Proves Cotxes

Provem el nou BMW 840d Gran Coupé

El coupé insígnia de BMW que ens sorprendrà en tots els sentits

| 24/09/2021 a les 23:39h
Arxivat a: Proves Cotxes, Premium, Luxe, BMW, Grand Coupe, 840d, Proves Cotxes
BMW Grand Coupé 840d. Tan gran com àgil
BMW Grand Coupé 840d. Tan gran com àgil | Marc Calvo
BMW va posar en marxa la producció dels primers sèrie 8 durant la primera dècada dels anys 90, destacant sobretot una línia esportiva i de gran turisme que conservava la tradicional tracció al darrera de la marca bavaresa amb un motor V12 en els primers anys i també per un motor V8 en una segona fase. A l’any 1999, la marca bavaresa va deixar de produir la sèrie 8, amb més de 30.000 unitats venudes al mercat.

Després de 19 anys, a l’any 2018 BMW llançava de nou la sèrie 8 al mercat internacional amb versions coupé i descapotable, i una altra versió gran coupé. L’actual versió pot equipar tres motoritzacions entre benzina i dièsel, amb etiqueta ECO, i totes elles amb transmissió automàtica i tracció al darrere o amb tracció integral X-Drive.

El disseny del nou sèrie 8 és com tornar a un gran turisme esportiu i elegant de l’època, actualitzat als temps actuals en quant a seguretat, equipament, motoritzacions, etc. I amb un xassís que el fa ser un dels millors sedans esportius del mercat.
 

BMW Grand Coupé 840d. Foto: Marc Calvo


Igual que el primer sèrie 8 incorporava detalls innovadors, el renovat mite alemany torna amb novetats tant a nivell de versions, amb un màxim de gamma com és el M8, i deixant un interior tecnològicament avançat amb cockpit digital, botoneres tàctils i un nivell d’acabats el qual pocs rivals poden apropar-se.

En aquesta prova, BMW Espanya ens ha cedit un 840d Xdrive Gran Coupé equipat amb un motor V8 dièsel biturbo que rendeix 340 cavalls de potència. L’acabat és l’anomenat M, equipat amb el màxim de gamma i uns interiors acabats en cuir marró que destaquen amb el blau Tanzanite.

El primer que ens sorprèn d’aquest 840d és la llargada, que té un total de poc més de 5 metres. El frontal és agressiu, amb uns fars làser i una calandra automatitzada per tal de refrigerar el motor en moments que sigui necessari.

Lateralment trobem unes espectaculars llandes d’alumini de 20” en negre lluent i unes pinces de frenat blaves amb el símbol M. Els segueix un nervi marcat seguint la roda davantera en forma de ventilació que ens dona una línia d’esportivitat.
 

BMW Grand Coupé 840d. Foto: Marc Calvo


Si anem a la part del darrere, ens trobem un para cops que imposa per la seva amplitud, que juntament amb els fars LED i unes obertures de ventilació, ens ajuden a tenir més aquesta sensació. Les sortides d’escapament son reals, amb un embellidor que les fa tenir més presència i acaba de donar un punt d’elegància dins de l’esportivitat del model.

L’interior és molt ampli, amb grans espais on amb el sostre panoràmic, encara ens ajuda més a tenir aquesta sensació. Els seients de cuir són confortables, és d’agrair el detall dels davanters d’estar ventilats i tots quatre seients estan calefactats. La consola central és minimalista, acabats amb fibra de carboni i alumini i tots els botons tàctils.
Els dos compartiments d’emmagatzematge són molt espaiosos, en el cas del davanter amb càrrega sense fils per smartphone.
 

BMW Grand Coupé 840d. Foto: Marc Calvo


Ens posem al volant del BMW 840d, i realment no transmet el que sembla des de l’exterior. Perquè? Conduint-lo tenim la sensació de portar un cotxe lleuger, no d’un cotxe que pesa gairebé 2 tones. Per ciutat és un cotxe que tot i tenir gairebé dos metres d’amplada i tenir la llargada d’eixos que té, és àgil i en cap moment tenim problemes per fer-lo girar. Inclús mirant els consums dins de la ciutat, si tenim prudència amb l’accelerador, no pujarà dels 11 litres als 100 quilòmetres de mitjana.

Un cop agafem autopista, veiem 100% els seus punts forts: confort, estabilitat i sensació de fermesa en tot moment. Els seus 340 cavalls ajuden a poder fer sense problemes maniobres d’incorporació, i notem en tot moment les ajudes a la conducció com són el guiat de carril o el front assist.
 

BMW Grand Coupé 840d. Foto: Marc Calvo


Aquest últim, igual que en models de la competència, el segueixo trobant força invasiu a l’hora de realitzar canvis de carril. En aquesta situació el consum s’ha mantingut en tot moment per sota dels 7 litres, una mitjana que m’ha deixat sincerament sorprès i que no hagués esperat d’un vehicle d’aquestes característiques.

Per últim ens falta provar aquest 840d gran coupé a un lloc que no és el lloc on millor es desenvolupa, però em va sorprendre enormement. En carretera ampla tenim un BMW que treu aquell esperit d’esportivitat que tant esperem d’ell, però en carreteres més revirades tenim un cotxe que es transforma per donar-nos unes sensacions i un comportament on els seus rivals directes difícilment poden arribar.

En un primer moment tenim la sensació oposada, notem el cotxe ample i pesat tot i portar el mode esportiu, però a mesura que anem veient els seus punts forts i agafem confiança, tenim la sensació d’haver de portar un cotxe molt més petit del que és realment. Sense girar gaire, tenim un angle de gir precís i correcte, recolzat per un eix darrer direccional el qual ens ajuda a moure el cotxe de manera àgil. Tant en acceleració com en frenada tenim en tot moment seguretat i fermesa.
 

BMW Grand Coupé 840d. Foto: Marc Calvo


En definitiva i després d’una setmana amb una distància recorreguda d’aproximadament 800 quilòmetres mixtes, el consum mitjà és de 9,8 litres als 100 quilòmetres, gens descabellat si veiem realment de quin tipus de cotxe es tracta i de la motorització del mateix.

Mirant preus de la gamma, el sèrie 8 gran coupé el podem trobar a partir d’uns 98.000 euros de base. El model que hem provat amb tots els extres, un cop revisat al configurador oficial de la marca ens indica la xifra de 170.000 euros. És un rang de preu on podem trobar una gran varietat de rivals on segur que aquest BMW no es queda enrere en cap sentit.
 

BMW Grand Coupé 840d. Foto: Marc Calvo


Com a valoració final, trobo que és un cotxe versàtil en conducció, que tant et permet conduir-lo amb l’elegància que desprèn a l’agafar el volant o bé a l’hora de treure-li el màxim rendiment en qualsevol situació.
Comparant amb models de les mateixes característiques d’altres marques generalistes, és difícil trobar models on tinguem tant les sensacions com els detalls a nivell d’acabats i qualitat.

Un últim apunt: l’equip de música signat per Bowers&Wilkins té una sonoritat sensacional i ens convida encara més a gaudir conduint-lo encara més si som dels que ens agrada conduir amb una bona banda sonora durant els nostres desplaçaments.
Un cotxe digne de marcar una altra era dins dels gran turisme.


Prova BMW Grand Coupé 840d

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA