1 de 10
COMERÇ

L’Agència ajudarà als comerços del Berguedà a millorar la seva imatge digital

Es realitzaran 400 assessoraments personalitzats amb l'objectiu de millorar la visibilitat i posicionament digital

Comerços del Carrer Major de Berga | ADBerguedà
per Redacció, Berga, Catalunya | 23 de novembre de 2021 a les 12:35 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 23 de novembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest mes de novembre s’inicia el programa de “Suport personalitzat en digitalització i assessorament comercial al Berguedà” amb l’objectiu de millorar la visibilitat i posicionament al món digital dels comerços i serveis per captar més clients. Així com analitzar diferents aspectes de l’interior i de l’exterior dels establiments per millorar-los.

Es tracta d’una acció que s’ha creat a partir de l’anàlisi dels punts febles de l’àmbit comercial comarcals detectats tant en el Pla Estratègic del Sector Comercial del Berguedà 2021-2025, com en el Pla d’Acció 2021 de les associacions de comerciants. En aquests dos documents es destaca que el nivell de digitalització dels comerços en general és baix, aspecte que provoca pèrdues d’oportunitats d’incrementar el mercat. Alguns establiments presenten una imatge poc actualitzada i una oferta poc adequada, que implica una disminució de l’atractivitat de les zones comercials i fugues de compres a altres comarques.


Segons Lluís Vall, president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, “estem en era post pandèmia on cal millorar l’experiència digital dels compradors, però a la vegada pels mateixos comerciants. És per això que cal apostar per introduir la digitalització i el posicionament dins el mercat virtual”. En aquest sentit, Xavier Orcajo, president de la Federació de Comerç del Berguedà, afegeix que “tenim molt clar que la digitalització, la modernització tant dels establiments com dels eixos comercials i la lluita contra l’envelliment del comerç és cap on hem de posar el focus”.

La coincidència en contingut i consideracions, entre els plans d’actuació realitzats per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i les associacions de comerciants, denota una sintonia plena entre aquestes entitats. I les coincidències en la detecció de necessitats són tan absolutes que demostren una clara voluntat per caminar, treballar i construir en una mateixa direcció.


En aquests documents es detecta que el 80% dels consumidors fan alguna compra online, principalment de productes no quotidians, i pràcticament tots els consumidors consulten informació de productes o d’establiments per mitjans virtuals (Google, xarxes socials, espais web, etc). La imatge de les botigues és un aspecte poc valorat pels clients. També es conclou que els comerciants tenen dificultats per assistir a cursos formatius per les incompatibilitats horàries.

Per transformar aquestes dades, sorgeix la iniciativa conjunta de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i la Federació del Comerç del Berguedà. D’aquesta manera es realitzaran aquests 400 assessoraments personalitzats, que encaixen perfectament amb els diferents Plans d’acció, en els quals s’hi prioritza la modernització i la digitalització dels negocis.

En relació amb la col·laboració entre les entitats Vall afirma que “aquesta és només una petita mostra de totes les accions que fem amb la col·laboració publicoprivada”; a la vegada que Orcajo es mostra convençut que “aquesta serà una de moltes accions conjuntes”.

El programa d’assessoraments personalitzats es desenvoluparà durant els pròxims mesos i millorarà les competències dels comerciants, i la competitivitat dels establiments comercials. Aquests assessoraments desenvolupen 2 línies de treball: la digitalització bàsica dels establiments i la millora de la imatge física d’aquests establiments. Segons Orcajo “una visió professional i moderna dels nostres comerços ens ajudarà a mostrar millor la nostra oferta comercial i ser més atractius pels consumidors”.

La digitalització bàsica dels establiments se centra en l’optimització de l’ús de Google My Business per tal de millorar el seu posicionament SEO i la seva visibilitat. Complementàriament s’ha editat una guia de funcionament de Google My Business per tal que els comerciants puguin treure el màxim partit d’aquesta eina.

La millora de la imatge establiments comercials focalitza el seu interès en l’espai físic d’aquests establiments. S’està realitzant una diagnosi de la imatge dels diferents negocis participants, i tenint en compte el seu perfil de client, s’elaborarà de forma personalitzada un recull de propostes per la millora de la façana, el rètol, l'aparador, l'entrada, el circuit comercial, el taulell, la il·luminació i l'exposició dels productes dels establiments. Amb l’objectiu de transmetre millor els valors del negoci i destacar els productes i serveis per augmentar la comunicació visual amb els consumidors i les visites i vendes realitzades.

 
 

 

Participació