Les arts de l'objecte

Cicle: Les arts de l’objecte

Diijous, 20, 27 d’abril i 4 i 11 de maig de 2006

Organitza: AMO (Amics dels Museus d’Osona), MEV (Museu Episcopal de Vic) i MAP (Museu de l'Art de la Pell), amb la col.laboració de l' Escola d’Art de Vic


INTRODUCCIÓ

Per tercer any consecutiu organitzem el cicle Les arts de l'objecte, amb l'objectiu de fer una aproximació a les obres d'art a través del coneixement tècnic de l'ofici. En els cicles anteriors hem gaudit de les arts de la ceràmica, la pell, el ferro, el vidre, l'esmalt, el teixit, l'orfebreria i el pergamí.

En aquesta nova edició us proposem la realització d'un cicle per aprofundir en el coneixement de les arquetes de pell, del vitrall, de la pintura sobre fusta i de la pintura mural. Diferents professionals ens desvetllaran els tractaments tècnics de cada ofici amb exemples pràctics.

El cicle constarà de quatre sessions de dues hores de durada cada una. En cada sessió es dedicarà un temps al coneixement específic de les tècniques i es farà una presentació de les obres que hi estan relacionades, de les col·leccions del Museu Episcopal i del Museu de l'Art de la Pell.

“Les arts de l'objecte III"

Cicle d'aproximació a les tècniques de treball artístic de les col•leccions del MAP (Museu de l’Art de la Pell) i del MEV (Museu Episcopal de Vic)
Lloc: MEV i MAP. Hora: 6 de la tarda
Organitza: AMO (Amics dels Museus d'Osona), MEV i MAP
Col•labora: Escola d’art de Vic
Adreçat a un públic adult
Matrícula: MEV i MAP

L'art de les arquetes de pell
A càrrec d’Eva Pasqual, llicenciada en història de l'art i escriptora. Estudiosa del moble medieval català i escriptora de llibres de restauració i tècniques artístiques.
MAP, dijous 20 d'abril

L'art del vitrall
A càrrec de Joan Serra, vitraller professional. Va estudiar tècniques de vitrall a l'Escola Massana. Ha realitzat nombrosos vitralls, ha fet restauració i diverses exposicions.
MEV, dijous 27 d'abril

L'art de la pintura sobre fusta
A càrrec de Jordi Lafon, artista visual titulat en Arts i oficis. Ha fet nombroses exposicions de la seva obra i ha participat en diverses experiències de creació artística.
MEV, dijous 4 de maig

L'art de la pintura mural
A càrrec de Jordi Lafon, artista visual titulat en Arts i oficis i professional de la pintura mural. Ha fet nombroses exposicions de la seva obra i ha participat en diverses experiències de creació artística.
MEV, dijous 11 de maig



<--- tornar a portada