Redacció Osona.com | Actualitzat el 03/01/2012 a les 17:27h

Vic debatrà l'abolició de la monarquia espanyola

La CUP presentarà una moció en el proper ple.

La familia reial espanyola al complert. Foto: Casa Real

La CUP de Vic, seguint l’exemple del municipi de Viladamat, presentarà el proper dilluns, dia 9 de gener, al ple municipal de l'Ajuntament una moció on es reclama la desaparició de la monarquia espanyola. La formació considera que la pervivència d’aquesta institució és una “imposició antidemocràtica”.

La moció, entre d’altres punts, sol•licita al Parlament de Catalunya que iniciï els tràmits necessaris per presentar una proposició de llei al Congrés espanyol de reforma de la Constitució espanyola que contempli l’abolició de la monarquia. En cas que la reforma constitucional sigui denegada a Madrid, s’insta al Parlament a preparar la convocatòria d'un referèndum d'independència per al territori.

El 7 de juliol de 2010, L’Ajuntament de Vic ja va aprovar una moció on es declarava “moralment exclòs” de la Constitució Espanyola. El consistori vigatà també ha estat l’impulsor de la constitució de l’Associació de Municipis per la Independència.

---------------------------------------
MOCIÓ DE LA CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR (CUP) PER LA  SOBIRANIA NACIONAL I L’ABOLICIÓ DE LA MONARQUIA ESPANYOLA

Joan Carles I fou proclamat Rei d’Espanya el 22 de novembre de 1975, succeint al dictador Franco com a Cap de l’Estat i acceptant formalment l’herència de la dictadura franquista.

La pervivència de la monarquia espanyola és una imposició antidemocràtica pels següents motius:

• El Cap de l’Estat és un militar, ja que correspon al rei el comandament suprem de les Forces Armades.

• La persona del Rei és inviolable i no està subjecte a responsabilitat.

• El càrrec de rei és hereditari i vitalici i, per tant, no és accessible a la ciutadania ni sotmès a la sobirania popular.

• Situa la família “reial” per sobre de la ciutadania preservant privilegis indignes, sobretot en temps crisi econòmica, i, per tant, contrari al principi universal d’igualtat davant la llei.

Atès que els Països Catalans viuen sotmesos des de fa 300 anys a l’ocupació de la monarquia espanyola borbònica.

Atès que Vic és un municipi integrat per persones que creuen en la democràcia i on la sobirania popular i la igualtat entre les persones constitueixen dos fonaments democràtics bàsics.

Atès que l’Ajuntament de Vic desitja contribuir en l’increment del nivell democràtic tant a Vic com a la resta dels Països Catalans.

Atès que la ciutat de Vic ja va expressar la seva voluntat de crear un estat català lliure i sobirà en la consulta popular del 13 de desembre de 2009.

Atès que el Consistori va aprovar una moció declarant l’Ajuntament de Vic moralment exclòs de la Constitució Espanyola, el 7 de juliol de 2010.

Atès que el Consistori va aprovar iniciar les actuacions per constituir l’Associació de Municipis per la Independència, el 12 de setembre de 2011, i ha esdevingut un dels municipis referents independentistes per excel•lència.

Per tot això, el ple de l’Ajuntament de Vic, reunit en sessió plenària el dia 9 de gener de 2012,

ACORDA:

1. Declarar la ciutat de Vic moralment exclosa del domini de la monarquia espanyola.

2. Expressar la voluntat de viure en uns Països Catalans plenament lliures i democràtics, on es respecti la sobirania popular i la igualtat entre persones.

3. Sol•licitar al Parlament de Catalunya que iniciï els tràmits necessaris per presentar una proposició de llei al Congrés espanyol de reforma de la Constitució espanyola que contempli l’abolició de la monarquia i permeti la secessió de la nació catalana i de qualsevol altre nació de l’estat espanyol.

4. Instar al Parlament de Catalunya, en cas que la reforma constitucional sigui denegada per les Corts Espanyoles, a preparar la convocatòria d'un referèndum d'independència per al territori on té competències i legitimació essent aquesta la única forma que asseguri la plena sobirania del poble català.

Vic, a 2 de gener de 2012

Navega per les etiquetes

CUPmonarquia

COMENTARIS

+18
-6
Molt bé
Anònim, 03/01/2012 a les 18:25
em sembla collonut. Hem d'anar tensant la corda i no deixar que els porucs, covards i mesells s'instal·lin o prenguin força que hi ha massa traïdor remugant.
+18
-8
Catalunya primer.
Miquel S, 03/01/2012 a les 18:46
Els catalans sempre vulguen arreglar Espanya. Els d'esquerres tant com els de dretes. Possats en afers extrangers poden demanar les abolicions de la resta de monarquies del mon. De dretes i d'esquerres (Korea N)

+13
-5
Republica
Miquel S, 03/01/2012 a les 18:52
Si s'aboleix la monarquia espanyola i sense ser independents d'Espanya i amb un PP fort, el President de la Republica Espanyola (si, Espanyola no catalana) seria l'Aznar per exemple. Una republica segurament mes centralista i castellana que en la dictadura.

Aixo sol passar per tinguer el cap en altres llocs.
+18
-6
david
Anònim, 03/01/2012 a les 19:30
No son tant independentistes?
La Questió no es fer abolir la monarquia a Espanya, sinó abolir Espanya a Catalunya.
Espanya que s'espavili ella si vol o no monarquia
+39
-16
Fart
Miquel, 03/01/2012 a les 20:01
De veritat que no tenim altre coi de problemes a Vic que preocupar-nos de la monarquia? Es així com els regidors de la ciutat fan política MU-NI-CI-PAL?? Solucions per la ciutat necessitem! Que aportin idees per treure'ns de la crisi, a mantenir els serveis i portar-nos inversors que generin treball i negoci. D'això ens hem de preocupar! Entre el Joana d'Arc que tenim per alcalde amb tot el rotllo dels municipis per la independència (que per cert, quan ens costa això als vigatans??)i els de la Cup, aquí ningú s'està fent càrrec dels problemes reals de la ciutat. Quin nivell.. (Ah i sóc republicà i independentista! però a l'Ajuntament de Vic no és el lloc on pertoca tocar aquests temes)
+8
-4
Incongruència
Anònim, 03/01/2012 a les 23:13
Si la reforma constitucional que es busca ha de permetre "la secessió de la nació catalana", per quins set sous ha d'incloure l'abolició de la monarquia? Què és, per cridar l'atenció? Un cop "secessionats", què n'hem de fotre, nosaltres, del que posi a la constitució espanyola? O a la inversa: tot i ser altament improbable, si acceptessin l'abolició de la monarquia però no la nostra secessió, aleshores què? Fem mig referèndum, nomes? Si voleu fer el numeret, com a mínim feu-lo bé...
+2
-8
No ens arronsem
Anònim, 04/01/2012 a les 00:46
Si, la cup és independentista, per això lluita i diu les coses clares. Què hi diu l'indepe Vila D'abadal, no ens arronserem ara espero?? Ara és quan s'ha de demostrar que tot el que porta dient aquests últims mesos ho està dient perquè s'ho creu de veritat. Alcalde, tens una oportunitat d'or, no la desaprofitis.
Els borbón tenen el poder absolut dins d'Espanya, per acabar amb Espanya, hem d'acabar amb ells.
+19
-5
No deieu que a Madrid no s'hi havia de fer res?
Campatxano, 04/01/2012 a les 01:43
No us vau presentar a les generals perquè deieu que a Madrid no s'hi havia d'anar a fer res. Amb aquesta proposta dieu el contrari... La proposta, com a republicà em sembla bé, però és contradictòria amb el missatge cupaire.
+7
-6
Una altre volta de cargol
Anònim antònim, 04/01/2012 a les 08:06
Tenen temps per ocupar-se de més bajanades al'Ajuntament de Vic ? La monarquia ha donat estabilitat a aquest país (Catalunya inclòs) Ara toca fer llenya del rei per un mal gendre (?) patètic. Els que ara parleu, sense el Rei no haurieu tingut ni la més mínima possibilitat d'opinar en un mitjà com aquest. Jo d'això en dic desagraïts..la transció no va ser res gens fàcil i ara hi ha gent que ho vol tirar per la borda o diuen (quina poca memòria que tenen) que tothom es va abaixar els pantalons. El sr. Vila Abadal no té memòria ...o no sap història o ha begut la poció màgica d'escalada al poder; juga amb foc ?

Quines ganes té de significar-se i sortir a Intereconomia .... com hi ha món, per a molts: Quant pitjor , millor ¡¡¡¡. Hem perdut els papers, definitivament.

+10
-3
Sempre igual
Anònim, 04/01/2012 a les 08:22
El dia que entenguem que no es tracta d'"acabar amb Espanya" si no d'independitzar-nos i tenir-hi després bones relacions, haurem guanyat molt...
+3
-21
Perdoneu
Campatxano, 04/01/2012 a les 09:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+3
-2
ALTRA DEBAT ABSURD
Anònim, 04/01/2012 a les 09:43
Per parlar es pot parlar del que es vulgui i desitgi, però abans de fer-ho, cal informar-se de la legislació vigent, i promoure una acció que no té lloc en la legislació actual és perdre el temps, penso que és més important tractar altres qüestions més importants, com ara l´atur, l´accés al mercalt laboral dels joves i la se va precarietat, aixó com l´economia. I deixar-se de debats sense sentit com aquest.

No es pot demanar allò que legalment no es pot fer, ni ho pot promoure algú que no té legitimació legal per fer-ho.
+1
-2
INDEPENDENCIA DE CATALUNYA //*//
MARC-SABATES;COM, 04/01/2012 a les 10:13
VISCA REPUBLICA CATALANA 2012 //*//
+7
-3
Reis d'Espanya
Eixavuiro, 04/01/2012 a les 12:08
A veure si ens aclarim, que els de la CUP ara són espanyols per preocupar-se de quin cap d’estat tenen? A mi tant me fa si els espanyols volen ser republicans o monàrquics. Ja s’ho faran. Jo el que vull és la independència del meu país i si llavors em volen imposar un rei, posem-hi un Artur I, per exemple, llavors ja li fumarem els trastos al cap i lluitarem per una república catalana.
No a les eleccions espanyoles i si a la discussió del seu model d’estat? No fotem.
+3
-2
Tip de bajanades.
Josep Bruch, 04/01/2012 a les 13:57
No hi ha coses més importants, fins i tot a casa nostra, per arreglar?
Perquè no demanen que d'una vegada per sempre es faci el judici de Montull i Millet, per exemple?
O del perquè els consells d'administració de les que eren les notres Caixes, ha permes que uns directius sense escrùpols i incompetents s'hagin fet la barba d'or a esquenes seves, i a costa dels nostres diners. Perquè no demanen que actúi la Llei i se'ls porti a tots - directius i consells d'administració-, davant la justicia?
Això fora positiu. El que proposen és el producte de ments fantasioses, mesiàniques, que en sa vida han posat, mai, els peus a terra, i que, enlloc de mirar pel poble, miren, només pels seus ideals utòpics.
+13
-5
Inútils...
Campatxano, 04/01/2012 a les 14:16
Aquests de la CUP cada vegada sou més inútils. Ara ja us fa por el que dic i fins i tot us feu passar per mi... Patètic... A més a més, qui es fa passar per mi no sap ni llegir: he dit que la proposta com a republicà em sembla bé, però que és incoherent amb el missatge de la CUP, el que demostra de nou l'infantilisme de la vostra gent. Us penseu que l'Ajuntament és un circ. I a les proves em remeto. Només cal mirar les fotografies del facebook de la Georgina Rieradevall on surt fent el pallasso...
+11
-2
Ànims Campatxano!
Requetè-Català, 04/01/2012 a les 14:17
Quins impresentables aquests de la CUP, fent-se passar pel Campatxano... L'heroi de la ciutat. Per cert. Els catalans sí que tenim rei, però només quan és legítim!!! Glòria al candidat carlí!
+1
-5
No més aventures si us plau
Alies planadevic, 04/01/2012 a les 17:14
Prometen per "imperatiu legal" s'els accepta la broma des del poder que ells "juren" abolir i van de demòcrates?. En un altre país normal això ni s'els acceoptaria, aquí tot si val. Srs dela CUP Déu ens agafi,confessats si votès arriben a manar(o algun Abadal o Fábregas, crida a sometent des del balcó de la Plaça de Sant Jaume o de Sant Pere) Amb gent que ven somnis i fum per a assolir el poder al preu que sigui,fins i tot "rebentant" la convivència o menystenint les dues ànimes d'una bona part dels catalans,ens porta pel camí del 36. Es clar que primer atien el foc i llavors,si l'experiència no surt bé,ja tenen amiguets a l'altra cantó dels Pirineus i s'homiren tranquil.lament des d'una terrassa de Perpinyà. D'això ja en sabem uns quants exemples. I el poble,que es queda, a pringar i a patir.

Ara toca sanejar l'economia mitjançant l'esforç,el treball i la convivènsia als carrers als barris i a les escales. No ficar-se en aventures que estan destinades a fracasar. Europa mai reconeixerà una escisió i llavors de qui ens haurem de refiar ?. Catalunya pot ser elmotor d'Espanya,parlant menys i treballant més. La única via decent és la federalista,però els "amics del poble" s'ocupen de barrinar-la de forma pemanent. Quina misèria tot plegat. Desitxo i espero que el Sr. Abadal deixi els cants de sirena de les CUPS i actui en consequència en la seva responsabilitat com a Alcalde de Vic.Sigui lleial a les institucions que l'han legitimat. I si no creu en el sitema,que hi fa aquí ?
+3
-0
monarquia
Anònim, 04/01/2012 a les 18:43
Els espanyols que tinguin el rey que vulguin, als catalans ens interesa la independencia , si volem rey ya ens el triarem.
VISCA CATALUNYA LLIURE.......
+3
-10
Valents i autèntics
Votant de la CUP, 04/01/2012 a les 22:38
Estic una mica fart que tot el que proposi la CUP sigui motiu de crítica i que la resta dels partits siguin àngels celestials.
A tots els que critiquen a la CUP per presentar aquesta moció, primer de tot, dir-vos que abans de llençar la cavallaria llegiu la moció de dalt a baix. Moció impecable, jurídicament i tot!
Com podeu dir que la monarquia és cosa dels espanyols, Miquel S.? Que no paguem tots els luxes d’aquesta família de sang blava? Que els borbons actuals no són els descendents de Felip V? I si aquests reis fossin catalans la CUP tampoc els voldria perquè que no sabeu que la CUP a banda de ser independentistes són d’esquerres i creuen en la igualtat de drets? Que no sabeu que no creuen en els privilegis per raó de naixement?
Que no heu llegit que a banda de l’abolició de la monarquia demanen la independència? I ho demanen TOT, no una cosa o l’altre!
Per què no pertoca demanar l’abolició de la monarquia i la independència des dels ajuntaments? Que no sabeu que els pobles són el motor principal del nostre país?
Com podeu dir que si la CUP va decidir no presentar-se a les eleccions no pot opinar sobre Espanya? La CUP treballa per deslliurar-nos de tot allò que signifiqui submissió.
La pregunta és... què votaran els altres honorables del Ple de l’ajuntament de Vic que es declaren independentistes? I l’alcalde? Serà congruent i hi votarà a favor o, per contra, demostrarà que va crear l’Associació de Municipis per la Independència per fer-se notar i desbancar al senyor Duran i Lleida?
Aprofito per felicitar la puresa i valentia de la CUP. Gràcies per ser autèntics!
+10
-2
Visca
Anònim, 05/01/2012 a les 01:31
Visca en Campatxano!
Visca Catalunya! Però sempre a Espanya!
+3
-1
maliditos
Anònim, 05/01/2012 a les 12:01
Esta cúpula de catalanes OMBLIGISTAS, presuntuosos, líamantas, antipáticos, ilusos, revenidos y oportunistas no representan a la sociedad catalana de a pie.
+4
-8
Ben fet
Pau, 05/01/2012 a les 12:25
Està clar que Vic ha de fer política municipal, però si no es fa al parlament a on es farà? Personalment crec que es bo començar a moure'ns per canviar la constitució, que és antiga i vella. No sóc de la CUP però penso que és una bona idea, es fàcil preveure que no servirà de res, però els referèndums sobre la independència tampoc n'havien de tenir quan es van dur a terme a Arenys de Munt i van acabar tenint un bon ressò.
A tots els que aprofiten aquest debat per criticar a la CUP, només dir-vos que es tracta de donar la opinió sobre el tema, no per aprofitar per criticar a els partits i a la gent dels partits. Campatxano qui ets tu per criticar les fotos de la Georgina al facebook? No és lliure de fer el què vulgui a la seva vida privada? Et podria esmentar bastantes infantilades de diferents líders dels partits de Vic i ningú diu res. A seguir lluitant home, si volem aconseguir algú em d'estar units.
Pd: Repeteixo no sóc de la CUP!
+2
-0
Guàrdia Urbana
Anònim, 05/01/2012 a les 14:54
El que hauria de debatre l'ajuntament de Vic és el motiu pel qual la Guàrdia Urbana de Vic parla castellà per dirigir-se els seus ciutadans. Amb una simple passejada per la plaça major avui al matí ja n'hi ha prou. Primer és millor arreglar els problemes de casa (ciutat de Vic), ja que el model a seguir de la CUP és la independència del país des dels seus pobles. Per cert el guàrdia urbà no era immigrant (que quedi clar).
+3
-0
CE
Miquel S, 05/01/2012 a les 15:01
Pau de les 12:25.

Si tambe voleu canviar la Constitucio Espanyola que es vella i antiga, soposo que per reformar Espanya, com dius, nomes cal que us presenteu a les eleccions i despres us poseu d'acord amb el PP i el PSOE ja que us caldran per assolir la majoria necessaria. Segur que ells ja ho tenen clar en quina linea s'ha de canviar.

Entenc que hi hagi gent que el seu cap estigui a Espanya. Jo com a catala crec que es millor anar cap a la independencia i oblidar-se del demes tirant pel dret.
+9
-2
Circ
Campatxano, 05/01/2012 a les 16:51
Tot el que vulguis, però els de la CUP sempre han considerat les institucions democràtiques com a bancs. I no són això, encara que remenin molts calers. Després diuen que volen fer centres autogestionats com La Torratxa i demanen el suport de l'Ajuntament... Ai las, però no diuen que ha de ser un centre autogestionat? On per cert, s'hi fan debats electorals on canvien les regles del joc sense parlar-ho amb els representants dels partits i fent-ho tot clarament per beneficiar la candidata torratxera de la CUP. Són gent que demanen expropiar els pisos o suprimir la monarquia, però després diuen que no hi ha motius per presentar-se a Madrid. Això és incoherent. A Madrid encara que siguis independentista hi tens molt a fer, més si en el cas de la CUP, es defineix com a partit d'esquerres. Al Parlament, com que no hi ha calers, importa bastant poc ser de dretes o d'esquerres. On sí es decideix la dreta o l'esquerra és als ajuntaments i al Congrés, que s'hi decideixen els impostos més importants.

I per últim, això d'entrar i sortir de la sala de plens de l'ajuntament és més propi d'antidemòcrates que de demòcrates. Per donar-te un exemple, qui feia això sovint era l'NSDAP, el partit d'Adolf Hitler, que mentre no arribà al poder tenia una manera peculiar de fer que es convoquessin eleccions. Absentar-se del Reichstag o Parlament. Això és el que va fer la CUP, com a l'anterior legislatura PxC també ho va fer en una ocasió després de l'agressió al senyor Anglada, on la CUP precisament va fer una proposta contra el maltracte infantil... Aquestes coses són les que converteixen els Ajuntaments i la política en un circ. Naturalment, si la Georgina és habitual a disfressar-se de pallasso, no dóna gaire confiança a canviar d'actitud, ja que transmet els seus ideals del teatre a les institucions. Els vigatans i vigatanes mereixem un respecte i m'importa ben poc que no votés a la CUP, perquè els 21 regidors de la ciutat representen els 40.000 vigatans i vigatanes, independentment del símbol polític. Els de la CUP també em representen, de la mateixa manera que els de PxC, els de CiU, ICV, PSC, SI i ERC. I com a càrrec públic electe que tenen, absentar-se d'una votació és d'una baixesa moral i d'una falta de respecte impressionant. Més tractant-se d'un partit que es proclama defensor de la classe obrera i que diu defensar la democràcia participativa. Absentar-se d'una votació no té res de participatiu, com tampoc té res de democràtic quan allà no s'hi està representant-se un mateix sinó una ciutat, d'acord amb les idees que els han permès arribar fins allà. Per tant, tinc tota la raó del món de dir que els de la CUP esteu convertint l'Ajuntament en un circ, i molt en especial la vostra líder, que a més a més és una maleducada que durant la campanya electoral va fer proclames polítiques i anticristianes davant de la Catedral de Vic. A Vic volem respecte!
+1
-7
Catedral
Anònim, 05/01/2012 a les 18:11
Campatxano, no et sulfuris, que la lideresa cupaire el dia de la festa major ja va anar a l'ofici de la catedral, per fer-se perdonar els pecats. I per pardida doble, perquè era la única regidora acompanyada del marit. Coherent que és la noia.
+3
-1
On han estudiat, aquests de la CUP ?
Anònim, 05/01/2012 a les 18:40
La misèria avança a Catalunya, els conflictes ètnics de resultes de la invasió, ja no tenen res a envejar a Paris o Londres i, malgrat tot, la CUP no té res millor a fer que demanar l'abolició de la monarquia espanyola, que és la garantia de la futura independència de Catalunya (a l'estil de la Commonwealt).
+2
-0
el de la guardia urbana
Anònim, 06/01/2012 a les 16:25
jo se català, castella, anglès i francés , i tu?
+2
-8
Respecte
Anònim, 06/01/2012 a les 17:14
Sóc de la CUP, i el senyor campatxano ens insulta deliberadament. Més amunt diu clarament aquests de la cup són uns inútils. A mi no em fa res que aquest senyor digui el que pensa, sigui amb arguments basats en veritats o en mentides. Però demanaria que els comentaris en els que s'insulta d'una manera tant directa, no es publiquéssin. Sobretot de cares a la imatge que ha de donar osona.com als seus lectors. Qualsevol mitjà de comunicació seriós no pot permetre baixeses d'aquest tipus.
+5
-1
Respecte?
Requetè-Català, 06/01/2012 a les 19:37
No sou ningú per demanar respecte els de la CUP quan us feu passar per altres, només per la simple raó que no us agrada què diuen. Això és falta de respecte. No es pot ser tolerant amb l'intolerant.
+1
-0
comentaris
vOltOr, 08/01/2012 a les 10:35
Val la pena llegir tots els comentaris. Hi trobareu de tot: bajanades,porucs, covards, masells, Aznar, patètic,abaixar els pantalons, poció màgica, poca memoria,Intereconomia, papers perduts, legislació, legament, legitimació, Montull i Millet, les caixes, la Georgina, Perpinyà, impresentables, misèria, cants de sirena, espanyols i rey (sic),puresa i valentia, ombliguistas, líamantas,revenidos,
els urbans i el castellá (i català,anglés i francés, i tú?),la Constitució,la Torratxa, circ, maleducada, inútils, anticristians,no sou ningú. Com curiositat resalto que fins els mes independentistes escriuen Espanya i espanyols(?).
+0
-0
Comunista Indepe...
Anònim, 09/01/2012 a les 19:33
Els que sense pensar - ni refleccionar critiqueu a les Cup's per el fet de defensar l'abolició de la monarquia de l'estat imperialista vei el pensar que és una perdua de temps i que és te que defensar directament l'independencia de Catalunya - Països Catalans. Jo soc català, un ciutada de catalunya, em sento 100% català, NO ESPANYOL! soc independentista, hi vui una República per Catalunya - Països Catalans. Sí espanya és una monarquia o una República se m'anfotria sí no fos per el fet que mes de la meitat dels diners que reven els ganduls - inpresentables de la corona espanyola surten dels impostos que paguem a Catalunya i altres Països Catalans. La solució mes facil i és per la que cal lluitar com unica alternativa a poder ser lliures és l'independencia. Però sí aconseguisim que espanya abolis la monarquia, encare que fos un any avans de aconseguir la independencia de Catalunya hi ha moltes possivilitats que l'impost dirigit a la monarquia que Catalunya paguem desapareixes, uns diners que no anirien malament el país i que els nostres hospitals públics, escoles públiques, serveis socials agrairien... Representaria una possivilitat de reduir el robatori de diners que patiriem fins el moment de l'independencia i fotre el cam Espanya... Un cop aconseguim la independencia de tots dels Països Catalans envaïts per Espanya me la suara sí espanya te una monarquia o república, cassi la totalitat de la població de Espanya son uns anticatalans inpresentables que s'he manfot lo que els hi passi, per mi com sí Corea del Nord bombardeja amb missils nuclears aniquilan tota la població de Espanya. Total els exigiria Corea que avisses amb prou antelació per avacuar els catalans / catalanes que estiguesin Espanya i tot el personal dels consolats i embaixada que tinguesim Espanya. Resumint, espanya me la sua.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 178

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: