Jaume Giró impulsa «The New Barcelona Post» per rellançar la marca de la ciutat

El mitjà digital es proposa reforçar la imatge de la capital catalana i la seva projecció internacional, prescindint de les "trifulgues partidistes"

29 de setembre del 2020
Actualitzat a les 15:38h
The New Barcelona Post, el nou projecte que impulsa Jaume Giró.
The New Barcelona Post, el nou projecte que impulsa Jaume Giró.
The New Barcelona Post, magazín digital fundat el 2018 per la patronal Foment del Treball, engega una nova etapa i ho fa de la mà d'un impulsor rellevant, Jaume Giró, exdirector general de la Fundació la Caixa. Des d'ara gestionarà el mitjà online l'empresa Reputation&Strategy Consultants, fundada per Giró. 

Giró serà un puntal per al nou projecte. El directiu coneix a fons la realitat dels mitjans de comunicació. Format a Esade i a la Universitat de Navarra, va ser responsable de la secció d'Economia d'Europa Press a Barcelona, cap de comunicació de Catalana de Gas, director del gabinet de relacions externes del Grup Gas Natural i director de comunicació i presidència de Repsol YPF, abans d'entrar al grup la Caixa, el 2009.  

La direcció estarà en mans de Sergi Saborit, un nom vinculat a la informació econòmica i periodista de llarga trajectòria a Expansión, on va impulsar el suplement Expansión Catalunya. Saborit ha explicat que apostaran per un periodisme rigorós i de qualitat en un moment de forta polarització, prescindint de les "trifulgues partidistes". 

En el text de benvinguda de l'editor, Giró explica la impressió que va tenir de petit quan va arribar a Barcelona per primer cop, venint de Badalona, i com va notar de seguida la seva pulsió creativa. Esmenta un conegut refrany alemany que considera emblemàtic del que ha de ser una urb en una societat oberta: "L'aire de la ciutat et farà lliure".  

El magazín preservarà el tarannà amb el qual va néixer, sintetitzat en un lema, Good news, true stories. El mitjà incidirà en la informació empresarial, cultural i social i no amaga un objectiu clar: reforçar la marca Barcelona i esperonar la creació i el talent de la ciutat. 

La voluntat serà la d'oferir tota la informació que pugui ser útil per reforçar la imatge de Barcelona i recuperar projecció internacional de la capital catalana, al marge de les tensions de la vida política, tot defugint les notícies sobre la crisi sanitària per considerar que ja en parla la premsa convencional. 
Arxivat a