Actualitzat el 19/05/2011 a les 00:01h

Em «pirro»

L'alcalde de Barcelona, candidat a la reelecció, Jordi Hereu, deia a l'acte electoral que va fer aquesta setmana al Parc de Recerca Biomèdica, que els científics estrangers es “pirren” per venir a treballar a la capital catalana.

Així: “pirren”, del verb “pirrar-se”, deu ser, i pel context podem deduir que Hereu volia dir que els estrangers o bé es tornen bojos, o que es deleixen, o que es moren de ganes, o unes quantes accepcions més que podria trobar l'equip de campanya. Sort que l'acte electoral no el feia a una facultat de filologia, perquè l'udol de la comunitat científica hauria estat intens.

Però ja se sap que les humanitats ens les hem de pagar de la butxaca, i n'hi ha que se'ls gasten en altres coses, “més de profit”. Que aquests que venen són temps de clústers, i que la biomèdica avança. Això de la llengua, ja se sap que és una cosa viva, i que es transforma a una velocitat que riu-te'n de la del sincotró. I si no es transforma, doncs la fem transformar. No és que el senyor Hereu, sigui l'únic candidat que en deixi caure alguna de grossa fora de la borrassa, ni tampoc el que més. Però aquest “pirro”, em va dur al cap les guerres pírriques, les que van enfrontar el rei Pirros, d'Èpir, contra els romans. Als quals va guanyar en diverses batalles, traient al camp de batalla, els elefants que no coneixien, per aquest ús, a Roma. “Moltes victòries com aquestes i acabaré perdent la guerra” pronosticava Pirros. Doncs això, aquest diumenge hi haurà moltes victòries pírriques. Molts alcaldes ho seran per poc. I és que tampoc sembla que hi hagi molta gent arreu de Catalunya que es “pirri” per anar a votar. La famosa enquesta europea de valors 2009, diu això que els catalans ens ho fem a mida, que vivim i deixem viure, i que no és que no ens interessi la política, però sí que ha crescut el descrèdit de la fórmula de partits i les institucions.

La resposta ciutadana, al marge de la de les urnes més o menys plenes, s'està donant a la plaça Catalunya, a Barcelona, o a la Puerta del Sol a Madrid, o a València, Palma... i unes quantes ciutats més, on entre facebooks, i piulades, una pila de lectors de Hessel, i d'espectadors d'Inside Job expressen la seva indignació. S'hi hauria de sumar López Tena, a veure si també el treuen d'aquesta. Però vaja la Urbana, davant les garanties que es podran seguir donant vesses als coloms, a la plaça Catalunya ha fet la vista grossa.

Perquè això és nou, els emprenyats, més els indignats, estan farts que banquers i “classe” política, ens facin pagar sempre als mateixos crisi rere crisi. I això a dos dies d'unes eleccions, amb el president Camps, per exemple, imputat però aclamat, no ve a demostrar, que aquests que són a les places, es “pirrin” pel sistema del que ens hem dotat.

Referències a Internet

acampada barcelona

COMENTARIS

+1
-0
No us apalanqueu
Anònim, 19/05/2011 a les 22:48
Asseguts en una butaca és molt fàcil menyspreuar les estretors que passa un gran nombre de ciutadans.
Gent desesperada i carregada de raó. Gent que representa la punta de llança del que en quixem tots, apalancats i no.
Respecteu-los is ajudeu-los, hi sortirem guanyant tots. Tots menys els que remenen els quartos i les cireres des d'empreses usureres que col·leccionen guanys vergonyosos i quantiosos a finals d'any, i des de governs que només fana que retallsr els serveis públics.
+0
-0
Les castellanades del Sr. Hereu
Anònim, 19/05/2011 a les 20:01
El Sr. Hereu també va dir una altra castellanada: Desperdigat, en comptes d'escampat o esgarriat.
Això els hi passa perquè parlen tant en catellà per tal convèncer els monolingües castellans sociates de l'àrea metroplitana, que se'ls hi oblida la nostra llengua, I tanmateix ell es prou jove per saber-la ja que l'ha estudiat a l'escola, i no com ens passa als que som força més grans que l'hem apresa a base d'estudiar-la nosaltres mateixos a casa
+2
-0
En Tena ja s'hi ha sumat
Anònim, 19/05/2011 a les 16:24
i ha parlat sense pèls a la llengua.
+2
-0
Volem indignats de debó
Anònim, 19/05/2011 a les 15:35
Aquí, contra el pa que ens dona Espanya ja ens hi anem manifestant des de fa un temps. Pels modals que gasten aquest campistes de cap de setmana crec que el seu lloc és més la Puerta del Sol que la Plaça de Catalunya. Doncs ja ho sabeu. TGV o pont aeri i cap a Madrid que falta gent. Aquí volem indignats de veritat, no funcionaris i colons espanyolitzats que veuen perillar les ancestrals prevendes.
+1
-0
Tens raó: L.Serres
Anònim, 19/05/2011 a les 12:25
L.Serres: tens tota la raó, els del nou moviment, no saben/poden/volen, resoldre el problema al nostre país. L'únic que han fet en aquest cas és actuar en mimetisme amb els nostres veins espanyols. Opino, al igual que tu, que d'actuar localment lliutant contra la sagnia que ens provoca haver de rescatar a espanya un any rere altre (mentre ells viuen de luxe pel que fan i aporten) es podria fer molta cosa per començar a canviar. A la vegada ens calen lleis pròpies, que no siguin les que fan uns polítics acollonits per la banca i que en tota la crisi l'únic que han fet ha estat resoldre'ls-hi els seus merders i tornar a colocar al davant de la banca a aquells que l'han provocat.
Ens cal molta reflexió i no crec que els "quatre cossins dels okupes" ens l'aportin.
+0
-0
El Dret d'autodeterminacio es democracia real
postfederalista, 19/05/2011 a les 11:20
fem maionesa ! Sumem !
+4
-0
Acampada de pacotilla
L Serres, 19/05/2011 a les 11:13
Com és que aquests acampats no qüestionen d'entrada el marc espanyol que sotmet els catalans a una sagnia anual de 22 mil milions d'euros? Com és que la majoria de missatges es fan en espanyol? A qui beneficiaran, finalment? Perdoneu, però algú ho havia de dir.
+4
-3
Farts sí, però ...
Anònim, 19/05/2011 a les 09:35
Dir que n'estem farts dels polítics, els banquers, i similars, és molt fàcil, el difícil és saber que volem i com arribar-hi. Dubto que cap dels acampats, molts d'ells cossins germans dels okupes, sàpiga que és el que vol, però s'ho passen bé i se senten protagonistes per un dia, després tot tornarà a on era. Un moviment format per cinc-centes persones a Barcelona, no és significatiu de res.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Xavier Graset
Nascut a Vila-seca (el Tarragonès) el 1963, periodista, home de ràdio, actualment dirigeix "L'Oracle" a Catalunya Ràdio (15-16h). Va ser delegat a Madrid d'aquesta emissora entre els anys 1988-1995 fent el seguiment de l'actualitat en aquella època de mandat de Felipe Gonzàlez al capdavant del Govern espanyol. Ha participat a diversos programes d'entreteniment a TV3 i ha escrit diversos llibres. Amant de la bona vida, la bona cuina, i el bon teatre.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: