Proves Motos

Provem la Royal Enfield Interceptor 650

Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70

| 09/01/2021 a les 16:39h
Arxivat a: Proves Motos, NeoRetro, Naked, Interceptor 650, Royal Enfield, Carnet A2
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Va haver-hi una època en la qual a les motos a les quals ara els hem donat categoria de Retro o NeoClassic, eren així, i no hi havia volta de full, totes eren com aquesta Royal Enfield Interceptor 650 o si més no, molt semblants, 

En aquests temps que corren ara de motos especialistes, potser podem caure en la temptació de, per bàsica, definir-la com a una moto "utilitària". Però potser si ens atenim a la filosofia de la marca, "la del motociclisme pur", potser podem veure en l'Interceptor 650 com una autèntica moto per a tot, una autèntica multiús. 

I no hi ha cap mena de dubte que posseir una Royal Enfield és tota una experiència i una manera particular d'entendre el motociclisme. Pot ser que t'agradin les Trail, les Streefighter o les "R", però si veus aparcada una Interceptor 650, segur, que tombes el cap i te la mires amb un somriure de simpatia. Se la veu bonica, amb una innegable patina original, si t'entretens una mica amb ella podràs com de ben feta està.
 

Royal Enfield Interceptor 650

I sembla poder fer tot el que se li demani, això si, a la seva manera, a la manera clàssica de Royal Enfield, una moto que promet zero complicacions i amb això zero preocupacions.


Simplement asseu-te a ella, gaudeix de la seva posició relaxada de conducció, de la seguretat d'arribar bé a terra, el seu seient està a només 805 mil·límetres del sòl i és molt estreta i el seu pes és només de 213 quilos en ordre de marxa ... És a dir amb tots els fluids i el seu dipòsit de 13,7 litres de combustible ple, Veuràs com la mous amb molta facilitat i et dóna molta seguretat a moure-la en aturat.

Arrenca el seu motor de dos cilindres paral·lel. Gaudeix per uns instants del bonic so que emeten els seus escapaments. Evidentment en la mecànica tampoc hi ha res exòtic i les xifres semblen més que modestes avui en dia 47,4 cavalls a 7.250 voltes i 52 Newtons metre de parell a 5.150 voltes. Més parell que cavalls? A que ja t'has fet una idea de la mena de conducció que t'oferirà aquesta interceptor 650 ?
 

Royal Enfield Interceptor 650


Efectivament, relaxat i gaudeix del paisatge i d'anar amb moto i sentint el vent contra el pit. No hi ha electrònica, I que? ... Ho trobes a faltar? Tota la sofisticació és una arrencada elèctrica, una injecció electrònica Bosch i un embragatge anti rebot.

El xassís es nota que és de moto moderna, el bastidor encara que d'estructura simple ens atorga tota l'agilitat i aplom necessaris en una moto d'aquest caràcter. La suspensió està encomanada a una forquilla convencional amb barres de 41 mil·límetres i darrere comptem amb un doble amortidor ajustable en precàrrega i amb ampolla separada.

Per a frenar-la, muntats sobre les llandes de radis de 18 polzades muntades en tots dos eixos, comptem amb un disc davanter de 320 mil·límetres mossegat per una pinça flotant de 2 pistons i un disc posterior de 240 amb una pinça monopistó, la frenada és assistida per un modern ABS de dos canals. Un bon detall són els seus cables de fre de trenat metàl·lic que sempre ens asseguren un millor tacte de frenada en la palanca encara que abusem d'ells.

I ja està, de fet no necessites res més per sortir a rodar i a gaudir del plaer intens d'anar en moto.

No diré que m'hagi sorprès la conducció de la Royal Enfield Interceptor 650. Al contrari, ha estat com si ja ens coneguéssim d'abans, donar gas i recórrer els primers metres ha estat certament agradable perquè des del principi em sentia com si hagués estat la meva moto de tota la vida.
 

Royal Enfield Interceptor 650


És una moto tan fàcil, tant noble, que t'ofereix una conducció sense cap mena de complicació. La postura de conducció és molt natural, t'hi trobes a gust, i fa que moure't amb ella resulti veritablement intuïtiu, sense haver de passar per cap període d'adaptació per a familiaritzar-te amb ella. No has d'estar pendent de res que no sigui la carretera i a gaudir de les sensacions.

Aquesta Interceptor 650 és una moto que pot conduir tothom, que es deixa que t'equivoquis, ja que amb el seu parell motor sortirà tranquil·lament d'aquell revolt que havies d'haver fet en tercera i has entrat en quarta, i el seu bastidor i components mai no et posaran les coses difícils. 

En part, les sensacions que m'ha transmès el motor són comparables a les de la Continental GT, encara que hi ha algunes excepcions. El primer és que les relacions del canvi són una mica més curtes en aquesta moto la qual cosa fa que tingui una acceleració subtilment més alegre i notòria.

En la pràctica estem parlant d'unes 5.200 rpm circulant en sisena velocitat a un ritme de 120 Km/h. Més reprís sempre és d'agrair, encara que en aquest cas es perd una mica d'aquest rodar relaxat i andarín de la Continental ja que el motor va una cosa més alta de voltes, la qual cosa penalitza lleugerament el grat d'ús si sortim a carretera. Una moto que a cada qulómetre que facis amb ella t'ensenyarà a com fer millor les coses, sense presa. 
 

Royal Enfield Interceptor 650


Tot i que els 47 cavalls tiren bé i són suficients per a qualsevol situació de conducció que ens puguem trobar en la via pública. Rodar amb aquest motor per ciutat és una delícia pel seu bon fer a baixes revolucions i el seu abundant parell des pràcticament 1.700 voltes i si vols certa alegria en carretera també la tindràs, la mecànica ofereix un bon rendiment i és prou contundent en la resposta al gas si li demanes marxa. Es poden circular a velocitats de creuer 120 Km/h sense sentir que vagi forçada o estressada en absolut. La punta ronda els 170 Km/h. 

No és una moto que convidi a practicar una conducció agressiva, ni anar a sac, sinó més aviat un viatge pausat, però així i tot, si algun dia vols descarregar adrenalina i donar-li canya, evidentment no seguiràs a motos que la doblen en potència, però malament no t'ho passaràs.

Royal enfield ens ofereix aquesta Interceptor 650 en aquest bonic Silver Spectre per 6300 Euros i un bon grapat d'opcions per a personalitzar-la. Per exemple segurament nosaltres li muntaríem una de les cúpules opcionals, la petita, per 89 Euros. Perquè tenim un parell d'alforjes Shad i amb elles i amb la cúpula fins a alguna escapada ens donaríem el gust de fer.

Segurament també gastaríem alguns diners a canviar l'oli i els molls de la forqueta per una cosa una mica millor. Però si pensem en els 6300 euros de partida, són millores que ens podem permetre.

Perquè el pas següent per a gaudir d'una moto d'aquest caràcter, estil similar i mateix pedigrí, com puguin ser la Guzzi V7 III, la Kawa W800 o la Triumph Street Twin et demanaren prop de 3.000 euros més per elles ... Òbviament t'oferiran components una mica millors, alguna més potència i dotació electrònica ... Però potser val la pena qüestionar-se si realment ho necessites i pensar en la de viatges que pots fer amb aquests 3.000 euros.







FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment