​L'Ajuntament de Ripoll, sobre les obres al pont del tren: «Són bones notícies»

L'alcalde aplaudeix la inversió perquè el ferrocarril «és una aposta de futur»

El pont sobre el riu Ter de Ripoll en obres
El pont sobre el riu Ter de Ripoll en obres | ACN
Redacció
05 d'agost del 2022
La fase central dels treballs de millora del pont de Ripoll, on conflueixen el riu Ter i el Freser, han arrencat a finals de juliol i s'allargaran fins a l'1 de setembre. Es tracta d'unes obres per adequar la línia R3 d'ample convencional de Barcelona-Puigcerdà, uns treballs llargament reivindicats a la comarca.

"El ferrocarril és una estratègia de futur i tota la inversió que es faci en la seva millora significa assentar aquest servei", ha subratllat l'alcalde de Ripoll, Jordi Munell, durant una visita d'obres. Munell també ha qualificat els treballs com "una bona notícia" perquè després de la pandèmia "hem pogut veure com el transport públic és un bé essencial".

Per la seva banda el president del Consell Comarcal del Ripollès assegura que el tren "és una eina bàsica per al desenvolupament de la comarca i cal continuar fent millores per incrementar velocitats i ser més competitius". Joaquim Colomer celebra que els treballs al pont del Ter a Ripoll hagin arrencat, ja que la millora de la infraestructura és una obra llargament reivindicada a la comarca.
 

Imatge de la visita d'obres que han fet autoritats del territori Foto: ACN


Segons el subdirector d'infraestructura viària d'Adif, Ignacio Meana, els treballs arriben "en el moment precís", i ha destacat que les obres, que bàsicament són d'impermeabilització, permetran allargar la vida útil de la infraestructura, que té més de 100 anys d'antiguitat i 145 metres de longitud. El viaducte està situat entre la sortida de l'estació de Ripoll i el túnel que creua part del nucli en direcció nord.

En què consisteixen les obres?
Durant la fase d'afectació al trànsit ferroviari, es durà a terme la neteja, regularització i impermeabilització de l'estructura amb la tècnica denominada 'poliurea', que ofereix la durabilitat més gran per a aquest tipus d'estructures. Per a aquesta actuació, és necessari l'aixecament de la superestructura de via (carril, balast, travesses) i la seva restitució posterior en òptimes condicions geomètriques abans de la finalització del tall ferroviari.
 

La part inferior del pont deteriorada Foto: ACN


A més, durant aquest mes, també s'està aprofitant per fer el control de vegetació de la línia, ja que en ocasions la caiguda d'arbres a la via fa que s'hagi de suspendre el pas de combois. Un cop s'hagi acabat l'adequació del pont, els treballs s'allargaran durant cinc mesos més, però ja no serà necessari el tall del trànsit ferroviari.

Mentre durin les obres, no poden circular trens i s'ofereix un servei alternatiu per carretera que connecta la capital del Ripollès amb Ribes de Freser, Puigcerdà i la Tor de Querol-Enveig. El pressupost de l'obra és d'1,1 milions d'euros.