Proves Cotxes

Provem el Ford Galaxy 2.5 FHVE : Un set places com els d'abans amb tecnologia d'ara

El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum

| 28/02/2022 a les 15:32h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, Hibrid, 7 places, Monovulum, Galaxy, Ford
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Els SUV de set places estan en auge, però només són realment adequats si només utilitzes els seients posteriors en comptades ocasions. Si això ja t'està bé, tens disponibles opcions com l'Skoda Kodiaq, el Peugeot 5008, el Land Rover Discovery Sport, el SEAT Tarraco, l'Honda CR-V i el Nissan X-Trail.

Una altra opció són els monovolums de tipus furgoneta que ofereixen molt d'espai, però amb un tarannà més funcional, ara bé, opcions per a un vehicle de 7 places amb un comportament, acabats i el refinament d'una berlina, en queden dos. El Ford Galaxy i el SEAT Alhambra que sembla més a prop del final de la seva vida que altra cosa.
 

Ford Galaxy 2.5 FHEV Foto: F.Boada


El Ford Galaxy se situa en el més alt de la gamma de monovolums a la venda en els concessionaris Ford tant per les seves dimensions com pel seu luxe, també hi pots trobar el més dinàmic, però amb menys espai interior S-Max, i al contrari que el seu rival sembla força vigent. Si més no l'anunci d'una nova versió híbrida així ho demostra.

El Galaxy FHEV, que Ford ens ha cedit per a la prova, es mou amb un conjunt format per un propulsor gasolina amb 2,5 litres de cilindrada, de cicle Atkinson*, que lliura 165 CV i un motor elèctric situat al seu costat que rendeix 120 CV.

La potència conjunta és de 190 CV i la seva reduïda grandària permet no perdre maleter.Com sol succeir en aquests casos, la distància que es pot recórrer en mode 100% elèctric és ben curta, encara que també és cert que el sistema està més pensat per a oferir una major eficiència en totes les fases de conducció.
 

Ford Galaxy 2.5 FHEV Foto: F.Boada


De fet, Ford afirma que aquest motor redueix fins a un 10% les emissions de CO₂ enfront de les opcions EcoBlue de la gamma i que pot arribar a aconseguir els 1.100 quilòmetres d'autonomia teòrica.Aquesta és l'única mecànica disponible tant pel Galaxy com per a l'S-MAx. Una motorització que et permet disposar de l'Etiqueta ECO de la DGT i amb ella poder circular per moltes zones restringides i, per un altre, genera un estalvi de combustible en aprofitar la part elèctrica.

El motor és força solvent a l'hora de moure el gran cos del Galaxy però oblidat de buscar qualsevol cosa semblant a una emoció al volant. Conjugat amb un canvi automàtic amb variador continuo la seva virtut més gran és la suavitat i uns consums continguts. En el nostre cas hem assolit fer una mitja de 6,7 litres, una xifra molt bona pensant que portem un motor benzina de 2.500 cc muntat en un gran monovolum de gairebé dues tones de pes.
 

Ford Galaxy 2.5 FHEV Foto: F.Boada

 

Ford ha volgut que aquest Galaxy sigui sobretot còmode i luxós, ha perdut una mica de l'agilitat del model anterior per un major confort i refinament, i ara és un dels millors monovolums grans quant a refinament i luxe.Un refinament que també es trasllada a l'interior. Un punt fort del Galaxy és la qualitat de construcció.

Els materials de l'interior han estat triats amb cura, incloent-hi gruixudes motllures d'alumini i uns bonics seients de cuir suau. Continua havent-hi algun plàstic més barat en parts menys visibles de l'interior, però fins i tot això sembla prou sòlid.El Galaxy es beneficia de l'últim sistema d'infoentretenimient SYNC3 .

El quadre de comandament té un aspecte modern gràcies a una pantalla tàctil central d'alta resolució de vuit polzades que elimina la necessitat de massa botons, és mantenen els necessaris. El quadre d'instruments semidigital de 10,1 polzades és de sèrie, aquesta pantalla es fusiona amb el quadre d'instruments tradicional i és un complement útil que pot controlar-se completament des del volant multifunció. Amb l'arribada del Híbrid, una interfície d'usuari "SmartGauge" també ajuda als propietaris a conduir de forma més eficient.
 

Ford Galaxy 2.5 FHEV Foto: F.Boada


La dotació de sèrie d'equipaments també és força notable. Ford ha simplificat la gamma, perquè el nou Galaxy només està disponible amb el nivell d'acabat Titanium partint d'un PVP de 47.350 euros al qual es pot sumar el Paquet X, que té un cost de 3.500 € i afegeix a l'equipament de sèrie elements com ara: accés sense clau, porta del maleter amb sistema de mans lliures, assistent precol·lisió, control de velocitat de creuer adaptatiu, assistent d'aparcament, càmera de visió posterior i càmera frontal, sistema de navegació, equip de so Sony amb 12 altaveus, fars LED dinàmics i detector d'angle mort.No obstant això, l'acció comercial en aquest model és molt agressiva ara mateix, perquè el descompte en el PFF arriba fins al 24,5% el que permet deixar-lo en uns excel·lents 37.000 euros amb el finançament.
 

Ford Galaxy 2.5 FHEV Foto: F.Boada


L'interior disposa de set seients, tots ells amb espai suficient per a adults -sí, fins i tot la fila més posterior-, mentre que els seients posteriors lliscants i abatibles permeten ajustar la distribució de l'habitacle per a adaptar-la a les teves necessitats. Els dos seients posteriors es pleguen elèctricament, mentre que la fila central de seients es baixa prement un botó, per la qual cosa és extremadament pràctic. El sostre panoràmic opcional realça la sensació d'amplitud del cotxe.

Disposem d'un maleter de 300 litres amb els set seients col·locats, 1.301 litres amb la tercera fila abatuda i 2.339 litres amb només els dos seients davanters col·locats. L'obertura del maleter és molt àmplia i la seva vora de càrrega és baix, la qual cosa fa que sigui molt fàcil col·locar objectes grans en la part posterior del cotxe.
 

Ford Galaxy 2.5 FHEV Foto: F.Boada

Que els monovolums no estan de moda, és evident, ara bé, segur que encara hi ha públic que cerca un vehicle amb capacitat per a set places reals i amb un bon nivell de refinament. A això Ford hi suma una tecnologia tan actual com aquesta híbrida. Tot això sense obviar una dinàmica de conducció que supera a la majoria dels SUV i una modularitat i capacitat de maleter que ja el voldrien els tan de moda tot camí.




* L'Atkinson és un cicle derivat del cicle Otto (el cicle de gasolina clàssic de tota la vida) on la vàlvula d'admissió queda oberta fins a haver-se iniciat la compressió de la mescla en els cilindres.Això permet economitzar gasolina aprofitant més l'energia que s'allibera després de l'explosió gràcies a un elevat règim de compressió, sense que la gasolina auto detoni. Com a contrapartida, es perden prestacions, de manera que la potència que es desenvolupa és menor.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un prototip de l'ID.2all
Un prototip de l'ID.2all | ACN
La planta del grup a Martorell està ben situada per ser una de les escollides per començar amb la producció del model a partir del 2025
KIA EV9
KIA EV9 | KIA
Un innovador EV que fusiona un disseny futurista amb el caràcter d'un SUV
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024 | Mitsubishi
Ess desenvoluparà especificament per a el mercat europeu i es llançarà en el segment SUV-D en 2024
Nissan X-Over Domination 2023
Nissan X-Over Domination 2023 | CSinfomotor | Jordi Galderic
Ferran Boada
Nissan X-Over Domination 2023 | Un entorn ideal per a poder a explotar a fons les capacitats dels nous X-Trail, Qashqai, Juke i Ariya
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer