Art i escola

Nou escoles del Bages i el Moianès participen en el Projecte Art, Mestres i creació

Aquesta proposta performativa de participació, que enguany té Joseph Beuys com a eix, es farà la tarda del dimecres

Proposta Peau de vache | TAVCC
per Redacció, 7 de febrer de 2022 a les 15:29 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de febrer de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'alumnat des de P2 a 4t d'ESO de l'escola Vall de Néspola (Mura), l'escola Rellinars (Rellinars), l'escola L'Esqueix (Monistrol de Calders), l'institut Cardener (Sant Joan de Vilatorrada), l'institut Bages Sud (Castellbell i el Vilar), l'escola Diocesana (Navàs), l'institut Lacetània (Manresa), l'institut Manresa Sis (Manresa) i l'institut escola Sant Jordi (Navàs) participa enguany al Projecte Art, Mestres i creació (AMIC) en què el professorat adapta i crea les seves iniciatives artístiques en funció de la realitat del seu centre.

El Projecte Art, Mestres i creació (AMiC) proposa la pràctica educativa com a espai de trobada per assajar diferents disciplines artístiques on els mestres i els alumnes puguin conèixer millor els llenguatges contemporanis.


Consisteix en una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles en la qual es vol apropar l'art contemporani a l'àmbit educatiu. Cada any es proposa una temàtica amb la qual treballar la pràctica artística a les escoles i que alhora serveixi com a eix per poder articular i treballar altres àrees de coneixement a partir d'aquesta vessant temàtica.

També vol ser un estímul per tal de treballar diferents àrees del currículum a partir del llenguatge audiovisual contemporani i ampliar l'horitzó d'experiències i coneixements més enllà de la simple experiència estètica per obrir tot un ventall de possibilitats a nivell educatiu.


Aquest projecte està coordinat per la Taula de les Arts Visuals de la Catalunya Central (TAV-CC), Centre d'Art Contemporani i Sostenibilitat (CACiS) El Forn de la Calç, el grau en Mestre d'educació Infantil d'UManresa (UVic-UCC) i el Centre de Recursos Pedagògics del Bages, amb el suport de l'Ajuntament de Manresa.

Proposta al voltant de Joseph Beuys


Aquest, és el 8è curs escolar en què s'ofereix aquest projecte als centres educatius de Manresa i comarca, amb la proposta de desenvolupar un projecte artístic contemporani al voltant del descobriment de l'obra del reconegut artista Joseph Beuys, la seva relació amb la figura de Sant Ignasi de Loiola i com tot plegat està relacionat amb la ciutat de Manresa. 

L'artista és recordat per les seves escultures i happenings, que tenien sempre una perspectiva política, de qüestionament i revisió de la societat. Beuys també és conegut per ser un dels cofundadors del moviment Fluxus, la xarxa internacional d'artistes, compositors i dissenyadors que van lluitar contra l'objecte artístic tradicional entès com una mercaderia, i van posar l'exploració artística i l'activisme social i polític al centre de la seva obra.

Funcionament


Per fer-ne el seguiment, es realitzen unes sessions de coordinació i seguiment al llarg del curs, on s'ofereixen diferents recursos i estratègies per donar idees i obrir el ventall de possibilitats al professorat participant. Així, es compta amb la Pilar Parcerisas, l'Enric Mauri, la Nathalie Rey, i com en anteriors edicions, els coordinadors del projecte, la Roser Oduber (CACiS) i el Gabriel Lemkow (UManresa).

Es farà un itinerari (happening) a partir de la creació d'Enric Mauri i Nathalie Rey seguint els passos que va fer Joseph Beuys a Manresa l'estiu del 1966.

Aquesta proposta performativa de participació ideada pels artistes convidats es farà la tarda del dimecres dia 9 de febrer amb els centres participants sortint del Museu Comarcal de Manresa, que hi col·labora aportant la documentació del possible camí fet per l'artista. Aquesta acció col·lectiva és per si mateixa una obra artística que es podrà veure a l'exposició col·lectiva amb els treballs dels centres participants durant el mes d'abril a l'Espai 7 del Casino.

 

Participació