La Toka Merkat arriba a la cinquena edició amb noves marques emergents

El certamen d'hivern es celebrarà el 18 i 19 de novembre al Parc Audiovisual de Terrassa

Cartell de la cinquena edició de la Toka Merkat
Cartell de la cinquena edició de la Toka Merkat | La Toka Merkat
M.T
15 de novembre del 2022
Actualitzat a les 19:32h
La Toka Merkat celebra la seva cinquena edició i ho fa tornant al Parc Audiovisual de Catalunya de Terrassa. Aquest acollirà de nou l’edició d’hivern que consolida La Toka Mercat i la seva clara aposta per les marques d’autor, amb moda sostenible i disseny de proximitat. La doble jornada se celebrarà el divendres 18 de novembre (de 15 h a 20 h) i el dissabte 19 de novembre (11 h a 20 h).

Amb l’edició d’hivern –la cinquena– el mercat es consolida com una cita de referència per acostar els dissenyadors catalans i emergents a un públic conscient que aposta per reivindicar la producció local i sostenible.Anna Domènech, directora i impulsora de l’esdeveniment, destaca “el paper que La Toka té com a jornada de moda emergent per reivindicar el patrimoni i compromís tèxtil de la ciutat i acostar-lo a un públic compromès amb una indústria més propera i no tan globalitzada”.

Amb un compromís genuí i fidel als inicis de la Toka Merkat, la jornada reuneix a dissenyadors i creadors que treballen amb materials respectuosos amb el medi ambient, amb un disseny únic i exclusiu i un tipus de producció més local que defuig les grans produccions massives i seriades. Una filosofia que reivindica el comerç de proximitat i la producció pròpia i feta aquí.

Quines marques s’hi podran trobar?
Aquesta edició comptarà amb la participació de noves marques que s’estrenen a La Toka, com Shuia Shuia, una firma creada per la seva dissenyadora, Nuria Monllau, i un clar exemple d’economia circular amb les seves sabates Bouch, unes sabates fabricades a partir del reciclatge de catifes artesanals vintage de Marroc amb teixits 100% naturals i amb les quals fa unes setmanes la marca rebia el premi de les millors marques emergents de moda del 080 Barcelona Fashion week com a gran exemple d’economia circular.

L’acompanyaran altres estrenes com les de la marca Luna Brand, una firma de roba d’estil i esperit mediterrani amb taller propi a Terrassa, i Down Under, la firma de la Clara i la Nona, dues germanes que aposten per productes ecofriendly, treballant amb teixits orgànics i reciclats que aposten per l’ “slow fashion”, confeccionant en tallers locals i sèries de poques unitats.

Entre els expositors que repeteixen cita, podran trobar-s’hi noms i marques com les de Txell Miras, Josep Abril, Who Barcelona, Killing Weekend, Reblaze, Gornikramer, la marca barcelonina que repeteix després de l’estrena en l’edició d’estiu del passat mes de juny, i Sublim, Lebenoir, o BKD Homewear com a marques terrassenques que ja han participat amb anterioritat. Els assistents també podran trobar les col·leccions de bosses de mà d’EG Complements o les joies d’Anna Iturri Joies.

Durant el divendres i el dissabte, també es podrà comptar amb la presència de la foodtruckLa Cabreta, per esmorzar, fer el vermut o dinar en els patis del claustre del Parc Audiovisual.