L'Escola Montserrat de Sant Vicenç guanya un premi estatal per bones pràctiques en l'FP Dual

El Premio Alianza para la FP Dual ha guardonat el projecte "Provoca’ns", una agència de màrqueting júnior en què els alumnes treballen per a clients reals

L'Escola Montserrat recollint el Premio Alianza para la FP Dual
L'Escola Montserrat recollint el Premio Alianza para la FP Dual | EMontserrat
Redacció
18 de juny del 2021
Actualitzat a les 10:58h
L'Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet ha fet podi aquest migdia al Premio Alianza para la FP Dual i ha resultat vencedor en la categoria de centres educatius amb el seu projecte Provoca'ns, una agència de màrqueting júnior en què els alumnes treballen amb encàrrecs de clients reals. Aquests premis, convocats per la Fundación Bertelsmann i la Fundación CEDE, reconeixen el compromís amb l'FP Dual, amb l'objectiu de conscienciar el teixit empresarial, centres educatius, organitzacions i ciutadania sobre la necessitat d'impulsar una formació de qualitat.

El director de l'Escola Montserrat, Dani Mauriz, i la coordinadora del cicle de Màrqueting i publicitat, Laura Torra, han recollit el guardó aquest dijous a Madrid, en la gala d'entrega de premis –presentada pel conegut periodista Roberto Brasero- en què han estat reconeguts al costat de grans firmes com Repsol (en la categoria de gran empresa), Tic and Bot (en la categoria de pime) o Asociación de Transporte Internacional por Carretera – ASTIC (en la categoria d'organització.)

El projecte Provoca'ns
L'Escola Montserrat va posar en marxa fa un any i mig l'innovador projecte Provoca'ns al cicle formatiu de Grau Superior de Màrqueting i publicitat, amb l'objectiu de trobar empreses i institucions del territori que volguessin fer encàrrecs reals als alumnes per participar de forma indirecta en la seva formació i enriquir la seva experiència professional.

Aquest cicle es cursa en modalitat dual a l'Escola Montserrat, això vol dir que durant el segon curs els alumnes combinen classes al centre amb pràctiques reals i remunerades en empreses. El projecte Provoca'ns va fer un pas més endavant i va convertir també les classes en un espai professional on els alumnes treballen sobre casos i encàrrecs reals relacionats amb el món del màrqueting, la publicitat i la comunicació corporativa. Així, els joves acaben els 2 anys del cicle havent treballat en diversos projectes reals del sector per consolidar les seves competències professionals.

Provoca'ns ofereix serveis tan variats com estratègia i gestió de xarxes socials, mistery shopping, plans de màrqueting, campanyes de comunicació, pàgines web Wordpress, redacció de continguts, gestió i organització d'esdeveniments, suport en llançament de producte o servei, vídeos i fotografia, disseny i maquetació de catàlegs, campanyes de publicitat, campanyes de fidelització de clients, informes de la competència, servei de microinfluencer, enquestes de satisfacció a clients, etc.

Les reaccions al Premi
El director de l'Escola Montserrat, Dani Mauriz, ha explicat que "sovint es diu que els joves no tenen ambició ni actitud i els costa tenir empenta. Provoca'ns és un clar exemple que això no és així i que, quan se'ls dona oportunitats, demostren el talent i les habilitats que tenen, només cal ajudar-los perquè treguin el que porten dins". Per la seva banda, la coordinadora del projecte, Laura Torra, assegura que "sense el nostre alumnat, aquest reconeixement no hagués estat possible, gràcies per creure-hi des del primer instant i per les altes dosis de dedicació, passió, esforç i constància, dins i fora de l'aula". També ha fet extensiu l'agraïment a " totes les empreses que ens han llançat reptes i donat tantes oportunitats, i sobretot gràcies a Alianza FP perquè aquest premi és una injecció de vitalitat i motivació per seguir creant i ideant nous projectes d'innovació educativa".