns 150 milions cap al 2024. I és que Abacus travessa un moment de creixement, d'un 10% en el primer semestre d'any. "L'any està sent molt millor del que prevèiem, però ara ens ve el més difícil, ja que el món del joc i la joguina no va tan bé com l'escolar".


Tots dos directius han explicat la significació d'aquesta cooperativa amb 54 anys d'història i un milió de socis, els beneficis de la qual es reinverteixen en projectes. Hi ha 713 treballadors i aquest any superaran el nivell de facturació postpandèmia, amb 100 milions d'euros. Abacus, amb 48 botigues esteses per tots els Països Catalans, és especialment presenten els àmbits de llibreria, material escolar, joguines i revistes especialitzades.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació