EDUCACIÓ

L’Escola de la Valldan rep els nous equipaments digitals pel projecte pilot d’innovació tecnològica

En les primeres sessions, els alumnes s’estan familiaritzant amb el llenguatge de programació informàtica i l’entorn virtual

per Redacció, Berga, Catalunya | 17 de novembre de 2021 a les 11:03 |
Entrega de nous equipaments digitals | ADBerguedà
El mes de setembre es va iniciar el projecte pilot d’innovació tecnològica amb els alumnes de 5è i 6è curs de l’Escola de la Valldan. Aquest projecte, basat en un mètode d’aprenentatge gamificat, permet apropar la programació, la robòtica i el pensament computacional a primària, oferint eines i recursos als alumnes perquè adquireixin l’habilitat de resoldre problemes.

A finals d’octubre, es va fer un acte de seguiment per part de representants de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, que van visitar l’escola i van fer entrega d’equipament digital per poder desenvolupar el projecte. El president de l’Agència, Lluís Vall, va manifestar que “apostar per la dualitat en l’àmbit educatiu i a la vegada tecnològic és clau per al futur dels nostres infants”.


Actualment ja s’han iniciat les primeres sessions amb els alumnes, els quals s’estan familiaritzant amb el llenguatge de programació informàtica i l’entorn virtual. Segons Meritxell Mas, directora del centre educatiu, “aquestes primeres sessions estan tenint molt bona acollida. Els alumnes es mostren molt motivats i estan realitzant aprenentatges molt significatius a partir del projecte digital”.

Durant el curs escolar, els alumnes aprendran diferents llenguatges de programació  i se’ls donaran eines per a desenvolupar competències els requeriran les ocupacions del segle XXI. La directora Mas considera especialment interessant “el treball transversal de diferents matèries com matemàtiques, anglès, llengua... per tant la formació és molt global”.


En aquest sentit Lluís Vall afegeix que “els futurs professionals hauran de tenir un rol de proactivitat i coneixements en l’àmbit tecnològic vitals, és per això que introduir la programació en aquest procés educatiu és un bon sistema per facilitar el futur”.

A part de la motivació detectada en els alumnes, la directora Mas també en destaca l’actitud dels docents que encapçalen aquesta iniciativa. “Estem molt entusiasmats amb el projecte i de moment la valoració és molt positiva. Esperem poder anar ampliant formació al respecte, ja que per a nosaltres també és un aprenentatge”.

 
 

 

Participació