Filiprim: anàlisi

​La ximpleria de Tabàrnia

«Al canal 24 horas de TVE van emetre en directe una conferència d'Albert Boadella en què el presentaven com a president de Tabàrnia. Se n'ha d'estar de tronat per emetre una noticia així»

| 09/02/2018 a les 09:54h
Especial: Les anàlisis de NacióDigital
Arxivat a: Mitjans, 24h, anàlisi, Filiprim, televisió, TVE
Albert Boadella, amb la bandera de Tabàrnia i altres impulsors | @Bcnisnotcat_
Hi ha vegades a la vida en què la diplomàcia és bona consellera i l’eufemisme resulta del tot apropiat. No és el cas de la columna d’avui.

Fa pocs dies al canal 24 horas de TVE van emetre en directe una conferència d’Albert Boadella en què el presentaven, subtitulat en pantalla i tot, com a president de Tabàrnia. Se n’ha d’estar de tronat per emetre una noticia així. TVE ha interioritzat tant les tesis del PP i de Ciutadans que segurament ja ni es planteja una praxi periodística ni que sigui una mica acurada i honesta.


Perquè a veure, què és Tabàrnia sinó la invenció absurda d’unes persones que no només no tenen cap mena de preparació política ni intel·lectual sinó que van justets en el terreny de les relacions humanes. Inventar-se aquesta ximpleria a fi i efecte de sembrar odi, d’atiar la mala maror –creada per uns i altres, tot s’ha de dir- hauria de provocar vergonya aliena en tota persona amb un mínim de criteri, de sentit crític, de sensibilitat. Sembla ser que al canal 24 horas de TVE de tot això no en van sobrats.
  Fa uns quants anys –el 2011- quan escrivia crítica diària de televisió al diari Avui, vaig dedicar una columna a comentar la figura de Boadella com un dels grandíssims aprofitats dels nostres temps, algú a qui la mania persecutòria no deixa viure en pau des de ja fa massa temps, algú que havia sigut un gran creador teatral i ha esdevingut una paròdia de si mateix. Ell va tenir a bé enviar-me un correu electrònic rebatent tot allò que jo deia, retraient-me que li digués “malalt mental”, “embuster” i “paranoic” –termes que no apareixien a l’article- i afirmant que ni jo, ni els que jo recolzava ni els que em pagaven tenien el monopoli de cap territori. Aprofitava també per dir-me que exercia el periodisme de manera “burda”. Malgrat no contestar-li, em va agradar molt rebre aquell correu, que conservo a la safata d’entrada del meu vell Hotmail.

Què és sinó la invenció absurda d'unes persones que no només no tenen cap mena de preparació política ni intel·lectual sinó que van justets en el terreny de les relacions humanes

Parlant de periodisme i de territori, té gràcia veure, set anys després, que Boadella apareix a TVE presentat com el president de Tabàrnia, un lloc inventat i promogut per persones sense el més mínim sentit del ridícul. Persones que se senten legítimament incòmodes amb la situació política del present i decideixen proposar bufonades sense cap mena de gràcia. Em compto entre els que també se senten incòmodes i enfadats amb l’actitud dels uns i dels altres –consti en acta pels suspicaços que no comparo ni equiparo les dues actituds- però entenc que inventar-se Tabàrnies i creure’s que això té alguna mena d’interès i de substància, que hi ha algun pensament aprofitable al seu darrere, és valorar molt poc la ideologia i la intel·ligència de les moltíssimes persones que, com ells, estan enfadades, se senten impotents i voldrien fer o dir alguna ximpleria. Però decideixen comportar-se com a adultes i no com a criatures.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

tabarnia
Anònim, 09/02/2018 a les 11:00
+101
-129
El contenido del artículo demuestra que los promotores de Tabarnia han dado en el clavo
Mirall
Mirall, 09/02/2018 a les 11:02
+102
-124
Como os jode a los separratas veros en un espejo reflejados. Tabarnia reduce al absurdo vuestras tesis separatistas y os molesta tanto porque atisbais el ridículo supremacista q teneis en vuestras cabezas
Enhorabona! És la millor definició del prusés separatista que he trobat fins ara:
Anònim, 09/02/2018 a les 11:11
+100
-112
"Què és sinó la invenció absurda d'unes persones que no només no tenen cap mena de preparació política ni intel·lectual sinó que van justets en el terreny de les relacions humanes. Inventar-se aquesta ximpleria a fi i efecte de sembrar odi, d’atiar la mala maror , hauria de provocar vergonya aliena en tota persona amb un mínim de criteri, de sentit crític, de sensibilitat"


VISCA TABARNIA LLIURE, ESPANYOLA, I EUROPEA.
Equivalent al procés
B. Runner, 09/02/2018 a les 11:13
+99
-101
Canvieu Tabanria per Catalunya i és el mateix.
Aquesta és la grandesa del nostre moviment.
És imparable: ACTA FABULA EST.
Recordeu: 25 de febrer
És preocupant
Adolf Lladó, 09/02/2018 a les 11:15
+69
-33
És un moviment preocupant...cada cop s'en parla més.
Començo a veure banderes i pintades a favor...
En què ens estem equivocant?
No era un moviment integrador?
Per que generem tanta repulsió?
I per què en feu publicitat?
Anònim, 09/02/2018 a les 11:23
+86
-54
De totes maneres, no és tanta ximpleria. És la representació del porojecte polític de Cuñadanos: un projecte etnicista espanyol destinat a colonitzar i destruir Catalunya. Si no poden amb tota, ho provaran amb els guetos on viuen els seus votants.
cap de les opinions(fins les 11:15)
Anònim, 09/02/2018 a les 11:27
+27
-28
anteriors té la mínima decència intel·lectual.CI=0.Sensatesa=0.
Tabàrnia me pone.
Anònim, 09/02/2018 a les 11:42
+73
-88
Una ximpleria que no vive de la subvención, ni arruina a Cataluña, y que da una imagen simpática de reírse de los problemas ,los personajillos y la ópera bufa generados por el independentismo.
Tabàrnia me pone.
no ho entenc
Anònim, 09/02/2018 a les 11:58
+67
-40
No entenc, que els diaris seriosos encara parlin d'aquestes bagenades.
Tabarnia
Torrelles, 09/02/2018 a les 12:10
+60
-38
Parlen de Tabarnia, yo en dic tabernia, de taberna i del exili del seu president,el boadella ya esta exiliat pero a la cabernia mesetaria.Pero parlant ara si seriosament el que seria molt bo es una confederación de paisos catalans.Aixo petaria espanya
En fin.
Anònim, 09/02/2018 a les 12:13
Interessant
+101
-50
Tabarnia está promovida por haters, la independencia no.

La independencia es una ambición lícita y con más de 2 millones de gente a favor y algunos más con ganas de, simplemente, votar para decidir.

Tabarnía no busca nada, sólo molestar a los que pretender llevar a la democracia a otro plano, un plano más democrático curiosamente.

Pequeñas mentes las vuestras, pretendéis destruir a los que quieren algo diferente.

Bah, somos demasiados para cuatro mataos como vosotros.

Un saludo.

Tabarnia=Independència
Lo Tabernero, 09/02/2018 a les 12:17
+45
-78
Es lo mateix que la indepe. L'invenció absurda d'uns quants. Crec que tenen la mateixa vericitat que l'Aranés o lo Valencia.
Lo que es absurd es aquest article, manca de falta de respecte als nous moviments socials.
Cuatre bojos
Anònim, 09/02/2018 a les 12:29
+81
-34
Boadella, tres pallasos mes . Uy quina por.....................
Para D. Mirall
Jorge, 09/02/2018 a les 12:51
+38
-22
Lo que nos jode a los "separatas" como dice usted, es tener que soportar a encefalogramas planos como usted , día sí día también. Relájese y deje de decir sandeces y colabore para que el mundo sea un lugar mejor.
Tabàrnia vol ser la Krajina de Catalunya. Ja sabem com va acabar. Oi, Sr. Aznar?
Anònim, 09/02/2018 a les 12:52
+22
-9
-
Para D. Mirall
Jorge, 09/02/2018 a les 12:53
+29
-16
Lo que nos jode a los "separatas" como dice usted, es tener que soportar a encefalogramas planos como usted , día sí día también. Relájese y deje de decir sandeces y colabore para que el mundo sea un lugar mejor.
Amunt Tabàrnia!!
Anònim, 09/02/2018 a les 13:08
+37
-36
Ladran, Sancho, señal que cabalgamos
Vista Tabarnia
Tabarnes, 09/02/2018 a les 13:16
+37
-37
Tabarnia es el reflejo del proceso separatista. Vista Tabarnia Lliure.
Europe help Tabarnia.
pobre desgraciat
Jordi60, 09/02/2018 a les 13:17
+49
-24
Boadella està acabat el que havia estat un bon director tetral no és mes que un personatge ridícul que encara no s'ha adonat que a la caverna mesetària li riuen les seves gràcies perquè malparla de CATALUNYA i les seves institucions
el dia 25 d'aquest mes pretenen fer una manifestació a Barcelona abans faran un ofrena floral al monument de Rafael de Casanovas i després a la palza Sant Jaume ballaran sardanes amb l'himne Espanyol
això no és més que una burla a les nostres tradicions i cultura

jo em pregunto que passaria a Espanya si marxéssim uns quants a Madrid a ballar un xotis una jota etc etc a ritme de sardana.
I és que ara contra Catalunya val tot hi ha barra lliure.
i em pregunto fins quan anem a haver d'aguantar tot això ??

crec que és hora de dir PROU
Els Qijotes de tabarnia
Anònim, 09/02/2018 a les 13:20
+30
-18
Com el capitol dels molins de vent, igual que la novela de Cervantes, aixi acabarà tabarnia i els seus Quixots , perquè les dues coses no deixen de ser una novela o un "cuento"
Realitat
Anònim, 09/02/2018 a les 13:35
+31
-22
Si es vol la independencia de Catalunya per motius economics, el famos Espanya ens roba. Per el mateix motiu s'hauria de voler la independencia de Tabarbnia, ja que Catalunya roba moltisim mes en proporció a les arees productives de Bcn i Tgb que el que roba Espanya a Catalunya.
Si es per democracia i dret a decidir, es el mateix. I així amb tot.
Nomes queden raons etniques per a la independencia de Catalunya en les quals també a Tabarnia en podrien fer....
Malalts
Anònim, 09/02/2018 a les 13:39
+42
-30
S'ha d'estar molt malalt per comparar Tabàrnia, una imbecilitat creada per quatre anticatalans, amb Catalunya, un país amb una llengua i cultura pròpies, una història en comú, institucions. Fer el mínim cas a aquests tarats anticatalans és un error; ells mateixos es desacrediten amb la seva comèdia dantesca que només s'explica per l'odi que tenen a tot allò que és català.
Qué coi!!
Anònim, 09/02/2018 a les 13:45
+39
-30
Tabarnia es i sera el que els Tabernesos volguin. Només faltaria.....
Adeu Tractoria.....
Anònim, 09/02/2018 a les 14:00
+37
-22
....hola Espanya hola europa
me encanta
Anònim, 09/02/2018 a les 14:00
+36
-35
Es simplemente la mejor representación del absurdo independentista que se podía crear.

Y lo mejor es que sin negar el fin no dejan de captar adeptos.
Y tenéis razón no se pueden comparar. Intelectualmente el presidente Boadella está muy por encima del presidente PUCHIMON.
I els ciudadanus
Anònim, 09/02/2018 a les 14:29
+31
-20
Diuen que Puigdemont viu en la fantasia per voler una presidència a Bèlgica. Puigdemont ha guanyat les eleccions! això de Tabarnia sí que és una gran fantasia, de les de Disney. Però clar, sistema Gobbels, una ximpleria repetida centmil vegades es torna realitat. Per això tant interès en controlar les mitjans de comunicació!!
Molta testosterona i cap sentit de l'humor
Anònim, 09/02/2018 a les 14:35
+28
-12
Sí, home, sí... 'Tavernia'... ximpleries de quan un grupet de fatxes vam amb el 'pet'... A veure, 'mamelucos' que un 'xist', per bo que sigui, repetit moltes vegades no només perd la gràcia, sinó que ofen a les persones amb una mica d'intel·ligència.
Si sou un mirall
Anònim, 09/02/2018 a les 14:44
+29
-22
Comenceu a preparar un referèndum, sóc del Maresme i a diferència vostra si organitzeu un referèndum " il·legal " aniré a votar NO a Bar Tania i SI a la independència de Catalunya, us recordo que les primeres consultes d'autodeterminació es varen fer aquí . //*//
Marxem?
Anònim, 09/02/2018 a les 14:52
+34
-33
El 25 de febrero todos los demócratas del país están llamados a participar en la manifestación en Barcelona por la libertad de Tabarnia, y en contra del totalitarismo supremacista de Tractoria.

TABARNIA, NUEVA COMUNIDAD AUTÓNOMA ESPAÑOLA 2018.

SAVE TABARNIA. SAVE EUROPE. SAVE DEMOCRACY.
Sobra el "bar" de tabarnia
Anònim, 09/02/2018 a les 15:03
+29
-20
Podrien començar per reformular el territori de tabarnia (bona part del territori que exposen té majoria independentista, o com a mínim no té majoria unionista [suposant que tots els unionistes estiguéssin a favor de crear una regió franquista dins Catalunya]). Barcelona no té majoria feixista (si es recolzen ideologies i es copien els mètodes de Goebbels... se'ls ha de dir així), realment es quedarien amb alguna ciutat de l'àrea metropolitana i algun poble de tarragona. Però al voler separar regions sense context històric, també es podrien separar barris, pobles, ... i amb això perdrien quasi tot el territori. Recalculeu la població, el PIB, i sobretot, recordeu que la única idea darrere aquesta aberració és no acceptar les urnes i manipular un mapa per intentar (sense èxit si feu números ràpids) tenir una zona amb majoria del que els dongui la gana. També podeu mirar suport a la independència per edat o per formació i es veu bastant clar que als que ens preocupa el futur creiem en República com a única opció
Acta non est fabula.
Tabernero majadero, 09/02/2018 a les 15:26
+11
-23
Oooohhh, bonita declaración de intenciones en el engendro-trapo ese que ostentan,...pero desgraciadamente para ellos :
Acta non est fabula
.. si us plau un referendum sobre Tabarnia, pero ja mateix!
Visca Tabàrnia Lliure
Anònim, 09/02/2018 a les 15:57
+33
-24
Tabàrnia no nace del odio. Sino de la rebeldía contra la injusticia opresora y discriminante del movimiento independentista contra todo lo que discrepe del pensamiento único.
Nace del orgullo y del amor propio pisoteado y ninguneado durante los últimos 40 años por los catalanes de "casta".
Pero seguid pensando que es un "acudit", lo mismo que pensamos nosotros de la "Corona catalano-aragonesa".
Pero hay una cuestión muy clara, la República nunca será realidad y Tabarnia Si, porque la Ley lo permite y el resto de españoles nos apoya.
¡¡¡Visca Tabàrnia Lliure!!!
Matònia
Piet Heyn, 09/02/2018 a les 16:21
+15
-15
No són de Tabàrnia doncs són de MATONIA,(Madrid-Toledo)
matònia
Anònim, 09/02/2018 a les 16:37
+11
-12
Matònia= madrid-Toledo
jordi puig.
Anònim, 09/02/2018 a les 17:27
+25
-21
hay quien cree que TABARNIA es una broma , pero de broma en broma , la verdad asoma , es muy necesaria una TABARNIA plural donde todos los ciudadanos tengan los mismos derechos , donde los gobernantes gobiernen para todos en vez de perseguir a la oposicion, donde todo el mundo pueda aspirar a empleos publicos y no solo los separatistas(casualidad , la TOPOR ya encontro un buen curro) , donde nadie se quede sin el bachillerato por no dominar bien el catalan, donde se pueda rotular tu negocio como quieras , donde se pueda educar a tus hijos en el idioma que quieras y no en el que te impongan los gobernantes NAZIonanistas, donde nadie tenga que callar su ideologia por temor a ser perseguido por separatistas e incluso autoridades, donde tendrian mas servicios al no destinar todos su impuestos al pruces , donde incluso serian mas ricos porque tractornia ya no les robaria, etc, etc, en fin una autonomia donde se respire pluralismo y libertad.

!!!VISCA TABARNIA LLIURE¡¡¡.
pobres desgraciados
Anònim, 09/02/2018 a les 17:31
+20
-14
Y por qué en haga publicidad?
Anónimo, 02/09/2018 a las 11:23

De todos modos, no es tanta tontería. Es la representación del porojecte político de Cuñadanos: un proyecto etnicista español destinado a colonizar y destruir Cataluña. Si no pueden con toda, lo probarán con los guetos donde viven sus votantes.

--------------------------------

esta bien que con comentarios como este, quedeis claro a los TABARNESES que todo aquel que no es separatista es gente carne de ghetto para siempre,.,inrreintegrable para la cataluña de las 300 familias y sus seguidores NAZIonanistas..
pobres desgraciados
Anònim, 09/02/2018 a les 17:34
+15
-12
no lo entiendo
Anónimo, 02/09/2018 a las 11:58

No entiendo, que los periódicos serios aunque hablen de estas bagenades.

-------------------------------

MAS bien di que un periodico como este , que se supone muy separatista , nunca deberia hacer una propaganda gratuita a un serio problema que se le viene encima a la cataluña profunda y TRASTORNIANA.
pobres desgraciados
Anònim, 09/02/2018 a les 17:38
+20
-12
Tabarnia
Torrelles, 09/02/2018 a las 12:10
+ 27 - 8
Hablan de Tabarnia, yo llamo tabernas, de taberna y del exilio de su presidente, el boadella ya esta exiliado pero la cabernia mesetaria.Pero hablando ahora si en serio lo que sería muy bueno es una confederación de países catalans.Aixo fallaría españa

---------------------------------

ja, ja, ja, "" sería muy bueno una confederación de países catalans.Aixo fallaría españa",,,dice el pobre desgraciado , ja, ja,.en valencia hay mas españoles de verdad que en ningun sitio y muchos mas que en madrid, su himno deberia indicarte algo si es que no estas ciego:


que le paso al FARSA ayer en valencia?, no deberian ser recibidos en olor de multitudes por sus hermanos de los paissos catalans?, ja, ja, se hace necesario la realizacion de la autonomia de TABARNIA cuanto antes para que los TABARNESES puedan ir por toda españa , esta vez si, admirados por todos los españoles, que vean malas caras y se boicotee a los que se lo merecen , los de TRASTORNIA..

!!!VIVA TABARNIA LLIURE¡¡¡.

jordi puig.
Anònim, 09/02/2018 a les 17:40
+17
-18




EL 25 DE FEBRERO, los TABARNESES deben demostrar a los TRASTORNIANOS que TABARNIA ha llegado para quedarse , que son ellos los que deben volver a su tierra de la cataluña profunda.

!!!VIVA TABARNIA¡¡¡.
pobres desgraciados
Anònim, 09/02/2018 a les 17:44
+17
-11
Para D. Espejo
Jorge, 09/02/2018 a las 12:51

Lo que nos jode a los "separatas" como dice usted, se tener que soportar a encefalogramas planos como usted, día sí día també. Relájese y deje de Decir sandeces y colabore para que el mundo sea un Lugar mejor.

------------------------------------

y para que el mundo sea un lugar mejor , nada como que las regiones ricas del mundo no sean solidarias con las pobres, nada como el supremacismo NAZIonanista, nada como que haya tantas naciones como lenguas y razas, ,,ese mundo mejor (como los paissos catalans), es el que proponia HITLER , estais muy descalificado por el mundo de hoy dia ,,,, viaja.
es lo que hay.
Anònim, 09/02/2018 a les 17:47
+18
-17
TABARNIA sera lo que los TABARNESES quieran.

!!!VIVA TABARNIA LLIURE¡¡¡.
es lo que hay.
Anònim, 09/02/2018 a les 18:03
+13
-16
dividir CATALUÑA no sera ninguna trajedia, castilla se ha dividido en varias entidades(madrid, la rioja , cantabria , segovia casi lo consigue, etc,) y no pasa nada , cuando los ciudadanos de un territorio quieren gobernarse por si mismos con arreglo a las leyes establecidas(asi fue lo de esas autonomias citadas de castilla)no es ningun trauma para nadie, ademas estamos hablando de simples formas de administrarse (autonoimias), no de separarse y quedarse con lo de todos rompiendo una nacion.
por tanto amigos catalanes de ambos territorios , no me cabe duda de que seremos democratas y civilizados y no habra problemas de que TABARNIA decida lo que quiera ser.
jordi puig.
Anònim, 09/02/2018 a les 18:06
+17
-17
ya os sabeis la letra del himno de TABARNIA, trastornianos?, leerosla, aprendereis lo que es integracion , civilizacion y amor al projimo ,.en el lado opuesto esta vuestro supremacismo , egoismo , separacion y odio al adversario hasta el punto de querer contar el cuello al adversario politico con una hoz , himno y letra a la altura de los TRACTORNIANOS.

111VIVA TABARNIA LLIURE¡¡¡.
es lo que hay.
Anònim, 09/02/2018 a les 18:08
+10
-15
dejemonos de bromas , se esta perdiendo un tiempo precioso en fundar la autonomia de TABARNIA , ellos con la educacion en sus manos y leyes suficientes a su favor para perseguir el españolismo ,,,, conseguiran lo que consiguieron los ETArras en navarra y el pais vasco , ayuntamientos como los de echarri aranaz , el condado de treviño , etc, etc, municipios que eran gobernados por el PP y muchos otros mas gobernados por el PSOE han acabado siendo de BILDU , como lo han conseguido ?, muy facil , a los jovenes y mayores se les adoctrina en los colegios y las televisiones y a los mayores españolistas recalcitrantes se les hace la vida imposible hasta que acaben exiliandose , al final solo quedan los mas valientes o los que no tienen posibilidad de irse...pero ya seran una minoria a desaparecer.

!!VISCA TABARNIA LLIURE YA¡¡¡
digo yo.
Anònim, 09/02/2018 a les 18:11
+7
-14
TABARNIA no quedara en una broma, a ver ahora a la gente que ha votado CIUDADANOS , etc, en TABARNIA , que si se llevase a cabo esta autonomia se verian libres de NAZISonanistas , que podrian escolarizar en su lengua materna o en la que quisieran , que podrian rotular como quieran , que no serian perseguidos , que serian mas ricos porque ya los paletocatalaNAZIS no les robarian ,etc, como decia , a ver quien les quita la miel de los labios ahora.
Tabarneros, esteu atontats
Anònim, 09/02/2018 a les 18:42
+20
-10
Tabarneros, esteu atontats
trist més aviat que ximple
Anònim, 09/02/2018 a les 18:43
+15
-10
Tabàrnia és molt més que una ximpleria. Penso que gairebé tothom veu que es tracta d’una manifestació de l’espanyolisme a Catalunya i això no té res de ximple, n’hi han molts d’espanyols a Catalunya. L’espanyolisme es presenta com tabarnès perquè probablement no té cap altra manera més atractiva de presentarse i això més que ximple és trist.
Mala SORTU.
Anònim, 09/02/2018 a les 18:45
+10
-13
Si es un espejo
14.44
-------

No te quepa duda de que tendrás tu referéndum sobre la autonomía de TABARNIA y podrás votar NO. La Constitución lo permite puesto que será una autonomía....sobre el referéndum por independencias no está recogido. Por lo que me temo que te quedarás con tu SI en el bolsillo.

¡¡¡viva TABARNIA lloré!!!!
trist més aviat que ximple
Anònim, 09/02/2018 a les 18:46
+13
-5
Tabàrnia és molt més que una ximpleria. Penso que gairebé tothom veu que es tracta d’una manifestació de l’espanyolisme a Catalunya i això no té res de ximple, n’hi han molts d’espanyols a Catalunya. L’espanyolisme es presenta com tabarnès perquè probablement no té cap altra manera més atractiva de presentarse i això més que ximple és trist.
Bufonada i res mes. Ni cas!
Anònim, 09/02/2018 a les 19:12
+14
-9
Bufonada i res mes doncs segons la prostitución dels espanyols "españa és indivisible", o no?

Colonies
Els miquelets, 09/02/2018 a les 19:17
+14
-11
Els colons de Borbonia tenen por, per això s'inventen tabarnia ( terra de tabans, insectes mosca que piquen i fan mal, xarrupant sang del altres). Com no tenen idees pròpies i veuen que maltractar es el millor que sap fe un taban, inventen un lloc on podran fer el mosca collonera. Això si sempre coberts, com bons covards, per els borbonians. Com bons bufons que son els tabans de tabarnia, s'enriuen dels que no es poden defensar per tenir la bota de ferro al coll. No aporten res a la vida, cagades de mosca, odi i por. Recordeu que on parleu de tabarnia el 90% son catalans, els voleu esclavitzar no?. Colons de Borbonia, torneu al vostre regne. no canvieu de nom per xupar la sang dels catalans.
Adéu Borbonia, adéu Tabarnia, conceptes febles i covards, d'oligarquies del segle XVII plenes de servs pilotes. Visca la ciutadania i la seva expressió la republica.
Blah blah blah
Cuidadano del mundo mundial, 09/02/2018 a les 19:30
+17
-12
Que si, que si. Que Tabarnia i tota la ostia. Pero saps que pasa? que l'independentisme la gent l'ha votat, els pobles s'han inscrit a l'AMI, etc... . Al cap i a la fi al Puigdemont l'han votat, a l'Arrimades tambe pero el Boadella nomes es un pallaso que ningu fins a dia d'avui ha votat i que surt fent pallasades sense vergonya i els "professionals" de TVE van i a sobre eleven a un paranoic a l'altura intel.lectual i president pasant-se la bona praxis periodistica per l'entrecuix. Aixo es el que denuncia aquest diari.

Que voleu tabarnia? doncs molt be, endavant. Feu-ho, pero feu-ho be. Cada poble que decidieixi a on es vol inscriure i despres vote-ho entre vosaltres a on voleu pertanyer. A veure en que es queda Tabarnia.

Aixo si, si volsatre podeu fer aixo, llavors la resta de Catalunya tambe pot fer el mateix i decidir Republica indiferentment del que digui a Espanya.

Fem el tracte?
Va a ser que no es tan "ximple"
Anònim, 09/02/2018 a les 19:32
+17
-13
Hacía semanas que un artículo no tenía tantos comentarios.
Tabàrnia existe.
Tabarnia ya existía ...
Anònim, 09/02/2018 a les 20:19
+20
-14
... era españa.

La españa rancia de gente que no quiere que nada se mueva, votar siempre y que la derecha gobierne sin ser cuestionada por nadie, robe lo que robe.

El problema son los que quieren algo diferente o propio y no se conforman con lo establecido. Básicamente, las izquierdas.

La pretensión de una república como opción a una monarquía es lo lógico para alguien de izquierdas que no se come los marrones que tanto gustan a los demás.

Todo monárquico es alguien de derechas encantado con lo establecido.

Y el de derechas está en contra de todo aquel que disiente "si no quieres lo que yo tengo me haces sentir mal, me haces quedar como alguien perezoso y conformista".

Bah, queremos un cambio... y tenemos un plan.
Llegaremos a conseguirlo.

Lo conseguiremos por algo muy sencillo, ya sabemos cuánto nos quieren, lo que nos echarán de menos y el motivo por el que nos tienen secuestrados.

Nada nos quieren y nos echarán de menos sólo por el interés y la pasta.

Visca catalunya lliure.

Pobre gent
Trucafort, 10/02/2018 a les 00:09
+18
-9
Jo pensaba que tabarnia era el nom d'un frenopàtic. Ara veig que son una colla que no tenen on caura morts.
SOM REPÚBLICA
ultradretans, bufons vells, ...
Anònim, 10/02/2018 a les 00:17
+17
-9
La foto aquesta ho diu tot: tenen un president a l'alçada del projecte.
Democràcia.
Pepitu, 10/02/2018 a les 11:28
+14
-7
El bufó del regne de tabarnia ja esta donant la tabarra.
Res s dir si això sigues gratuït O ho pagués de la seva butxaca.
Però amb els meus diners no.
Per tant prou d,animalades i que els polítics es posin a treballar per trobar solucions.
IRRESPONSABLES !
Anònim, 10/02/2018 a les 11:33
+16
-8
És el més suau que se'ls pot dir, i el dia 25 faran un aquelarre, i sembla que hi aniran molts inadaptats.... En fi... Pena i fàstic!
ni cas
pericos on de waree, 10/02/2018 a les 16:19
+7
-5
entre el vividro del Boadella, de la Sra Aguirre, el fracasat deñ Tomas GuSCH colocant a la seva filla a la tele patriotica de la sexta a las ordres del Florentino Perez i el vividor del Miquel que el unic que ha fet es viure intentan amb el seu fisic imita el Messi no es pot esperar res de gent que no te cap mena de escrucol de xupar del bote a las ordres del Florentino i friends o sigui una pandilla de vividors
sense comentaris
wakass0, 10/02/2018 a les 16:20
+7
-6
la verdad es que esto es una boutarde entre el fracasado y vividor de Boadella chupanbdo de la Gurtel y la Punica de Esperanza Aguirre, el fracasado de Tomas Guasch cuya unica actividad es criticar haciendo el gilipollas que es lo suyo y de su hija enchufada en la sexta a las ordenes de Florentino del cual viven los dos o sea que estan a las ordenes del ser superior y de un tal Miquel del cual lo unico conocido es que se presenta como el doble de Messi, fisicamente jugando ni puta idea no se puede esperar nada mas pero los medios hiperventilados nacional españolistas lo unico que quieren es ridicular el independemismo y les importa un bledo ir haciendo el ridiculo pero con Boadella el inutil de Tomas Giasch y el vividor de Miquel, como diria aquel poeta NO HAT NADA MAS QUE DECIR
11:23. Farem totes les temptatives de secessió que facin falta, fins aconseguir la independència. Ara no tenim pressa.
Anònim, 10/02/2018 a les 16:56
+6
-6
El separatisme català és un projecte etnista, nacional o identitari. Es basa en fer de Catalunya un estat independent; tot un projecte de desllirament nacional i per tant ètnic. Per evitar-ho, l’enemic hereditari espanyol vol mantenir Catalunya empresonada a l’estat espanyol, costi el que costi, peti qui peti. És l’esperit de la repressió de l’article 155. El secessionisme català muntarà tants processos com siguin necessaris, fins a pervenir a retirar Catalunya d’Espanya. A Catalunya, l’independentisme ha reviscolat granment per quedar-s’hi; perquè hi té majoria.
es lo que hay.
Anònim, 10/02/2018 a les 17:59
+6
-6
la TONTERIA DE TABARNIA tiene .....tropecientos comentarios...pues no parece tanta tonteria para la gente de ambos bandos.

ya se sabe que ..de broma en broma , la verdad asoma.
pobres desgraciados
Anònim, 10/02/2018 a les 18:05
+2
-7
Sobra el "bar" de tabarnia
Anónimo, 02/09/2018 a las 15:03


-------------------------------------

tu lo has dicho , TABARNIA puede quedarse sin municipios que quedan dentro de su territorio por votar separatista, despues sin barrios, etc, etc,...pues claro , igual que cataluña si sigue con su pruces , de momento se quedara sin TABARNIA ...no hay mas ciego que el que no quiere ver.
pateticos.
Anònim, 10/02/2018 a les 18:16
+5
-2
colonias
Los miquelets, 09/02/2018 a las 19:17

Los colonos de Borbon tienen miedo, por eso inventan tabarnia (tierra de tábano, insectos mosca que pican y duelen, sorbiendo sangre del otros).

---------------------------------

eso opinas de tus paisanos catalano - TABARNESES?, esta bien que sepan que quien no es separatista no es catalan , en todo caso sera un TABANO como dices.
pregunto
Anònim, 10/02/2018 a les 18:19
+5
-8
curioso este tema tambien , donde los comentarios a favor de TABARNIA tienen tantos votos como los en contra.

quizas es que los TABARNESES o esa mayoria silenciosa que decian..han despertado?.
pregunto
Anònim, 10/02/2018 a les 18:21
+3
-8
ultraderechistas, bufones viejos, ...
Anónimo, 02/10/2018 a las 12:17

La foto esta lo dice todo: tienen un presidente a la altura del proyecto.

--------------------------------------------

porque bufon pagarian por ver en un teatro?, por boadella o por PUCHI?.
pobres desgraciados
Anònim, 10/02/2018 a les 18:27
+5
-8
IRRESPONSABLES!
Anónimo, 02/10/2018 a las 11:33
Es lo más suave que se les puede decir, y el día 25 harán un aquelarre, y parece que irán muchos inadaptados .... En fin ... Pena y asco!

--------------------------

a que tienen que adaptarse si en cataluña conviven muchas culturas ?, acaso a la cultura unica impuesta por los NAZIonanistas?...lo ultimo seria seguir y adaptarse a una doctrina de NAZIS.
el mundo sabe lo que sois , el mundo sabe que sois de la ideologia de HITLER , hoy dia disfrazada de diferencias culturales por un quitame un castillito aqui o alla , pero no engañais a nadie , como no engañan los de la liga nord o los flamencos....podeis seguir asi porque al fin y al cabo miles y miles vivis muy bien del pruces a cuenta d elos TABARNESES que tienen carencias sanitarias , educacionales , de seguridad , etc, etc, pero tened claro una cosa :

!!TABARNIA YA EXISTE Y ES IMPARABLA¡¡¡.
pobres desgraciados
Anònim, 10/02/2018 a les 19:43
+1
-4

ni caso
pericos donde de waree, 02/10/2018 a las 16:19

"el fracasado deñ Tomas GuSCH colocando a su hija en la tele patriotica de la sexta a las órdenes del Florentino Perez y ....."

-----------------------------------------

el patriota TITO FLO con inFLUencias en la antiespaña sexta?....si de verdad los separatas no estais locos ,,,, que alguien me lo explique.
pobres desgraciados
Anònim, 10/02/2018 a les 19:50
+2
-8
11:23. Haremos todas las tentativas de secesión que hagan falta, hasta conseguir la independencia. Ahora no tenemos prisa.
Anónimo, 02/10/2018 a las 16:56

----------------------------

y lo mas flipante , que partidos que se denominan de izquierdas esten apoyando este PROYECTO RACISTA e insolidario con territorios mas pobres ...y no miro a nadie.
Déu els cría i...
Joan a l´exili, 10/02/2018 a les 21:56
+6
-4
En Bobadilla, gran bufó del rei castellà, s´ha oblidat del garrot vil del "caudillo".
L’Operació Tabàrnia insinua que Espanya accedirà a perdre el 85% del territori català.
Blai, nacionalista català., 11/02/2018 a les 03:46
+5
-4
Això no quadra perquè Espanya vol mantenir engabiada la totalitat de Catalunya, tret del Nord i d’Andorra. Tabàrnia té els dies comptats perquè l’espanyolisme de sempre, tant el ranci com el progre, vol tot Catalunya, no una part, mal que sigui la més industrial. Els defensors de Tabàrnia no sols van en contra del separatisme català, sinó també contra la resta de l’espanyolisme. M’explico?
Una ximpleria criminal
Anònim, 11/02/2018 a les 10:30
+6
-5
Digna de ments tipus Milosèvitx. Una iniciativa per trencar la convivència i que menysprea els catalans....
La majoria són lumpen i descerebrats,
Anònim, 11/02/2018 a les 10:35
+5
-5
però hi ha alguns que fins i tot són professors a la Universitat; aquests són els que tenen més responsabilitat d' aquesta iniciativa perversa i criminal, autèntics Göbbels...
La immigració i el suport estatal és tot el que té l'espanyolisme invasor; que no és poc, val a dir
Blai, nacionalista català., 11/02/2018 a les 13:10
+5
-5
Tots els corrents ideològics de l’espanyolisme saben que les seves dues armes principals són: 1) Tenen tot un Estat que els dóna suport; en realitat són l’expressió civil del seu Estat, l’espanyol. 2) La immigració, tant l’espanyola com la tercermundista, va a favor d’Espanya, no d’una Catalunya independent. Ara bé, el que no compten és que el poble català ha esdevingut ferreny, determinat, esforçat i de moment pacífic. Amb un bon regiment o direcció, ens en sortirem!
L'Operació Tabàrnia no té ni cap ni peus, no té ni solta ni volta. Ep!, des d'una perspectiva espanyola.
Blai, nacionalista català., 11/02/2018 a les 13:16
+4
-4
--
L'Operació Tabàrnia no té ni cap ni peus, ni solta ni volta. Ep, des d'una perspectiva espanyola.
Blai, nacionalista català., 11/02/2018 a les 13:22
+6
-4
Tots els corrents ideològics de l’espanyolisme saben que les seves dues armes principals són: 1) Tenen tot un Estat que els dóna suport; en realitat són l’expressió civil del seu Estat, l’espanyol. 2) La immigració, tant l’espanyola com la tercermundista, va a favor d’Espanya, no d’una Catalunya independent. Ara bé, el que no compten és que el poble català ha esdevingut ferreny, determinat, esforçat i de moment pacífic.
guetos
David Torres, 11/02/2018 a les 18:38
+2
-3
La periferia de Barcelona es como cualquier periferia de cualquier gran capital europea, es decir, jubilados y un monton de jovenes sin saber que hacer y sin futuro laboral, si les gusta vivir de esa manera que siguan ..... el.... al gobierno español.
La millor definició del PROCES feta fins ara
nohate, 13/02/2018 a les 09:42
+2
-0
"Què és sinó la invenció absurda d'unes persones que no només no tenen cap mena de preparació política ni intel·lectual sinó que van justets en el terreny de les relacions humanes. Inventar-se aquesta ximpleria a fi i efecte de sembrar odi, d’atiar la mala maror , hauria de provocar vergonya
aliena en tota persona amb un mínim de criteri, de sentit crític, de sensibilitat"

ajajjaajaj GRÀCIES!!!!!

#freeTabarnia
tots contents
Mallorquí, 13/02/2018 a les 15:48
+2
-0
Muy resumido: Podéis quedaros en España y seguir teniendo una sola Cataluña, o bien separaros de España y entonces separaros también de la mitad de Cataluña. Vosotros elegís: ¿unidad o separación? Ahora bien, de Tabarnia ya no os vais a librar jamás. Hemos encontrado vuestra kriptonita.
Lo que significa Tabarnia
Anònim, 13/02/2018 a les 17:37
+3
-0
es que si se hiciera efectiva una DUI se encontraría con millones (recordar que tenéis mayoría en el Parlament pero no de votos) que no la aceptaríamos.

¿En que hacienda creéis que vamos a tributar? ¿a que autoridades creéis que vamos a seguir?

¿Es que vuestro supremacismo es tan fuerte que no os deja ver algo tan sencillo?

Con esto del 'pruces' no sólo no habéis avanzado ni un milímetro, os habéis vuelto a la cueva.