Adif licita obres a diversos municipis del Baix Montseny per millorar la integració de la línia d'alta velocitat

Les obres a Riells i Viabrea, Llinars del Vallès i Sant Feliu de Buixalleu, -entre altres municipis- tindran un cost de 4,6 milions d'euros

Un tren d'alta velocitat passa pel pont de Llinars del Vallès
Un tren d'alta velocitat passa pel pont de Llinars del Vallès | Curimedia | P H O T O G R A P H Y
13 de novembre del 2020
Actualitzat a les 7:55h
Adfi AV ha licitat un contracte per a l'execució d'obres per reduir l'impacte de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i Girona en l'entorn urbà. La durada prevista de les obres -per valor de 4,6 MEUR- serà de 12 mesos i busquen minimitzar l'impacte sobre drenatges, a la via pública propera a la via i condicionar les lleres de les rieres que la creuen, a més del tractament dels talús.

Els treballs tindran lloc a diversos punts del Baix Montseny com Llinars del Vallès, Riells i Viabrea i Sant Feliu de Buixalleu, però també a Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Montcada i Reixac, La Roca el Vallès, Vilanova del Vallès, Sant Julia de Ramis i Sarrià de Ter.

Precisament, un dels municipis on es faran més actuacions és a Riells i Viabrea, on es preveu condicionar dues parades de bus en el tram de carretera GI-552 en cada sentit i un pas de vianants; la urbanització del tram de l'Avinguda del Ferrocarril, on s'actualitzarà la xarxa de col·lectors i se'n construirà un de nou; i s'adequarà la riera de Repiaix per evitar riuades. A més, es pavimentarà l'aparcament de vehicles a l'estació de ferrocarril, s'hi adaptaran els carrers d'accés i s'urbanitzaran les zones d'accés per a vianants.

Entre aquesta localitat i Llinars del Vallès, les obres preveuen la integració ambiental de les rieres de Sot Gran, Can Plana, Sot de la Coma i Sant Llop i l'eliminació d'espècies intrusives per a la implantació d'espècies establertes per l'ACA. A Llinars del Vallès, es millorarà també el talús de la Riera de Racot per evitar despreniments.

Altres actuacions són  el condicionament des camins d'accés a la plataforma viària en les dues boques dels túnels a Vilanova del Vallès i a Sant Julià de Ramis i Sarrià de Ter; o la instal·lació de tanques de defensa sobre el mur del riu Besòs.