La
Toka Merkat celebra la seva
cinquena edició i ho fa tornant al
Parc Audiovisual de Catalunya de Terrassa. Aquest acollirà de nou l’
edició d’hivern que consolida La Toka Mercat i la seva clara aposta per les
marques d’autor, amb
moda sostenible i disseny de proximitat. La doble jornada se celebrarà el
divendres 18 de novembre (de 15 h a 20 h) i el
dissabte 19 de novembre (11 h a 20 h).
Amb l’edició d’hivern –la cinquena– el mercat es consolida com una cita de referència per acostar els dissenyadors catalans i emergents a un públic conscient que aposta per reivindicar
la producció local i sostenible. Anna Domènech, directora i impulsora de l’esdeveniment, destaca “el paper que La Toka té com a jornada de moda emergent per
reivindicar el patrimoni i compromís tèxtil de la ciutat i acostar-lo a un públic compromès amb una
indústria més propera i no tan globalitzada”.
Amb un compromís genuí i fidel als inicis de la Toka Merkat, la jornada reuneix a dissenyadors i creadors que
treballen amb materials respectuosos amb el medi ambient, amb un disseny únic i exclusiu i un tipus de producció més local que defuig les grans produccions massives i seriades. Una filosofia que reivindica el comerç de proximitat i la
producció pròpia i feta aquí.
Quines marques s’hi podran trobar?
Aquesta edició comptarà amb la
participació de noves marques que s’estrenen a La Toka, com
Shuia Shuia, una firma creada per la seva dissenyadora,
Nuria Monllau, i un clar exemple d’
economia circular amb les seves sabates Bouch, unes sabates fabricades a partir del reciclatge de catifes artesanals vintage de Marroc amb teixits 100% naturals i amb les quals fa unes setmanes la marca rebia el premi de les millors marques emergents de moda del
080 Barcelona Fashion week com a gran exemple d’economia circular.
L’acompanyaran altres estrenes com les de la marca
Luna Brand, una firma de
roba d’estil i esperit mediterrani amb taller propi a Terrassa, i
Down Under, la firma de la Clara i la Nona, dues germanes que aposten per
productes ecofriendly, treballant amb teixits orgànics i reciclats que aposten per l’ “slow fashion”, confeccionant en tallers locals i sèries de poques unitats.
Entre els expositors que repeteixen cita, podran trobar-s’hi noms i marques com les de
Txell Miras, Josep Abril, Who Barcelona, Killing Weekend, Reblaze, Gornikramer, la marca barcelonina que repeteix després de l’estrena en l’edició d’estiu del passat mes de juny, i
Sublim, Lebenoir, o BKD Homewear com a marques terrassenques que ja han participat amb anterioritat. Els assistents també podran trobar les col·leccions de bosses de mà d’
EG Complements o les joies d’
Anna Iturri Joies.
Durant el divendres i el dissabte, també es podrà comptar amb la presència de la
foodtruck La Cabreta, per esmorzar, fer el vermut o dinar en els patis del claustre del Parc Audiovisual.