1 de 10
FORMACIÓ

L'ACEB ofereix formació en administració a una desena de joves

El programa, impulsat pel SOC, té una durada d'un any i contempla l'ensenyament dual entre formació teòrica i pràctica amb un contracte laboral de dotze mesos

Fins a 10 joves d'entre 16 i 29 anys es podran acollir al programa | ACEB
per Joan Obiols, Berga, Catalunya | 2 de febrer de 2022 a les 12:50 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 de febrer de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Fins a una desena de joves d'entre 16 i 29 anys es poden acollir a la formació que ofereix l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB) per a obtenir el certificat de professionalitat d’administració, arxiu, recepcionista i comptabilitat. El programa té una durada d'un any i combina l'ensenyament pràctic i teòric. 

Aquesta oferta s'emmarca dins el programa de Formació Professional Ocupacional Dual (FPOD) del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC). L'associació d'empresaris és l'única entitat promotora del Berguedà que ofereix aquesta nova línia formativa que pretén ser una eina  "per a les persones en situació d'atur sense qualificació o nivell formatiu baix i amb més dificultats d'accedir al mercat laboral", expliquen des de l'entitat. L’objectiu és millorar l'ocupabilitat d'aquestes persones mitjançant la formació dual, un certificat de professionalitat i un contracte de formació i aprenentatge durant un any.


Per a fer-ho, la patronal berguedana ha seleccionat 10 empreses de la comarca, sòcies de l'ACEB, que rebran durant un any una desena de joves d’entre 16 i 29 anys per completar aquesta formació amb contracte. Les empreses són les següents: Adiquímica SA (Berga), Agrícola Berga SL (Berga), Assessoria Puig-reig SL (Puig-reig), Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà (Berga), Buscallà Anglerill SL (Gironella), Clau 21 Habitatge Integral SL (Berga), Corominas Transport SL (Berga), Ingecat Adminis SL (Bagà), Serarols i Associats SL (Berga) i Tesi Industrial Europa SL (Puig-reig).

Formació teòrica i pràctica en empreses amb contracte laboral


Aquest programa combina la formació teòrica i l’aprenentatge pràctic a l’empresa, amb la voluntat "de dotar a l’alumnat de totes les eines per accedir amb més facilitat a un lloc de treball un cop obtingut el certificat, i amb el valor afegit de disposar d’un contracte durant els dotze mesos que es desenvolupa la formació", explica la patronal. El contracte és de 8 hores diàries, que es divideixen, aproximadament, en 5 hores de pràctiques a l’empresa durant els matins i 3 hores de formació teòrica a les tardes (un 75% d’estada a l’empresa i un 25% de teoria). La remuneració corresponent és el Salari Mínim Interprofessional (SMI).

L'administratiu, un perfil laboral amb molta demanda a la comarca


La patronal d'empresaris indica que ha sol·licitat formar part d’aquest programa pilot i pioner al territori "amb l’objectiu de donar noves oportunitats als joves i, a la vegada, facilitar als empresaris la cerca de perfils professionals necessaris en el seu dia a dia". Des de l'associació, es vol "recuperar la figura de l’aprenent" en aquells perfils i especialitats professionals més mancats a la comarca i que més reclamen les empreses. El d’administratiu, explica l'ACEB, és un dels més demandats a la borsa de treball entre els socis de la patronal, ja que la comarca té sectors molt diversificats on el perfil de l'administratiu és molt transversal. 

Un cost de 210.000 euros


El programa de formació té un cost de 210.000 euros, els quals es financen des del SOC. Aquests diners es destinen als contractes laborals, així com a la formació d’aquests joves i el seu seguiment, que finalitzarà el gener del 2023. Si té bona acollida per part dels empresaris i els joves participants, des de l'associació d'empresaris es plantejarà l’opció de sol·licitar noves línies formatives de Formació Professional Ocupacional Dual per altres perfils professionals. 

 

Participació