«Estem preparats per construir la destinació Terrassa, una desconeguda amb gran potencial»

El MNACTEC acull la presentació del Pla de Marqueting Turístic de Terrassa, un document d'unes 500 pàgines que defineix una estratègia per situar la ciutat com a destinació referent

La Masia Freixa és un dels grans atractius de Terrassa i la seu de l'Oficina de Turisme.
La Masia Freixa és un dels grans atractius de Terrassa i la seu de l'Oficina de Turisme. | Anna Mira
14 d'abril del 2021
Actualitzat a la 13:13h
"Amb una anàlisi rigorosa hem constatat que tenim moltes coses per ensenyar i així situar Terrassa al mapa". És així com el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Terrassa, s'ha referit al Pla de Màrqueting Turístic, un ambiciós document d'unes 500 pàgines que pretén marcar un full de ruta per situar la ciutat com a destinació de referència.

Sobre l'ambició document, Forn ha assegurat: "Volem que la gent trobi a Terrassa el que estem dient que hi trobarà". En aquest sentit, ha apuntat que a través de 66 accions, "la ciutat està preparada per construir la "destinació Terrassa". La ciutat destaca, ha assegurat, per ser "sostenible, accessible, de confiança i amb continuïtat".

Gràcies a aquest document, ha afegit, "s'han endreçat tots els atractius de la ciutat". A més, ha recordat que es va aprovar amb la llum verda de tots els grups municipals de l'Ajuntament, "amb la complicitat d'empreses, societat civil i entitat". També ha reconegut que "s'ha begut de la feina que s'havia fet anys enrere" per altres equips de governs.


Després de les paraules de Forn, la consultora de màrqueting Maria Àngels Serra ha destacat que "Terrassa és una gran desconeguda amb un potencial enorme". A més, ha afegit que el Pla de Màrqueting és un projecte "canviant, viu i adaptable als canvis de demanda que es puguin produir". Francesc Vila, gerent de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona ha afirmat: "Tots estem esperant sortir de casa, i amb la situació actual el turisme de proximitat tindrà més pes". 

En format de programa de televisió, Xavi Coral ha conduït la presentació del pla, que ha tingut lloc al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. El periodista i presentador ha celebrat que el Pla "fa sentir orgullosos als terrassencs de tot el que tenim".

El document recull 110 destinacions d'oferta turística i identifica sis "productes estrella": la Seu d'Ègara, el modernisme i el patrimoni industrial, la programació estable d'arts, els castellers, la cultura popular i el parc natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Una desena de representants d'aquests sectors, així com l'hoteler, l'esportiu i de restauració han participat en l'acte per posar en relleu el paper de cada un d'ells.
 

Presentació del Pla de Màrqueting Turístic de Terrassa. Foto: Ajuntament de Terrassa



Tots han coincidit en "l'ambició" del nou Pla de Màrqueting, i n'han remarcat el paper que pot jugar per catapultar d'una vegada Terrassa i els seus atractius a l'escena turística nacional i internacional, més enllà de la "marca Barcelona" a través d'un esperit creatiu que és la principal arma del document.

Ara, un cop aprovat pel Ple Municipal i presentat en aquest acte, es començaran a impulsar les primeres accions contemplades com desplegar una nova pàgina web i la creació d'una nova imatge de 'Terrassa Turisme', entre d'altres. El Pla pretén marcar les pautes i una estratègia per situar Terrassa com a un punt de referència dins el turisme sostenible i de proximitat.