Actualitzat el 21/03/2011 a les 18:03h

Temptacions

Si el primer pas per a “l'encontre especialment intens amb el Senyor”, en el camí d'aquesta Quaresma, era, com us deia la setmana passada, adonar-nos realment que començàvem un temps fort, avui quina pista ens indica el relat de les temptacions de Jesús al desert? De nou, la pista ens la dóna el papa Benet en el seu comentari al passatge de les temptacions en el llibre Jesús de Natzaret: “el nucli de tota temptació (...) és deixar Déu de banda”.

És ben veritat, l'èxit o el fracàs d'aquest itinerari depèn de donar o no la primacia a Déu en la nostra vida. Si ens preguntem de bones a primeres si Déu és el centre de la nostra vida potser respondrem sí. El relat de les temptacions mostra que subtilment sovint experimentem la seducció de supeditar Déu a altres coses “molt més importants”. Fixem-nos-hi amb l'ajuda de la interpretació que ens dóna el Papa en el seu llibre: quan ens queixem per la misèria, la manca de pa que hi ha en el món i beneïm les iniciatives per solucionar-la que es duen a terme lluny de la fe en Déu i critiquem l'Església perquè no fa prou en aquest sentit, estem subtilment deixant Déu de banda.

Quan posem dificultats a fiar-nos de Déu o de la seva Església perquè considerem el seu missatge poc adaptat al món modern, estem educadament negant el Déu revelat en Crist i postulant-nos a nosaltres mateixos com la instància de la veritat. Quan reduïm la fe cristiana a un projecte per assolir un món millor malgrat tenir constància històrica dels fracassos de totes les complicitats amb el poder temporal, estem reduint “raonablement” el cristianisme a una ideologia més, eliminant la seva originalitat irreductible: Déu.

Proposem, doncs, un pas concret per a aquesta setmana. A la llum d'aquestes subtils vies per arraconar Déu en la nostra vida, fem un bon examen de consciència. Fins a quin punt Déu realment és el centre de la meva vida? Fins a quin punt moltes de les coses que en mi no van no responen a que m'he posat en el centre, desplaçant o expulsant Déu. I diumenge vinent, un pas més!

Navega per les etiquetes

glossa

COMENTARIS

+0
-0
Déu o els homes centre de la vida?
Anònim, 27/03/2011 a les 22:39
Bisbe Novell: La Quaresma és conversió: Converteix-te i sigues més humil!
+0
-0
Déu o els homes centre de la vida?
Anònim, 27/03/2011 a les 22:37
Bisbe Novell: La Quaresma és conversió: Converteix-te i sigues més humil!
+3
-0
pobresa
Benaurances, 26/03/2011 a les 22:26
Voleu dir sr. Novell que beneïnt les iniciatives aconfesionals
que treballen a favor de qualsevol persona, deixem Déu de banda???: o més aviat és l´Església jeràrquica, amb tota la seva parafarnàlia de vestimentes, riquesa -viure en un palau, per exemple-, autoritarisme, creure's posseïdor de la veritat,... qui deixa a Déu de banda i es fixa massa en coses superficials. Si les paraules no concorden amb els fets, difícilment seran creïbles.
+0
-0
Comentari 3
Ratzinger, 26/03/2011 a les 11:24
He escrit dos comentaris en aquesta secció i cap dels dos han estat publicats. Passarà el mateix amb aquest tercer?



+4
-0
Qui arracona Déu?
cadernera, 25/03/2011 a les 13:54
És el Vaticà qui l'arracona, deixant-se temptar per la sumptuossitat, el luxe i el poder.
+6
-0
Tocar de peus a terra
Anònim, 25/03/2011 a les 12:00
Quan vegi que l'Església que tenim no només es preocupa de Déu (cosa important), sinó també dels homes (cosa encara més important), podré tornar a plantejar-me seguir les seves directrius. No podem fer veure que el més important és Déu quan a la nostra vora hi ha tanta bona gent que ho està passant malament. Les paraules no resolen tots els problemes, calen les accions.
+6
-0
cap a Roma !!!!
Anònim, 25/03/2011 a les 08:55
Aquí crec que hi té molta feina a fer tal com estàn les coses, però em sembla que vosté no va d´aquest pal.Potser encaixaria millor amb els luxes del Vaticà.
+9
-1
Tant pa, i tant poc formatge!
Decebutman, 23/03/2011 a les 22:09
Si aconseguim repetir qualsevol mentida 2000 anys, trobarem gent disposada a viure i morir en nom de la veritat atemporal. Aquesta Esglesia ja no soluciona res, ni a nivell social, ni moral. N'esperem bastant més del nou Bisbe.
+34
-2
ajudem-nos
un cel ben blau, 23/03/2011 a les 17:29
Continuo pensant que l,Esglesia s,ha d,acostar mes a la realitat del carrer. No crec que aquestes vestimentes de bisbe hi ajudin gaire. Crec mes en els mossens de parroquia, aquest si que fan un bon servei, estan aprop de la gent, els escolten i els ajuden. Sr. Novell veig que esteu agafant un mal cami, traieu aquesta roba tant llempant que sembleu sortit del circ i ajudeu a la gent necessitada, en aquests moment n,hi ha molta.....d,aquesta manera recuperareu feligressos.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Mons. Xavier Novell Gomà
Bisbe de Solsona


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: