Barcelona aspira a recuperar aquest estiu el volum de turistes previ a la pandèmia

La ciutat impulsa la primera campanya de promoció turística des del 2016

Turistes amb mascareta al centre de Barcelona
Turistes amb mascareta al centre de Barcelona | Adrià Costa
17 de maig del 2021
Actualitzat a les 12:56h
Dos milions de turistes. Aquest és l'objectiu de Barcelona per aquest estiu. La ciutat ha presentat aquest dilluns la primera campanya de promoció turística des del 2016, impulsada pel Consorci Turisme de Barcelona i que té com a lema "Barcelona, com mai abans". L'objectiu és recuperar els nivells de turistes d'abans de la pandèmia. L'estiu del 2019 van visitar la ciutat 2,3 milions de persones.


"Estem convençuts que anirà ràpid i bé", ha assegurat el primer tinent d'alcaldia de l'Ajuntament, Jaume Collboni, en roda de premsa aquest dilluns. Collboni ha insistit en la necessitat que té la ciutat de "reactivar" la indústria turística "el més viat possible".

Collboni ha reiterat l'aposta pel "turisme de qualitat" i ha assenyalat que la intenció és que els turistes que vinguin siguin consumidors de cultura, famílies i "joves que aprecien la destinació i hi fan coses interessants".
 
"Estarem molt millor i no hi ha marxa enrere", ha dit Collboni en relació a la situació epidemiològica a la ciutat. El primer tinent d'alcaldia ha vaticinat que l'escenari serà millor que l'actual i que, per tant, es podrà seguir amb la desescalada de restriccions.

El regidor de Turisme, Xavier Marcé, ha defensat la capacitat de la ciutat d'"adaptar-se" al context actual. "Cal complicitat amb els entorns empresarials que configuren l'economia del visitant", ha demanat.

Turisme local i europeu

La directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro, ha detallat que la campanya s'estrena immediatament de cara al públic de l'Estat. A principis de juny es començarà buscar captar turistes de França, Portugal, Itàlia, Alemanya i els Països Baixos. Muro ha assegurat que l'aposta del consorci és posar en valor el turisme "actiu", la gastronomia, la cultura i el comerç de Barcelona.

La inversió en la campanya de promoció ha tingut un cost de 470.000 euros i el president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha afirmat que el consorci vol llançar un "missatge d'optimisme".

"Les empreses del sector turístic ho hem passat molt malament però ja comencem a notar la reactivació", ha assegurat. Torres ha xifrat en un 35% o 40% el percentatge d'hotels oberts a la ciutat, amb una ocupació que oscil·la entre el 10% i el 20%.
Arxivat a