El Govern es conjura per obrir escoles bressol rurals a tots els pobles amb infants

Aportarà més del 80% de finançament necessari, amb una inversió per part dels ajuntaments de 5.000 euros independentment del nombre d'alumnes

El conseller Josep González Cambray i el president Pere Aragonès durant la visita a l'Escola de l'Estany
El conseller Josep González Cambray i el president Pere Aragonès durant la visita a l'Escola de l'Estany | Pere Fontanals
08 d'octubre del 2021
Actualitzat a les 16:36h
El Govern de la Generalitat s'ha proposat mantenir i obrir noves escoles bressol rurals a tots els municipis de Catalunya que tinguin infants. Així ho han anunciat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el conseller d'Educació, Josep González Cambray aquest divendres al matí a l'Estany (el Moianès). Per portar-ho a terme, la Generalitat assumirà el 80% del finançament necessari i l'Ajuntament haurà de fer una aportació de 5.000 euros, independentment dels alumnes que hagi d'escolaritzar d'entre 0 i 3 anys.

"Des de la Generalitat treballem per garantir la igualtat d'oportunitats dels infants des de la més tendra infància, per sobre de barreres econòmiques, però també per davant de qualsevol impediment territorial", ha explicat Aragonès. Actualment a Catalunya existeixen 75 escoles bressol rurals que estan instal·lades en el mateix recinte escolar dels cicles superiors.

González Cambray ha recordat que a Catalunya, més del 65% de municipis tenen menys de 2.500 habitants i que hi ha més de 400 escoles rurals. "La voluntat del Govern és, també, evitar el despoblament rural a Catalunya, i per a què això sigui possible cal que als pobles també arribin els serveis", ha explicat el conseller. La implementació de les escoles bressol als municipis rurals, que el conseller ha valorat en uns 30.000 euros, "no dependrà de la disposició pressupostària, sinó de la demanda de l'Ajuntament corresponent". 

El president ha encabit el pla d'implementació de les escoles bressol rural en el marc de la "continuïtat respecte de les polítiques de Prat de la Riba -també del Moianès- que va proposar-se fer arribar el telèfon, l'escola i la carretera a tots els pobles de Catalunya".
 

El conseller Josep González Cambray i el president Pere Aragonès davant la residència Pressegué. Foto: Pere Fontanals


Visita a l'Estany i signatura al llibre d'honor de l'Ajuntament
El president i el conseller d'Educació han iniciat la seva visita a l'Estany a l'Escola municipal entre la curiositat d'alumnes i professors. Anaven acompanyats d'una comitiva en la que es trobava l'alcalde, Salvador Tresserra, la delegada d'Educació a la Catalunya Central, Gemma Boix, i el president de l'Associació de Micropobles de Catalunya, Mario Urrea, entre altres.

De camí cap a la plaça del Monestir, on s'ha fet l'anunci del pla per a les escoles rurals, la comitiva s'ha aturat a saludar els ancians de la residència Pressegué que esperaven la comitiva embolicats en estelades. Els residents es van fer famosos en el seu moment per tallar la carretera de l'Estany quan els CDR ho feien a les principals vies de comunicació del país com a protesta per la repressió que exercia l'Estat després de l'1-O.

Abans de la compareixença davant la premsa, Aragonès ha pujat a l'Ajuntament de l'Estany a signar en el llibre d'honor.

Aprofitar els pressupostos
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat que s'ha d'aprofitar la tramitació dels pressupostos de l'Estat per "aconseguir el màxim de millores per a la ciutadania de Catalunya". Aragonès ha puntualitzat que el país "només tindrà els recursos que es mereix quan sigui un estat independent" però, mentre això no sigui una realitat, "s'han d'aprofitar totes les oportunitats per aconseguir el màxim de recursos per al país". 

Precisament aquest divendres el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, ha reconegut que els agradaria comptar amb ERC per aprovar els pressupostos en una entrevista a Catalunya Ràdio i ha demanat als republicans que prioritzin la seva "visió progressista" de la societat per damunt d'altres interessos.