Els alumnes de 2n d'ESO del Lluís de Peguera fan de periodistes durant l'Ecoviure

Han entrevistat i captat imatges de la vintena d'expositors i ho han fet de manera cooperativa i organitzada entre ells

Alumnes del Lluís de Peguera enregistrant imatges a l'Ecoviure
Alumnes del Lluís de Peguera enregistrant imatges a l'Ecoviure | INS Lluís de Peguera
Redacció
10 d'octubre del 2021
Actualitzat a les 17:51h
L'alumnat de 2n d'ESO de l'institut Lluís de Peguera de Manresa ha aprofitat la Fira Ecoviure per a conèixer projectes de protecció mediambiental d'empreses i institucions i, al mateix temps, han posat en pràctica tècniques de comunicació digital. Han actuat com els anomenats mojos, periodistes que capten i transmeten la documentació audiovisual a través de telèfons mòbils.

Els alumnes han entrevistat i captat imatges de la vintena d'expositors i ho han fet de manera cooperativa i organitzada entre ells. Han fet les gravacions i les entrevistes que tots els grups requerien creant un banc de documents compartits i quan tornaran a classe, cada grup editarà el seu reportatge utilitzant les filmacions realitzades per tothom.

També han entrevistat al públic de la Fira per conèixer els interessos i les preferències dels visitants. El resultat de la seva feina es divulgarà a través dels propis canals de Fira de Manresa i Ecoviure i també serà accessible a través de les xarxes.

Prèviament a la participació a l'Ecoviure, els grups d'alumnes han rebut una formació de gravació i edició d'audiovisuals; han fet pràctiques d'enregistrament d'imatges, gravació de veu, redacció d'escaletes i de guions i edició.

D'altra banda, aquesta activitat ha requerit la implicació voluntària d'alumnes, docents i famílies perquè s'ha fet en horari no lectiu i de cap de setmana. Aquest fet forma part de la voluntat de sobrepassar els límits convencionals de l'ensenyament. Els participants seran els alumnes dels sis grups-classe de 2n d'ESO.

L'ambició d'aquest projecte pedagògic no es limita a Ecoviure sinó que es desenvoluparà durant tot el curs i consistirà en la realització d'un treball sobre els diferents aspectes de la protecció del medi ambient: residus, energia, mobilitat, alimentació, aigua i biodiversitat. Es tracta del treball Manresa, un ecosistema en equilibri?. Aquest treball té l'objectiu d'afavorir que l'aprenentatge escolar sigui útil per tal de formar ciutadans i ciutadanes crítics, amb opinió pròpia, autònoms i que siguin capaços de resoldre els nous reptes en cooperació amb els altres. És un model que presenta els aprenentatges de forma integrada i contextualitzada, i no de manera fragmentada per disciplines. A través d'aquest model es planteja el repte a l'alumnat a buscar formes de vida més sostenibles per al medi ambient.

Aquesta activitat s'ha dissenyat amb l'assessorament del Camp d'Aprenentatge de la Casa de la Culla de Manresa, que coordina les accions d'educació mediambiental.

L'Institut Lluís de Peguera ha ocupat un estand de la Fira de l'Ecoviure que ha servit de centre de coordinació, on els grups d'alumnes buidaven en un ordinador les tasques realitzades i es distribuïen les tasques que faltaven per fer. L'Estant ha estat dissenyat pel grup d'arts plàstiques de 2n de batxillerat, del mateix institut, que ha aprofitat per posar a prova la construcció de mobiliari amb cartró reciclat.