Redacció osona.com | Actualitzat el 18/09/2011 a les 08:22h

El Mercat de Música Viva de Vic tanca les seves nits més multitudinàries

Aquest dissabte, el Mercat de Música Viva de Vic ha tornat a viure una gran nit. La plaça Major s'ha omplert amb l'actuació de Pastora, los Delinqüentes y Tomasito. Ni rastre de pluja. Joan Chamorro ha tancat el certamen aquest diumenge a la plaça de la Catedral (recull de fotos, a l'interior de la notícia)

La plaça Major plena de gom a gom, aquest dissabte durant el concert de Los Delinqüentes. Foto: Adrià Costa

Galeries de fotos:

Concerts de diumenge (Joan Parera)

Concerts de dissabte (Adrià Costa)

Concerts de divendres (A. Costa i J. Parera)

Ambient al pavelló comercial (Adrià Costa)

Concerts de dijous (Adrià Costa i Joan Parera)

Premi Puig-Porret (Adrià Costa)




ELS CONCERTS DE DISSABTE, 17 DE SETEMBRE
Los Delincuentes i Pastora també fan el ple a la Plaça Major de Vic


- Los Evangelistas han presentat el seu nou treball en què reinterpreten cançons d'Enrique Morente

Laura Busquests (ACN).- Los Delincuentes y Tomasito, Pastora i Los Evangelistas han ofert els seus directes en l'última nit de la 23a edició del Mercat de Música Viva de Vic. Los Delincuentes y Tomasito han omplert la plaça Major de música rumbera, tango i buleries i han convertit aquest espai en una autèntica festa al pati interior d'una casa qualsevol de Jerez de la Frontera. Els Pastora han tancat la nit a la plaça amb un concert amb molt de ritme. Los Evangelistas han presentat al Teatre l'Atlàntida el nou treball de la formació que sortirà a la venda a l'octubre i que reinterpreta cançons d'Enrique Morente. L'oferta musical l'han completat una trentena de concerts més a banda de diverses actuacions al carrer.

Los Delincuentes y Tomasito han acostat aquest dissabte a Vic la rumba que han portat directament des de Jerez de la Frontera fins a la plaça Major de Vic. El públic s'ha afegit ràpidament al so dels andalusos amb les seves guitarres, un caixó, els palmells de les mans i un baix elèctric. La formació ha desgranat al Mercat els títols del seu últim treball "Los hombres de las praderas y sus bordones calientes", però també han tocat temes més antics i molt ballables com "La Primavera Trompetera".

Els catalans Pastora han tancat el reguitzell de concerts a la plaça Major d'aquests dies de Mercat amb un repàs als temes del nou disc "Un viaje en noria", però sobretot han escollit el repertori pensant en l'espai on tocaven i han muntat un concert amb les cançons "amb més ritme".

La cantant dels Pastora, Dolo Beltran, i el guitarra de la formació, Caïm Riba, han explicat a l'ACN que no han inclòs al repertori la famosa cançó que els va fer coneguts arreu el 2003, "Lola". Han puntualitzat que en aquesta darrera gira l'han deixat de tocar perquè hi ha cançons que han anat agafant molt més protagonisme en les seves actuacions com, per exemple, "Cósmica".

A Pastora l'aspecte visual i inèdit en la seva música es complementa amb el sentit cinematogràfic de les seves cançons. A més, Pauet Riba s'encarrega dels audiovisuals que durant l'espectacle es projecten darrere el grup.

Cada paraula de Pastora, cada frase, cada estrofa és una imatge de soledats, de gent que passeja pels carrers, de recerques, d'alegres tristeses, de tristes alegries, d'abstraccions, d'esperes, de trobades, d'abandonaments i de malenconies.

La mort d'Enrique Morente a finals del 2010 va donar lloc a la creació d'una banda d'homenatge, Los Evangelistas. Aquesta formació, amb membres de Los Planetas i Lagartija Nick han presentat aquest dissabte en primícia al Mercat de Música Viva de Vic 2011 les cançons del disc que publicaran aquest octubre.


------------------------
ELS CONCERTS DE DIVENDRES, 16 DE SETEMBRE
La Iaia, Russian Red i Els Pets triomfen a la plaça Major de Vic


- El Mercat de Música Viva de Vic segueix endavant en una segona jornada marcada per l'extraordinària participació.
 
Durant tot el dia d'ahir al recinte del Sucre les conferències, taules rodones i speed meetings es van compaginar amb els showcases i les presentacions de les Cases de la Música en un concorregut i participatiu MVLab. Al final del dia ja s'havien celebrat més de 300 reunions controlades des de l'organització, aconseguint els objectius marcats pel que fa a creació de vincles professionals. Es van continuar les reeixides Jornades formatives del Digital Music 2.0, basades en l'anàlisi dels aspectes més innovadors que vinculen les marques i les aplicacions amb la música. D'altra banda, cal destacar la celebració de la trobada anual del EFWMF (European Forum of Worldwide Music Festivals).

Els Pets, aquest divendres a la plaça Major de Vic. Foto: Adrià Costa

Ja entrada la tarda, una Plaça Major plena de gom a gom va assistir a la confirmació de La Iaia com un dels grups més interessants del pop català, gràcies a la presentació del seu segon disc. A la mateixa plaça, Els Pets van commemorar el seu 25è aniversari presentant els seus últims temes al mateix temps que revisaven els grans èxits de la seva discografia pel delit d'un públic totalment entregat. 12.000 persones, segons xifres oficials de la Guàrdia Urbana, corejaven i gaudien de l'espectacle d'un dels millors grups de pop en català. Acompanyant a La Iaia i Els Pets, la madrilenya Russian Red presentava els temes del seu últim disc “Fuerteventura”, amb l'elegància que la caracteritza.
 
En altres punts de la ciutat es desenvolupava el programa musical del MVLab amb unes propostes solvents a les quals podien accedir tant professionals i programadors com públic en general. Gràcies a aquest circuit ideat perquè cap professional es perdi allò que s'ajusta a les seves necessitats, es van realitzar les primeres contractacions dels grups presentats, fet que suposa la culminació d'un dels objectius del Mercat.
 
Des de les 20h fins a les 4h de la matinada la música s'apoderava dels diferents escenaris del Mercat. Al Teatre Atlantida Pascal Comelade, acompanyat per La Cobla Sant Jordi , va realitzar un concert únic en el que es va presentar el resultat del seu experiment. Paral.lelament, el guitarrista, cantant i compositor gironí Smoking Bambino va fer les delícies de tots els assistents amb el seu so fusió, mentre el rock àrab de Yacine & The Oriental Groove obria l'escenari del Sucre. Marc Parrot també va presentar el seu nou treball. Per la seva banda, a la Jazz Cava, sonaven les notes més rock amb tints punk on uns Bullitt explosius van deixar sense aire a més d'un. I el desenvolupament d'una finestra a les propostes més emergents en l'Off del MMVV de la mà de l'Invictro i del Cicle Diversons, Música per a la Integració de l'Obra Social la Caixa.


------------------
ELS CONCERTS DE DIJOUS, 15 DE SETEMBRE

Jazz i flamenc posen les primeres notes al Mercat de Música Viva

La ciutat de Vic és, des d'aquest dijous, la capital catalana de la música. Els primers concerts no han decebut.

Una fusió entre el jazz del trio Colina Miralta Sambeat CMS i un dels guitarristes de flamenc amb més reconeixements, Chicuelo, ha donat el tret de sortida a la 23a edició del Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) al teatre l’Atlàntida. El recinte s’ha omplert de gom a gom.

Colina Miralta Sambeat CMS Trio i Chicuelo, al concert inagural de l'Atlàntida. Foto: Adrià Costa

El concert d'inauguració ha comptat amb la presència del conseller de Cultura, Ferran Mascarell, que ha felicitat la nova direcció del certamen per haver apostat pel vessant professional de la trobada i per entendre la necessitat d'estructures culturals.

Aquest dijous, a l’Atlàntida s’han pogut veure altres concerts de músics com Carles Santos & Cabosanroque o Kathryn Calder. A l’espai El Sucre, destacaven Sidonie, Maika Makovski i Mujeres, i a la Jazz Cava, Macromassa i Chupaconcha.


Un piano i una màquina

Els artistes Carles Santos i Cabosanroque han presentat aquest vespre a l'auditori de l'Atlàntida el seu projecte musical que porta per títol "Maquinofòbiapianolera", un concert per a piano i orquestra mecànica compost i interpretat per les dues formacions. El públic assistent, que ha omplert la sala amb capacitat per a 400 persones, ha presenciat un joc de flirteig i confrontació "entre l'home i la màquina, el pianista i l'orquestra mecànica".

El pianista i compositor Carles Santos ha explicat que la seva proposta és "inquietant" pel fet que quan el públic arriba a la sala "veu un piano i una altra màquina que no sap definir què és". Segons Santos, "tot i que les dues propostes estan molt ben casades, es veu molt la diferència".

L'acordió i teclats de CaboSanRoque, Laia Torrents, ha assenyalat que les "màquines" de les dues formacions han "flirtejat i coquetejat" en un procés en què "s'ajunten, se separen, sumen i també es confonen".


Foto: Adrià Costa

Durant l'espectacle, hi ha hagut un diàleg i alhora una contraposició de dues màquines amb característiques molt diferents. Mentre d'una banda hi ha una peça tan antiga com el piano, de l'altra, un "mulitinstrumental" mecànic de nova creació que es controla per ordinador.

L'espectacle "Maquinofòbiapianolera" és una producció de Cabosantoque, Carles Santos i MOM / El Vivero, coproduïda pel Festival Porta Ferrada i el Mercat de Música Viva de Vic amb la col•laboració de CAER de Reus, el teatre Atrium de Viladecans i el Teatro Central de Sevilla.


Maika Makovski amaga el so del seu nou disc

Maika Makovski ha utilitzat el concert d'aquest dijous "a mode de comiat" per fer sonar els les cançons dels seus últims discos. Les centenars de persones que s'han concentrat a un altre dels punts neuràlgics ja tradicionals del Mercat, la zona del Sucre, han pogut escoltar ben poc del nou disc del grup, que sortirà a la venda el proper 20 de setembre. Makovski ha assenyalat que el grup "encara no ha tingut temps d'assajar el que hem gravat".

El nou disc, inspirat en textos d'Edgar Allan Poe, portarà per títol "Desparaecer" i a diferència dels treballs anteriors, "és molt més acústic". L'artista ha explicat que la introducció del piano, el contrabaix i una bateria propera al jazz són trets que es podran identificar en aquest nou disc. Makovski ha destacat que en aquest disc "hi ha molt música i està fet des d'un punt de vista molt sincer".

"Desparecer" s'endinsa en les atmosferes més fosques amb cançons d'una estranya bellesa que giren al voltant de la idea de desaparèixer i la por a afrontar la realitat.


---------------------------
TOTA LA INFORMACIÓ DEL MERCAT DE MÚSICA VIVA
El Mercat de Música Viva aixeca el teló amb més de 60 concerts


S’aixeca el teló! A partir d’aquest dijous, 14 de setembre, i fins al proper diumenge, dia 18, Vic es convertirà en la capital de la música catalana. La 23a edició del Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) arriba amb novetats importants: una nova direcció, amb Marc Lloret al capdavant, i una aposta clara per potenciar el vessant professional , amb la creació del MVLab, un paraigües que aglutina tot allò que pot interessar al sector. El MVLab consta d'un circuit de concerts, així com conferències, jornades de treball en xarxa, reunions ràpides i taules rodones.

També cal esmentar la reducció del nombre de concerts programats i escenaris, a causa de la crisi econòmica i la retallada del pressupost, al voltant d’un 5% en relació a l’any passat. Amb tot, els organitzadors no han oblidat l'aparador de música en directe que representa el certamen, i es manté un cartell de més de 60 actuacions a la plaça Major, Atlàntida i Jazz Cava. Carles Santos & CabosanRoque, Achilifunk i la Ensemble Taller de Músics, Russian Red, Els Pets, Joan Chamorro i Andrea Motis i La Iaia són alguns dels caps de cartell.

Més enllà del vessant professional del Mercat, el certamen manté la fira comercial (amb més de 60 expositors) i els ja clàssics Diversons, Invictro i una de les semifinals del Concurs de Maquetes Sona 9. Sense oblidar algunes propostes paral•leles, com el Festival Hoteler o el Sugar Fest .


Primers concerts, aquest dijous

Avui  dijous, dia 15 de setembre, es farà el  concert inaugural de l’edició d’enguany del MMVV, que anirà a càrrec de Colina Miralta Sambeat CMS Trio & Chicuelo.  El jazz i els ritmes llatins del primer, i la guitarra flamenca del segon es fusionaran en un espectacle coproduït pel Taller de Músics, ContraBaix i el Mercat, expressament per a la inauguració del certamen.  El concert tindrà lloc a les 20 hores al Teatre Auditori L’Atlàntida.

Hi assistirà el conseller de Cultura, Ferran Mascarell. També hi seran presents l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d'Abadal; el president del Consell Comarcal d’Osona, Joan Roca; el director artístic del Mercat, Marc Lloret; el secretari general del Departament de Cultura, Xavier Solà, i el director de l’Institut Català de les Indústries Culturals, Fèlix Riera.

El conseller de Cultura, Ferran Mascarell amb l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d'Abadal i el president del Consell Comarcal, Joan Roca. Foto: Adrià Costa

Aquest dijous, a l’Atlàntida es podran veure altres concerts de músics com Carles Santos & Cabosanroque o Kathryn Calder. A l’espai El Sucre, destaquen Sidonie i Mujeres, i a la Jazz Cava, Macromassa i Chupaconcha.

Els grans atractius del programa del cap de setmana es concentraran a l’escenari de la plaça Major, on es podran veure La Iaia, Russian Red i Els Pets, divendres; i Los Delinqüentes y Tomasito, i Pastora, dissabte.

Anna Roig i l'ombre de ton chien, Atleta, Bedroom, Benjamin Herman Quartet, Bernat Font trio, Joan Colomo, La Kinky Beat, Le Petit Ramon, Pascal Comelade i la Cobla Sant Jordi, Smoking Bambino, Pumuky, Rachel Sermanni, Orelha Negra, Miss Cafeïna, Marzipan Man, Mastretta, Matador Rockers, Bombino, Balago, Ara Malikian i Alma Afrobeat Ensemble són alguns dels altres grups participants en aquesta edició.


Deu anys d'Invictro

Invictro, l'espai destinat a promocionar els nous grups de l'escena musical catalana, arriba aquest any a la desena edició. Al llarg d'aquests anys hi han desfilat a la vora de 200 grups, molts dels quals han tingut després repercussió popular i/o mediàtica.

El cartell d'aquesta edició de l'Invictro està format per grups com Pau Vallvé, Inspira, Esperit!, El gos binari, Mar Abella, Dotore, Nico Roig, Seward, Albert amb l'aigua al coll, Sanjays i Radical Animal Beat.

Programació d’Invictro

Més informació d’Invictro






Altres dades d'interès

Recent presentació del MMVV

Programació del MMVV d’enguany      

Dossier del MMVV, amb tots els grups de la programació

Més informació, des del web del MMVV




------------------
Galeries de fotos:


MMVV 2011
- Concerts del diumenge 18
- Concerts del dissabte 17
- Concerts del divendres 16
- Ambient al pavelló comercial
- Concerts del dijous 15
- Premis Puig Porret

MMVV 2010
- Concerts del diumenge 19
- Concerts del dissabte 18 (1)
- Concerts del dissabte 18 (2)
- Concerts del divendres 17
- Concerts del dijous 16
- Inauguració i entrega del premi Puig-Porret

MMVV 2009
- Concert de cloenda, amb La Vella Dixieland  
- Ambient i Fira del Disc
- Concerts al Pasternak
Concerts de dissabte 19 de setembre
- Visita del conseller Tresserras
- Concerts de divendres 18 de setembre
- Concerts del dijous 17 de setembre
- Sopar inaugural

MMVV 2008
- Ambient i concerts del diumenge
- Concerts de diumenge
- Ambient als carrers de Vic
- Concerts del dissabte
- Concerts del divendres
- Concerts del dijous

MMVV 2007

MMVV 2005
- Galeria del MMVV 2005

Los Delinqüentes i Tomasito, aquest dissabte a la plaça Major de Vic. Foto: Adrià Costa

Referències a Internet

Vic

COMENTARIS

+5
-15
Decepcionant
Josuki, 15/09/2011 a les 19:08
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+22
-8
Concert pallissa a l'Atlàntida.
A. Nònim, 16/09/2011 a les 08:39
El que no canvia mai és el solemne concert inaugural: aquest any ha tornat a ser espantosament avorrit. És molt més interessant i divertit veure créixer l'herba a càmera lenta.
No us perdeu,si no plou,el concert de la gran solista trompetera Andrea Motis. Això sí que és bellesa concentrada.

LA VERITAT ÉS LA VERITAT.
+5
-7
I els grups novells?
Un músic, 16/09/2011 a les 08:44
El mercat de música viva habia de servir per expandir i donar a conèixer la música que es fa a casa nostra. Però això ja ha passat a l'història. Fa una anys Vic estava ple de petits racons amb escenaris petits i grups petits, molts d'ells bonissims, però ara... ara cada grup té molts problemes per tocar una lloc, bàsicament a bars per tocar una estoneta de forma força precària. A part de l'Hoteler i el Sugar Fest no es fa cap mena d'acta alternatiu, i el més trist és que la mostra de música de la comarca quedi en segon (o tercer o quart) pla en celebrar-se el diumenge al vespre en un orfeó remodelat pèssimament en el que és el tema acústic.

Jo aniré a MMVV, però no penso pagar ni una entrada per a l'Atlàntida, dubto que estigui a la plaça major i ja veurem si aguanto fins les 3 o les 4 al Sucre. Hi ha molts grups desconeguts escampats arreu per descobrir.
+9
-7
MMVV: n´hi ha per tots els gustos
iMMA, 16/09/2011 a les 13:06
Heu de recordar que el MMVV és un mercat adreçat als professionals, mercat de música: els músics s´han de donar a conèixer i per anar bé conseguir contractes. Tots hem de viure.
Respecte als grups de la comarca és fantàstic que LA IAIA actui a la Plaça Major, avui a 2/4 de 9.

Es poden descobrir bons grups pel carrer, en pla alternatiu. Anar a l´INVICTRO o a la programació oficial del MMVV. Hi ha una programació molt ben triada.

Intentem ser positius, tenim un cap de setmana per gaudir de tota classe de música.
Visca el MMVV!!

De música en podem consumir tot l´any als espais de la comarca que fan música en directe, com p.e La Jazz Cava
+8
-18
a l'A. Nònim
Anònim, 16/09/2011 a les 15:28
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+9
-3
penós
Anònim, 17/09/2011 a les 22:58
Música si, gamberros no. A les 4 de la matinada jovent torrat, nòies pixant enmig del carrer, crits i falta de civisme. A Vic és permet tot. Molts vigatans marxen per evitar aquesta invasió d'energumens. Molts enyorem aquells anys d'autenticitat musical i comportament.
+2
-1
músics desconeguts?
Anònim, 18/09/2011 a les 12:13
Jo diria que aquests dies les vegades que he passat per plaça major sempre tocava un grup conegut que ja tothom coneix i que suposadament ja tenen bolos venguts. en canvi pels carrers si que sonen grups que et sorprenen més gratament tot i així han reduït de tal manera que ja no és el mateix com fa anys enrera. A veure si ho recondueixen. I enel sucre tots els grups sonaven igual no se si m'he fet gran o ara tot són igual.
+11
-1
Missatge per al senyor Ramon F. de L'Atlàntida.
A. Nònim, 18/09/2011 a les 14:10
Els meteoròlegs s'equivoquen i diumenge al matí no va ploure. Més de 500 persones vam poder gaudir del millor concert d'aquesta edició del Mercat: el grup de Joan Chamorro i Andrea Motis. Un espectacle inoblidable. L'Andrea ja és una gran artista i,si pot escapolir-se dels efectes indesitjables de la fama prematura,arribarà molt lluny en el món artístic.

Ja comença a ser urgent,benvolgut Ramon F.,que en Joan Chamorro i la Sant Andreu Jazz Band actuin a L'Atlàntida. Ens ho mereixem. Espavila't,home!

LA VERITAT ÉS LA VERITAT.
+4
-0
Dualitat contrastada!!!
Anònim, 18/09/2011 a les 15:45
Segurament aquest mercat de música ha estat multitudinari, sobretot a les actuacions de la Plaça Major. És cert, el divendres podiem gaudir dels vigatans la IAIA, la veu excel·lent de Russian Red i els incombustibles dels Pets davant d'un públic de totes les edats (famíles amb nens, adults i gent gran) entregat al passat i present de la nostra música. Amb una plaça plena amb tot d'estelades i amb algun crit sonor d'Independència per Catalunya.
Al dissabte l'altre cara de la moneda. Si bé els Delinquentes i Tomasito toquen una Rumba fenomenal, també es pot observar el públic que congreguen. Segurament seria el més identificable amb els protagonistes de la famosa cançó dels Catarres. Xonis, xarnegos, treballadors del coure i rastafaris (castellanoparlants) que perfumaven la plaça amb les seves inconfusibles aromes. Aixó si, de senyera i estelada ni una!!! Aquesta és la doble realitat del nostre país? o només és una tendència musical? Per sort al concert de Pastora ja no hi van assistir. Espero que aquest no sigui el futur públic del MMVV.
+3
-4
Penós-2
Anònim, 18/09/2011 a les 20:21
Estic d'acord amb aquest comentari. No es podia caminar pels carrers ni respirar de la pudor de pixats. Per què no es controla la venda i consum d'alcohol? Perquè els concerts duren fins altes hores de la matinada i a aquest volum, que no es bo per a ningú. i que perjudica la qualitat de la música que sona?
Amb uns amics no vam poder ni entrar a casa seva per una colla d'incivics que estaven al davant bebent i fumant (no cigarretes) i que per voler aparcar ens van insultar i vam haver de marxar.
Música si!!!!! Sempre!!!! És meravellosa!!!! Aquests ambients no!!!
+0
-0
gràcies a la gent
tingla2, 19/09/2011 a les 13:00
petits grups que toquem per deixar-nos coneixer en tenim sort de gent(botiguers i petits negocis familiars) que ens donen el suport i un tros de carrer on fer-hi paradeta i endollar el material. Ens és a nosaltres un gran exercici de concentració i una bona tarda/nit de divertimento que no es pot explicar. Talment però, som aliens al MMVV només servim per omplir un buit temporal com si fòssim una bola de color dins un arbre de Nadal, donem una llum diferent als carrers i la gent s'hi atura i passa l'estona entre les múltiples actuacions programades i lluny del nostre somni que seria compartir qualsevol escenari.
Gràcies a la gent per mimarnos amb la vostra presència.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 178

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: