MOBILITAT

En marxa les obres de la nova Rambla

La primera fase de remodelació, que vol donar prioritat als veïns i vianants, s’inicia a la zona propera a Colom i té una durada prevista de 18 mesos

Així serà el nou tram de la Rambla a la zona de Miró | Ajuntament de Barcelona
per Victor Rodrigo, Barcelona, Catalunya | 3 d'octubre de 2022 a les 10:52 |
En marxa les obres de la nova Rambla. La primera fase de remodelació, que vol donar prioritat als veïns i vianants, s’inicia al tram Colom-Santa Madrona i té una durada prevista de 18 mesos. La intenció de l'Ajuntament de Barcelona és convertir la Rambla "en un passeig més confortable, verd, amable i cultural", amb un espai prioritari per als vianants. El consistori d'Ada Colau invertirà uns 10 milions d'euros en aquestes obres volen recuperar un espai on els veïns de la ciutat puguin "ramblejar". 


En la primera fase, Barcelona també vol modificar el traçat de l’avinguda de les Drassanes per millorar la connexió amb el litoral i allargar la Rambla amb un nou espai urbà d’arribada al davant de mar en aquesta primera fase. Tal com es pot veure en les imatges que acompanyen aquesta informació, els canvis són significatius, regalant protagonisme a les zones de vianants on ara hi ha dos carrils per a vehicles. De fet, el paviment pensat per als cotxes desapareixerà. També es crearà una nova plaça amb arbrat que incentivarà els usos socials i es renovarà la trobada entre el passeig, les Drassanes i Colom.

 

Així serà la nova àrea de Colom Foto: Ajuntament de Barcelona



"La disminució de l’amplada de circulació permetrà repartir l’espai sobrer a les voreres laterals, que tindran una amplada d’un mínim de tres metres, per facilitar el passeig i el gaudi de les persones, davant de les botigues i establiments de la Rambla", expliquen des de l'Ajuntament de Barcelona. El tram central de l'avinguda també creixerà lleugerament per tots dos costats per millorar l’espai dels vianants i les condicions de vida dels arbres, ampliant els seus escocells.

Hi haurà problemes de mobilitat durant les obres? El consistori ha previst que les construccions es duran a terme per fases i en trams, permetent així que mai es talli la circulació. Es garantirà en tot moment els desplaçaments a peu i amb bicicleta, el trànsit veïnal, de serveis i de vehicles d’emergència i el transport públic.



Protagonisme per a tres grans espais


La nova Rambla que projecten les obres del consistori vol tenir una singularitat en tres espais majors: l’Espai Moja-Betlem, el Pla de la Boqueria i el Pla del Teatre. Es configuren de manera diferent, amb plataforma única, i busquen donar resposta a la morfologia de l’espai. Hi haurà bancs i cadires als laterals del passeig central i sota l’ombra de l’arbrat.
 

La proposta de l'Ajuntament per la zona de la Virreina Foto: Ajuntament de Barcelona


En concret, s'instal·laran prop d’un centenar d’arbres, 21 dels quals seran nous, i els escocells seran més amples i es millorarà el subsol. Per generar espais d’estada, s’instal·laran més de 100 bancs, i l’enllumenat es pretén unificar "amb un únic disseny més simple i funcional". Des del consistori consideren que aquestes noves obres milloraran l’accessibilitat i la connectivitat entre els barris del Raval i el Gòtic i la transversalitat d’aquest eix cívic, que actualment té un caràcter principalment lineal.

Janet Sanz, tinent de l'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona i responsable d'urbanisme, valora de manera molt positiva les obres de la nova Rambla i les reivindica com "la recuperació de l'espai per a la ciutat perquè sigui un carrer per utilitzar". "No és només remodelar l'espai urbà sinó modificar les activitats que s'hi duen a terme", ha explicat. El regidor del districte de Ciutat Vella, Jordi Rabassa, destaca que les obres i la seva estratègia per configurar la nova Rambla han estat coordinades amb molts actors econòmics, veïnals i organitzatius de la zona per tal de fer-ho el més proper possible.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació