L'Escola Ametllers de Sant Joan crea un projecte per sensibilitzar sobre la contaminació del subsol

L'alumnat de quart de primària ha netejat zones verdes del municipi i han fet una activitat d'art performativa

Alumnes de l'Escola Ametllers fent una acció performativa al Parc Catalunya
Alumnes de l'Escola Ametllers fent una acció performativa al Parc Catalunya | Escola Ametllers
Redacció
02 d'abril del 2023
Actualitzat a les 9:05h
Els alumnes de 4t A de l’Escola Ametllers de Sant Joan de Vilatorrada van estar aquest dijous a la gespa del Parc Catalunya per fer una activitat d’art performativa amb missatges sensibilitzadors que criden a preservar el medi natural i cuidar el planeta. Aquesta actuació era la cloenda d’un projecte en el qual porten treballant mesos.

Durant l’activitat final els alumnes van mostrar imatges del que havien trobat en una sortida per les zones verdes del municipi, i amb cartells ensenyaven missatges sensibilitzadors com 'No et demanem que netegis el planeta, només que no l’embrutis" o 'Traidors! Us he donat vida i a canvi m’esteu matant". També van fer una activitat musical, que va ser una dansa de la cançó Heal the World de Michael Jackson, intentant incloure missatges visuals. Van assistir famílies de l'escola, persones del mercat, una representació de l'Ajuntament, entre elles l’alcalde del municipi, Jordi Solernou, i el Grup de Voluntàries Mediambientals de Sant Joan de Vilatorrada.

"Ha estat un treball molt productiu, en el qual s'han implicat moltíssim els nens i nenes de la classe, l'han viscut realment adquirint una sèrie de sabers i  competències molt reals de la vida quotidiana i aprenentatges molt significatius", explica Joan Garcia, un dels encarregats de donar suport al projecte juntament amb la tutora de la classe, Maria Àngels Pradas. "A més, hem implicat a gran part de l’alumnat de l’escola, ja que la neteja per les zones verdes la vam fer conjuntament els alumnes de 4t, 5è i 6è del centre", afirma.

La classe del subsol ja va començar a interessar-se per qüestions mediambientals des del primer moment. "Després de fer la tria del nom de la classe els alumnes van proposar un seguit de preguntes i inquietuds que hem anat investigant durant aquests dos trimestres. Les últimes setmanes vam cercar informació sobre les dues últimes propostes, els fòssils i finalment sobre la contaminació del subsol", explica Garcia.

En la fase dels fòssils van coincidir amb una publicació a TV3 de la troballa d'una tortuga gegant fossilitzada a Lleida, la més gran trobada a Europa, la segona del món, de 83 milions d'anys. Garcia afegeix que 'vam aconseguir una entrevista amb l'Òscar Castillo, paleontòleg encarregat de la investigació de la tortuga, i posteriorment vam fer una visita al museu d'Arqueologia de Manresa (Valentí Masachs) i un taller de creació de fòssils".