Proves Cotxes

Provem el BMW 218d Active Tourer : una configuració summament intel·ligent

Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer

Prova BMW 218d Active Tourer

| 05/09/2022 a les 16:41h
Arxivat a: Proves Cotxes, Premium, Monovolum, 218d Active Tourer, BMW, Proves Cotxes
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
L'època de glòria dels monovolums sembla més que enterrada. Els SUV són ara l'objecte de desig de la gran majoria de conductors com a vehicle familiar, tot i que sovint, tenen menys espai interior, pitjor comportament dinàmic i són més cars, de compra i de manteniment, que un Monovolum.

El BMW Sèrie 2 Active Tourer 2022 és, a hores d'ara, un producte gairebé únic en el mercat. És un dels últims monovolums que pots comprar i en ser l'últim que ha arribat al mercat, té a favor seu que és el més modern i tecnològic d'aquest segment, un monovolum, com els d'abans, amb tota la tecnologia d'última fornada de BMW.

El nou BMW Sèrie 2 Active Tourer, és la segona generació d'aquest vehicle, el seu antecessor va marcar dues fites, no gaire celebrades pels més fanàtics de la marca bavaresa. L'any 2014, el Sèrie 2 Active Tourer va esdevenir el primer monovolum de la història de BMW i també va ser el seu primer automòbil de sèrie amb motor davanter transversal i tracció davantera. Una disposició mecànica, que semblava un autèntic sacrilegi, i que des de llavors s'ha estès a més models com ara el BMW Sèrie 1 o el Sèrie 2 Gran Coupé.
 

BMW 218d Active Tourer Foto: F.Boada


Estèticament, hi ha una notable evolució respecte al model sortint. Ara es veu més musculós i agressiu. D'aquesta manera i al contrari de la versió anterior aquest nou Active Tourer és un cotxe amb una imatge moderna i força atractiva. Marcat sobretot per una graella davantera que recorda a la del Sèrie 4. A més, els grups òptics, els para cops o la característica corba Hofmeister, al pilar C, donen forma a una carrosseria que és cent per cent BMW.

Respecte al seu predecessor, és més llarg (+32 mm), més alt (+21mm ) i més ample (+24mm). I encara que la batalla no varia i es manté en 2.670 mm, els amples de vies han augmentat notablement: 25 mm addicionals davant i 26 mm darrere.Ha crescut sensiblement per fora i això es tradueix en un habitacle més espaiós.
 

BMW 218d Active Tourer Foto: F.Boada


El principal punt fort d'aquest cotxe és l'habitabilitat, una qualitat que tot client d'un BMW Sèrie 2 Active Tourer o de qualsevol monovolum busca. No decep, amb unes places davanteres àmplies i còmodes, destacant també que els seients ens han semblat ideals per a aquesta mena de cotxe. Són atractius visualment i confortables.

A la segona fila, l'accés a aquestes places posteriors és molt bo, deixant la porta un bon espai per a accedir de manera senzilla. Una vegada dins les butaques laterals permeten que persones altes puguin acomodar-se sense problemes, gaudint de bon espai tant per a les cames com per al cap.

La plaça central és més justa i incòmoda, com és habitual, però es pot utilitzar en viatges.Un detall molt important és que les places posteriors compten amb regulació en inclinació del suport i, a més, ajust longitudinal. És a dir, podem lliscar els seients posteriors ni més ni menys que 13 centímetres per a així gestionar l'espai disponible en les places posteriors i en el maleter en funció de les necessitats de cada moment.
 

BMW 218d Active Tourer Foto: F.Boada


I ja que hem esmentat l'espai de càrrega, la capacitat del maleter és de 470 litres amb els seients en la seva posició més retardada, podent ampliar-se fins als 1.455 litres si pleguem la segona fila. Per cert, podem tombar aquests seients posteriors en proporcions 40:20.40.

A l'interior tot és nou, sobretot a la part davantera: volant de nou disseny, consola flotant amb tots els comandaments de control seients, motllures... en fi, absolutament tot és nou.La qualitat d'acabat és molt superior a la del seu predecessor. En asseure-t'hi tens la sensació d'estar al volant d'un veritable producte prèmium.

Aquesta sensació augmenta a mesura que comproves que pot muntar elements com uns seients davanters amb massatge, una elaborada il·luminació ambiental o un potent equip de so signat per Harman Kardon.
 

BMW 218d Active Tourer Foto: F.Boada

 

Compta amb dues pantalles corbes i un assistent personal intel·ligent que et permet accedir a diverses funcions usant sols ordres vocals. Una cosa fonamental, perquè han decidit suprimir la gran majoria de botons, opció que com sabeu no ens agrada gens, ja que potser sí que dóna com a resultat un disseny més net, però l'ergonomia és molt pitjor i si l'ergonomia és pitjor la seguretat en fer-lo servir també ho és.

Si hi volem trobar una part positiva és que tota la zona central està més buidada, guanyant en amplitud. Gràcies a això s'han pogut permetre l'ús d'una consola central flotant, eliminant el joystick habitual de la transmissió i el comandament iDrive per a l'infotainment, quedant més simplificat.
 

BMW 218d Active Tourer Foto: F.Boada


L'equipament de sèrie és extensíssim. Climatitzador automàtic bizona, volant esportiu de cuir, sistema de navegació, assistent d'aparcament, control de creuer amb funció de frenat, avís de col·lisió frontal capaç de reaccionar tant al trànsit ve en sentit contrari en fer girs a l'esquerra o a la dreta com a vianants o ciclistes, advertiment de col·lisió frontal, assistent personal intel·ligent BMW, assistent de marxa enrere i d'aparcament amb càmera, entre altres elements.

La dinàmica d'aquest model es resumeix dient que, lògicament, tots els components del xassís se centren a produir i prioritzar la sensació de confort que tot familiar ha de proporcionar. No obstant això, la marca ha volgut deixar-hi algun toc picant, propi de tot BMW, que li atorguen una esportivitat superior a la dels seus principals rivals. De fet, pot comptar en opció amb una suspensió esportiva M adaptativa que rebaixa l'altura de la carrosseria en un centímetre i mig.

El tacte de la direcció és bastant suau i assistit. S'endureix una mica quan canviem el mode de conducció a Sport, però, així i tot, queda lluny d'oferir un feedback d'esportiu. Tampoc ho pretén.
 

BMW 218d Active Tourer Foto: F.Boada



El motor d'aquesta versio 128d, un quatre cilindres de dos litres amb turbo que eroga 150 Cv de potència màxima, té un funcionament molt refinat, ofereix molt parell motor des de poques voltes, 360 Nm constants entre les 1.500 rpm i les 3.500, i marida a la perfecció amb la filosofia del cotxe.

Perquè un monovolum com aquest, còmode i espaiós, és perfecte per al dia a dia, però també convida a fer viatges llargs. I és precisament en aquesta mena de situacions on més profit podràs treure d'aquest propulsor, que és realment frugal en la despesa de combustible. Durant la nostra prova va registrar poc més de 5 litres als 100, pràcticament la xifra homologada, un molt bon consum, aconseguit gràcies a l'ajuda de la microhibridació.


El nou BMW Sèrie 2 Active Tourer 2022 ha millorat en tot, una imatge exterior molt més atractiva, més tecnològic, més segur, més confortable, més eficient. El meu cotxe particular és un monovolum i no em faria pas res substituir-lo per aquest BMW. El Sèrie 2 Active Tourer em reafirma en la idea que no necessito per a res un SUV. El BMW Sèrie 2 Active Tourer 2022 té un preu de partida de 36.900 euros. Pot semblar elevat, però tingues en compte que es tracta d'un vehicle premium, malgrat la seva funcionalitat i que, sobretot, porta un riquíssim equipament de sèrie.


Prova BMW 218d Active Tourer

 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum