Carod: «A Balears sobren motius per a demanar la independència d'Espanya»

L'expresident d'ERC considera que una Catalunya independent portarà un canvi de percepció de la societat civil illenca

Presenta a Palma la reedició del llibre '2014'

, Palma | 06/02/2014 a les 23:20h
Arxivat a: Societat, Josep-Lluís Carod-Rovira, Illes Balears
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/02/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'expresident d'Esquerra Republicana de Catalunya, Josep-Lluís Carod-Rovira, preveu que l'Estat Català obrirà el camí perquè Balears sigui també independent. A més, a llarg termini voldria que ambdós estats, juntament amb els que puguin sorgir d'arreu dels Països Catalans, es puguin consolidar com a un Estat Federal. Segons ha dit a Palma, a Balears "sobren els motius per a demanar també la independència" però fa falta que la societat civil en sigui conscient i ho vulgui.

Carod-Rovira entén que els temps per a la independència de les illes són diferents als de Catalunya. L'exlíder d'ERC creu que la creació de l'Estat Català farà que hi hagi un canvi de percepció entre la societat civil illenca d'allò que implica la independència i que creixerà el sentiment independentista.

Així mateix, l'exlíder d'ERC ha opinat que el fet que des de les Illes es vegi que existeix un estat en què la llengua catalana, també pròpia de Balears, no és perseguida sinó que és un "idioma d'Estat" farà que la majoria de ciutadans exigeixin el mateix tracte per al català l'arxipèlag, un fet impossible segons ha dit, dins l'Estat espanyol.

El dèficit fiscal, una altra raó de pes

De fet, el discurs de Carod-Rovira ha estat interromput per aplaudiments quan ha fet referència a la "persecució que pateix la llengua catalana a les Balears" per part de determinats governants polítics. A la sala d’actes de l'Estudi General Lul·lià de Palma, plena de gom a gom, també ha apuntat al dèficit fiscal com a motiu pel qual Balears es podria plantejar la possibilitat de la independència.

Entre els assistents, personalitats del món de la política i de la cultura de les illes i ciutadans anònims als quals ha engrescat el discurs de Carod-Rovira, com també ho han fet els discursos de qui l'han acompanyat durant la presentació de la reedició de '2014'. 

Tots els ponents han coincidit en què el llibre és un "manual per a la independència" i han destacat la capacitat de l'autor de preveure fa gairebé set anys el procés que ara ja està en marxa a Catalunya. L'economista Jaume Garau ha destacat el fet que Catalunya aconseguirà un benestar econòmics que seria impossible si seguís formant part de l'Estat Espanyol. D'altra banda, l'escriptor mallorquí Damià Pons ha centrat part de la seva intervenció en destacar els lligams culturals entre Catalunya i Balears com a base per a compartir un futur com a estats independents d'Espanya.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

700 anys de mentides i opressió del català contra el mallorquí i el valencià (I)
Anònim, 06/02/2014 a les 23:45
+123
-164
(¿Este comentario será ocultado por los vencedores??)... Mossen Antonio Mª Alcover Sureda fue expulsado de L´Institut d’Estudis Catalans, debido a las graves desavenencias lingüísticas surgidas con el inculto lingüísticamente Pompeu Fabra. Después de su expulsión, en sus declaraciones en La Vanguardia Balear, del día 19 de marzo de 1919, pide perdón y disculpas al pueblo mallorquín, por su reniego y gran traición de la verdadera lengua vernácula Mallorquina y su entrega al más indecente y falseador imperialismo catalanista. En el mismo articulo también se retracta de su afirmación de que Tirant Lo Blanch, obra escrita, Juanot Martorell en el siglo XIV, se escribiera en catalán. Mossen Alcover Sureda, reconoce y afirma, que Tirant Lo Blanch, fue escrita por el valenciano Juanot Martorell, escrita en lengua valenciana y no en lengua catalana, como antes falsamente había afirmado. Tirant lo Blanch, fue editada por primera vez en lengua valenciana, en Valencia el 20 de noviembre de 1492 en la imprenta de Nicolau Spindeler.
700 anys de mentides i opressió del català contra el mallorquí i el valencià (III)
Anònim, 06/02/2014 a les 23:47
+121
-154
(¿Este comentario será ocultudo por los vencedores??)... Bonaventura Carles Aribau, años más tarde presidente de La Real Academia de las Bones Lletres de Barcelona, el 24 de junio de 1833, publica en el diario de Barcelona “El Vapor” su famosa “Oda a la Patria”, en la cual dice que la escribe en homenaje a su madre y a su lengua vernácula.


Textualmente dice:


“E veig del Llobregat la platja serpentina, que fora de cantar en llengua llemosina, no em queda més plaer, en llemosísona lo meu primer vagit quan del mugro Mater la dolça llet bevia; en llemosi al Señor pregava cada día e cantics llemosínsomiava cada nit, si cuant me trobe sol, parl amb mon esperit, en llemosí, li parl que altra llengua no sent, e ma boca llavors no sap mentir, ni ment, puix surten mes raons del centre del meu pit”. Ni por una sola vez nombra la llengua catalana como su lengua vernácula ¿Será que en 1833, el presidente de La Real Academia de las Bonas Lletres de Barcelona, no se había enterado de la existencia de la milenaria Llengua catalana, o que a un era considerada solo un Dialecto de la lengua lemosina??
700 anys de mentides i opressió del català contra el mallorquí i el valencià (IV)
Anònim, 06/02/2014 a les 23:48
+118
-150
(¿Este comentario será ocultado por los vencedores??).... La Universidad General Luliana que se clausuró y trasladó a Barcelona, a petición de las Diputaciones de Cataluña, como universidad de Cataluña. Primera gran jugada muestra de cómo obraría el incipiente catalanismo imperialista contra la verdadera lengua y cultura Balear. ¿Qué bastardos, deshonestos y oscuros intereses movieron a las Diputaciones Catalanas a pedir al rey de España Fernando VII, que se llevara la Universidad del Reino de Mallorca a Barcelona, en vez de pedir que les creara una universidad propia para Barcelona y Catalunya, como habría sido lo honesto y honrado? Esto fue el primer paso de la implantación del catalanismo en Baleares, al obligar a todos los que quisieran tener una carrera, tuvieran que pasar por dicha universidad y ser sometidos al correspondiente lavado de cerebro......

En 1874, la Universidad de Barcelona (a cuyo distrito universitario pertenecían las Baleares desde 1830) ordena el traslado de la Escuela Normal de Maestros, de Palma de Mallorca a Barcelona. Catalunya carecía de escuela de maestros. Con este traslado y segunda gran la jugada catalanista, dejan huérfana la cultura balear, despojada de su universidad y de su escuela de maestros. Todos los que quisieron estudiar magisterio o carrera, tuvieron que pasar por el lavado de cerebro catalanista, que tan buenos frutos les ha proporcionado. La mayoría de los que han estudiado en Catalunya, han comulgado con ruedas de molino de la muy falsa historia de la gran Cataluña, de la inexistente Cataluña Norte y de los Imaginarios Païssos Catalans y de su falsa e inventada conquista, repoblación y culturización de los reinos de Mallorca y de Valencia, por los catalanes.
La Veritat (I)
Anònim, 06/02/2014 a les 23:52
+116
-144
Por el ‘Llibre del repartiment’, en el que consta el reparto de tierras que por derecho de conquista dispuso Jaime I a los diversos hombres de la nobleza que habían tomado parte en la batalla, podemos conocer documentalmente la gran diversidad de pueblos que ayudaron a Jaime I en la guerra, despejando la falsedad de que el único condado que ayudó fue el condado de Barcelona. (De Cataluña, nada)
Nos dice el Llibre del repartiment que se repartieron tierras a gentes de Montpellier, de Marsella, de Jaca, de Tortosa, de Castellón, de Navarra, de Manresa, de Narbona, de Perpiñán, del condado de Ribagorza, de Toscana, del Rossellón, de Portugal, Provenzales, Judíos y otras gentes del mismo Mallorca, caballeros Templarios, etc. etc., (de conquista catalano-aragonesa, nada de nada). Después la gran mayoría de ellos vendieron a la población autóctona las tierras que les cedió el rey y regresaron a sus países de origen. Tenían grandes gastos de mantenimiento de castillos, caballerías, pajes y criados y prefirieron mejorar su economía antes que disponer de tierras en la lejanía de Mallorca. De los 806 agraciados que figuran en el Llibre, tan sólo 190 (el 25%) eran originarios del territorio que hoy denominamos Cataluña. En cuanto a la cultura no hay en toda Baleares un solo monumento del esplendoroso arte románico en Cataluña, que abarca los siglos XI, XII, XIII, XIV; es decir, que si la conquista se realizó antes de transcurrir el primer tercio del siglo XIII, los supuestos colonos o repobladores tuvieron casi doscientos años para edificar monumentos del excelente estilo románico; y sin embargo, caso insólito, no construyeron ni uno; ni tampoco en la zona agraria balear existe una sola construcción tan típica como la masía catalana.
La Veritat (II)
Anònim, 06/02/2014 a les 23:54
+118
-142
Como muy bien demuestra ‘El Llibre dels feyts del rey en Jacme’, (crónica de la conquista), Jaime I se entendió sin necesidad de intérprete con la gente principal autóctona de Mallorca, los cuales le prestaron todo su apoyo en el cerco y asalto a la ciudad de Palma en manos musulmanas. Por el acuerdo de la Pau de Castellitx, la población judeo/cristiana de Mallorca no luchó contra el invasor; por el contrario se alió con él para reintegrar el reino de Mallorca a la cristiandad. Por tanto el mallorquín no procede de la lengua traída por los catalanes. ¿O es que aquí sólo se hablaba árabe, cuando resulta que la población musulmana era una minoría? (Se le da el nombre de mallorquín a la lengua porque estamos hablando del reino de Mallorca, titulación que perduró hasta la primera república española en 1873.
Hi ha qui sempre vol reinventar la història.
Anònim, 07/02/2014 a les 00:11
+117
-85
Vosté vagi fent història peró les Balears seran el que els balearencs vulguin. Que ja estem al segle XXI !!.

A les Balears, per la seva situació illenca, segurament es parla el català més autèntic, es a dir, el que segurament es parlava per Catalunya segles enrera.

La història no ha de ser cap excusa per expoliar pobles i anorrear cultures, que es el que Castella, com ja va denunciar més d´un cop Machado, sempre ha fet.
700 anys de mentides i opressió del català contra el mallorquí i el valencià (II)
Anònim, 07/02/2014 a les 00:11
+120
-143
(¿Este comentario será ocultado por los vencedores??).... La lengua Valenciana, que contó con gramáticas y diccionarios desde 1350 o sea 450 años antes que el Dialecto catalán, la llengo Mallorquina o Balear tiene gramáticas desde el año 1496, o sea 331 años antes que el Dialecto catalán. Dialecto que hasta los años 1824-1847, no pudo ser verdaderamente ser llamado lengua catalana, por no disponer de gramática ni de diccionario (demostrable y comprobable en los archivos históricos de los reinos de Valencia y de Mallorca, condado de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, Diputación de Barcelona, Academia dels Desconfiats y en La Real Academia de las Bones Lletres de Barcelona, en infinidad de documentos oficiales, escritores, poetas y periódicos, que desde 1350 a 1860, afirman y escriben y dicen que lo hacen en lemosín, valenciano o mallorquín)... La primera Gramática de la Llengua Catalana, conocida fue escrita por Pere Pau Ballot y se publicó en 1827. Es decir,331 años posteriores a la primera gramática de la llengo Mallorquina o Balear y 477 años posterior a la primera gramática de la llengo Valenciana. ¿Cómo puede ser que una lengua que no existía, sea la madre de unas lenguas que si existían??
Amb el PP no seà sols Catalunya ,no ..... deprès vindran Les Illes, i el País Valencià ...
Sigma, 07/02/2014 a les 00:17
+121
-81
La Caverna feixista, hipòcrita, lladre, manipuladora, medieval i cacic-quil allò que més s'assembla a SÈRBIA ho està fent possible ....
Al "defensor" del mallorquí i el valencià...
Dídac73, 07/02/2014 a les 00:20
+121
-75
En quina d'aquestes diues llengües escriviu vós? Ho pregunto perquè no acabo d'identificar ni entrendre la llengua dels vostres missatges.
DEIXA LA PLAY, NEN
Jordi Cortacans, 07/02/2014 a les 00:50
+101
-81
Nen, deixa la play3 i estudia una altre cosa que no sigui història.SI NO HI HA ROMÀNIC A LES BALEARS ÉS PERQUÈ JA ESTAVEN EN EL GÒTIC !! ANALFABET IGNORANT!! NOMÉS HAS DE VEURE DE QUIN ESTIL ARQUITECTÒNIC ÉS LA SEU DE PALMA (1229) (per a tu la catedral.Per si no ho sabies).No escriguis d'història si no tens ni puta idea perquè a banda de semblar ignorant ho estaràs confirmant. Desconnecta la play i ves a dormir,que demà tens col·legi. Bona nit
I tant!
Anònim, 07/02/2014 a les 00:56
+88
-52
A tots nosaltres, balears, valencians i catalans, ens en sobren. Només cal llegir la primera filera de comentaris d'aquesta notícia.
Srs. i Sres ... el fatxa de torn ( a hores extres del PP ) es dedica a les 2 de la matinada a puntuar repetidament els seus comentaris
Sigma, 07/02/2014 a les 01:46
+84
-37
.. i a puntuar negativament els que no li interessen ....
l'Iván s'ha passat tota la nit autovotant-se
Anònim, 07/02/2014 a les 05:32
+80
-38
I també ha votat contra els que no l'interessen.

Heus aquí la prova.
Una de tres, o bé és un talp, o bé actua per despit, o bé és el pitjor polític de tots els temps
Joanet, 07/02/2014 a les 07:40
+34
-38
Les intervencions de Carod són o bé indignants o bé contraproduents. Aquesta forma part de les segones. Atiar l'independentisme balear en aquests moments és del tot contraproduent per raons tan òbvies que només a un borderline caldria aclarir-les. També seria contraproduent parlar d'estendre la consulta a la Catalunya Nord. Això seria absolutament contraproduent. M'estranya que ho hagi fet.
Enquestes
Anònim, 07/02/2014 a les 08:17
+33
-3
Sabeu si hi ha alguna enquesta sobre independentisme a les Balears i el País Valencià? El CIS no ho pregunta mai, això?
En Carod provoca urticària als boinapitecus... millor dit, AL boinapitecus
Anònim, 07/02/2014 a les 09:07
+27
-47
Ara ja em pots amagar el comentari, imbècil.
Quin nivell!
Vador, 07/02/2014 a les 10:10
+23
-0
S'ha de ser molt convençudament patriota i molt fèrriament nacionalista, per continuar sent-ho després de veure el nivell de l'independentisme que es posa de manifest en les rèpliques als posts del búnker ensaïmada. Això és tot el que teniu per replicar-ho?
XD QUIN FART DE BESTIESES PARTS (I,II,III,IV,V,VI,VII,VIII,........)
Anònim, 07/02/2014 a les 10:35
+30
-12
Fot gràcia com s'ha volgut currar la resposta (mentides, més mentides, i més mentides,---o una total ignorància....)aquest delinqüent de la veritat...
mmmmm...
Anònim, 07/02/2014 a les 10:42
+16
-0
Però a les Balears "persegueixen" la llengua els representants que han escollit lliurement els propis ciutadans balears, no?
sembla ser...
Anònim, 07/02/2014 a les 11:08
+28
-11
Que algú tenia MOOOOOLTES ganes de passar-se votant tota la nit. Bé, com que ara ja deu estar treballant (al CNI, imagino, imaginant com dividir més als Països Catalans), és possible que els comentaris els votin els habitual del diari XD
Jopé!
Iván, 07/02/2014 a les 11:18
+9
-33
Que tío más pesao! Oye, pues mira: muvhos catalanes, como yo, (y no somos pocos) queremos que seas tu el que te marches de este país (que es España). Que te vayas. Vamos, que te independices tu de España, no queremos basura política como tu. Puedo respetar (auqnue poco) a algunos separatistas, pero a ti sería el último separatista al cual respetaría. No mereces mi respeto, entre otras cosas por negociar con ETA, y por ser un renegado de tu padre por el simple hecho de ser aragonés! Hay que ser absurdo, y fanático!
Aran Occitània
Anònim, 07/02/2014 a les 11:22
+12
-12
I l'Aran? Aquesta vall pirinenca és occitana, no pas catalana. I té llengua pròpia: l'aranès.
sembla ser... II ;)
Anònim, 07/02/2014 a les 11:25
+28
-5
No! Sembla ser que té jornada completa! XDDD

De fet ja m'està bé que perdi el temps aquí. Mentrestant jo i tota la resta d'habituals del diari continuarem treballant per fer inevitable la independència mentre ell fa el brètol. És curiós que a algú que no vol deixar-nos votar li agradi tant fer-ho :P
No entiendo
Anònim, 07/02/2014 a les 11:26
+11
-30
Esa gran preocupación por las Islas Baleares,con el fracaso en Catalunya. ¿Será por eso?
Anònim, 07/02/2014 a les 05:32
Iván, 07/02/2014 a les 11:27
+10
-32
Por que no pones tu nombre de una vez y desvelas tu identidad, separatista cobarde? Estás obsesionado conmigo no? Pues yo no pierdo ni un minuto de sueño por cuatro imbéciles separatistas como tu. Vamos, que me la repanpinfla vuestro futuro, como por desgracia vuestra seguiréis siendo Españoles, os tendréis joder con el panorama. Y como eso es lo que más os fastidia, a mi es lo que más feliz me hace!
El Tal Iván vota amb la mà que li queda lliure XD XD XD
Anònim, 07/02/2014 a les 11:50
+18
-4
El títol no el pots amagar, cagarro amb melenes.
Sembla ser... III
Anònim, 07/02/2014 a les 11:51
+24
-3
En resum, sembla ser que el que més mal els hi fa és pensar que el que passa a Catalunya pugui passar també a Balears.

Tant, que hi han posat a treballar un CNI a temps complert.

Molt clar deuen tenir, doncs, que la independència del Principat és, de fet -i com tothom sap-, un fet gairebé consumat XDDD

Visca Catalunya Lliure!
valència i mallorca...= la catalunya resistent, els catalans amb més pebrots de tota la nació.
Anònim, 07/02/2014 a les 11:52
+18
-6
valència i mallorca...= la Catalunya resistent, els catalans amb més pebrots de tota la nació.
Mare meva...
queixalsOnFire, 07/02/2014 a les 12:06
+24
-3
Pel que veig als primers comentaris (que s'ha passat tota la nit autovotant-se) s'ha de dir que els blavers i els gonelles continuen volent fent creure que són una majoria, quan en realitat són quatre amargats que es passen pel forro les premisses científiques dels filòlegs de tot el món, i també demostren que tenen més moral que l'"alcoyano". Que és la mateixa llengua no ho defensen catalans, balears i valencians. Ho defensen els filòlegs de tot el món (espanyols inclosos).

Tirant lo blanc, es presentava com una obra del "siglo de oro del imperio", anònima i escrita en llengua castellana (a què em recorda això?), fins que va aparèixer un volum escrit en valencià, i va desmuntar la censura pancastellana.

Blavers i gonelles es presenten com a defensors de les essències valencianes i balears, i com a lluitadors contra l'imperialisme pancatalanista, quan en realitat defensen el pancastellanisme (ultraespanyolisme visceral) i redueixen a fet residual i folklòric les diferents manifestacions de la seva cultura genuïna.

Són victimisme i patetisme en estat pur. Es basen en l'orgull de ser analfabets i amb grans dosis de complexe d'inferioritat. Són la llavor del LAPAO XD

Balears i valencians seran el que ells vulguin ser. Nosaltres els tractem com a països culturalment germans i sobirans per sí mateixos, no pas com a possessió catalana. Els tractem exactament igual com tractem Andorra.
aporta + que +
Anònim, 07/02/2014 a les 12:07
+18
-2
Balears és la que més aporta amb un 14.8% de solidaritat imposada. El sr.De la Fuente aquest economista aparegut per donar suport al seu PP diu que això és per l'IVA que paguen els turistes. Els turistes paguen molt IVA a les Balears però se'l queda l'estat perquè de quedar-se'l Balears no tindrien problemes de liquiditat.
Los políticos, como siempre, manipulando la realidad
Anònim, 07/02/2014 a les 13:33
+19
-3
Es curioso que todos los que os empeñáis en decir que el valenciano, el mallorquín y el catalán son tres lenguas distintas, habléis en castellano.
Los que hablamos valenciano, catalán o mallorquín sabemos que son variantes de una misma lengua.
O es que el argentino, el peruano, el cubano, el mexicano son lenguas distintas del castellano?
Y el árabe que se habla en palestina es muy diferente del de Marruecos.
Pero en todos los casos está claro que, aún con sus diferencias, se trata de una misma lengua.
Mal que os pese a algunos que lo negáis por motivos políticos que nada tienen que ver la filología.
poliglotes
la lloca ponedora, 07/02/2014 a les 13:36
+18
-3
Acabo de llegir "Cien años de soledad" en colombiano. Ho dic perquè sapigueu que soc poliglota".
Estic d'acord
Anònim-Marc, 07/02/2014 a les 13:46
+9
-2
Totalment d'acord amb el senyor Carod-Rovira. Simplemnet això.
No façin cas d'alguns comentaris de suposats mallorquins
Mallork, 07/02/2014 a les 15:14
+11
-2
Ni cas a alguns comentaris. A Mallorca tenim la proporció de filólegs i historiadors més alta del món, amb comentaris i interpretecions que resulten còmiques. Aquí tenim el "Circulo Balear" que es una agrupació d'extrema dreta que colabora amb el Govern (!!!!) segons al cual lluita per la defensa de tota la cultura Balear, ho fa en castellà (faltaría). També tenim la Fundació Jaume I que es desfà amb lluita permanent per mantenir "ses nostres peculiaritats llinguistiques, que en principi no està malement, peró les fan en contraposició del standar utilitzant infants quasi torturats a escola pel maleïts mestres que els obliguen a aprende el catalá standar. Després tenim la joia de la corona:"Sa Academi de sa Llengo Bâlëá", aquests s'han inventat unes normes absolutament surrealistes d'ortografía que provoquen mal de panxa de riure i que a més no tenen res a veure amb , el meu cas, la llengua que parlam a Mallorca. Per altre banda, no ens enganyem, per molta contestació social que hi ha a Balears contra la política del Govern, que ni ha, aquí comanda el PP perque la gent l'ha votat. Esper que si un día he d'emigrar a Catalunya continental m'hi volgueu. De moment no es la meva intenció i seguiré aquí, mal que les pesi a alguns. Per altre part vops he de dir que encara escoltam Catalunya Radio quan volem i miram TV3, versió internacional aixó si (sense pelis ni sèries).
Ah, colombiano (comentari de les 13:36), bonica llengüa crec
Anònim, 07/02/2014 a les 16:28
+6
-2
ho dic perquè jo entenc força el colombiano, però em defenso molt millor en panameño i ecuatoriano, fins i tot puc mantenir llargues converses amb panamenys i equatoriants en la seva llengüa...ara, el colombiano em costa. El castellano també em costa bastant entendre'l. L' andaluz però -l'idioma dels Morancos-, veus, fins el sé escriure bé. Jo també sóc poliglota.
¡Deixeu en pau Mallorca! ¡Deixeu en pau València! ¡No us volen allà!
Marcos D., 07/02/2014 a les 20:06
+1
-12
Els catalans volen provocar la separación de Mallorca per legitimar la seva.
A més a més, sí o sí, demanarien una unió amb Mallorca per fagocitar-los amb la seva ambició nacionalista.
Menys queixes i mes treball diari i si surguis una ANC mallorquina molt millor
Anònim, 08/02/2014 a les 12:51
+1
-0
Amb els mallorquins i valencians compartim la mateixa cultura pero tenim a dia d'aqui realitats socioeconòmics i politicas diferents per tant els catalans una vegada haguem fet primer els nostres deures i pertan quan sigui el moment lo màxim que podem fer amb els mallorquins i valencians es estendre la ma pero son ells que tenen de fer el primer pas.

Al país valencia i ses illes si es volen semblar amb un país normal lo primer que tenen de fer es crear un partit de centre dreta autòcton, cosa que fins a la data no han sigut capaços , al país valencia esta arrelant molt be compromís per la banda centra esquerra pero aixo no es suficient.
no a la opresion y dictadura
Anònim, 08/02/2014 a les 15:25
+0
-4
Pero que fachas y que tontos son los independentistas estos, entre Carod que chochea y los tontainas estos. Mallorca siemore española e independiente, nos gusta la libertad y no la opresion de los catañanes.
Menys queixes i mes treball diari i si surguis una ANC mallorquina molt millor
Anònim, 08/02/2014 a les 21:04
+0
-0
Amb els mallorquins i valencians compartim la mateixa cultura pero tenim a dia d'aqui realitats socioeconòmics i politicas diferents per tant els catalans una vegada haguem fet primer els nostres deures i pertan quan sigui el moment lo màxim que podem fer amb els mallorquins i valencians es estendre la ma pero son ells que tenen de fer el primer pas.

Al país valencia i ses illes si es volen semblar amb un país normal lo primer que tenen de fer es crear un partit de centre dreta autòcton, cosa que fins a la data no han sigut capaços , al país valencia esta arrelant molt be compromís per la banda centra esquerra pero aixo no es suficient.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Mariano Rajoy, aquest dimecres al Congrés | Europa Press
01/01/1970
Aquesta via s'obre quan queden poques hores perquè el president català contesti l'ultimàtum de Rajoy | Si Puigdemont atén la petició de la Moncloa, els comicis podrien ser el 17 de desembre | ERC i Romeva descarten aquesta possibilitat, mentre que Forn apunta que caldrà estudiar-la
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb el referèndum de l'1 d'octubre
 14:31 L'Ajuntament de Barcelona preveu reobrir l'avinguda Diagonal a la tarda un cop retirada la cera de les espelmes que es van encendre aquest dimarts en la concentració en suport a Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. Òmnium lamenta els problemes de mobilitat, el PP demana dimissions i C's es queixa del "descontrol municipal"
 14:22 La Guàrdia Civil demana suport econòmic per telèfon als catalans. L'Asociación Española de Guardias Civiles (AEGC) busca finançament entre la ciutadania catalana.
 14:21 ÚLTIMA HORA L'Audiència Nacional demana la identificació dels mossos que van actuar l'1-O. El tribunal sol·licita al cos que detalli l'actuació dels agents col·legi per col·legi.
 14:20 El Síndic denuncia que l'empresonament de Sànchez i Cuixart vulnera drets fonamentals. Rafael Ribó recorda que una sentència del Tribunal Constitucional avala les entitats o partits que defensen idearis independentistes, encara que pretenguin alterar l'ordre constitucional.
 14:14 L'abraçada de l'os de l'Estat a Tusk: premiat a Oviedo en paral·lel a l'amenaça del 155; per Joan Serra Carné. El president del Consell Europeu, al costat de Jean Claude Juncker i Antonio Tajani, recollirà divendres en nom de la Unió Europea el Premi Princesa d'Astúries de la Concòrdia. Rajoy coincidirà amb Tusk a la reunió del Consell Europeu abans de la distinció a les institucions comunitàries, i també té programats contactes amb Juncker i Tajani.
 14:07 ERC i Romeva descarten l'"oferta" de Rajoy de convocar eleccions, mentre que Joaquim Forn apunta que caldrà estudiar-la.
 13:34 Ajornat el Congrés de Drets Humans de l'Advocacia Catalana per «la situació política i social» de Catalunya. Els organitzadors justifiquen la decisió perquè, en l'actualitat, els drets fonamentals són motiu de "viva polèmica". S'havia de celebrar a Terrassa entre aquest dijous i divendres.
 13:22 Entitats contràries a la independència convoquen una concentració a les 20.00h a Barcelona sota el lema "Prou Puigdemont! Prou Junqueras!".
 12:48 Joan Josep Omella, que a principis d'octubre va mantenir contactes amb Mariano Rajoy i Oriol Junqueras per explorar una possible mediació entre els governs espanyol i català, s'ha limitat a afirmar: "Sentim la preocupació que sent tota la població i resem".
 12:48 El cost de reprimir l'independentisme: el desplegament de la policia espanyola supera els 34 milions. L'allotjament dels agents en vaixells i hotels suposa la major part de la despesa juntament amb les dietes pel desplaçament fins al 28 d'octubre.
 12:48 L'arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, evita referir-se a la tensió política sobre Catalunya durant la presentació de la memòria de Càritas del 2016. "Avui no toca", ha etzibat quan li han preguntat els periodistes.
 12:29 VÍDEO Gabilondo: "Fi de trajecte". “S'imaginen una comunitat autònoma intervinguda i una república independent alhora?”, es pregunta el periodista.
 12:03 L'oferta de rendició de Moncloa: que Puigdemont convoqui eleccions per frenar el 155. Aquesta via s'obre quan queden poques hores perquè el president català contesti l'ultimàtum de Rajoy.
 11:43 Hisenda preveu substituir Junqueras per un perfil tècnic si aplica el 155. El Ministeri creu que encara pot incrementar el control sobre els comptes catalans.
 11:42 Iceta nega que Sànchez i Cuixart siguin presos polítics. El primer secretari del PSC creu que la presó preventiva és "desproporcionada" i considera que no van cometre un delicte de sedició.
 11:29 Romeva demana a Europa que s'impliqui en la resolució del conflicte entre Catalunya i l'Estat. El conseller d'Afers Exteriors denuncia a Brussel·les la negativa "irresponsable" del govern espanyol: "Negar la realitat i confrontar-la amb violència no genera solucions".
 11:05 L'avinguda Diagonal continuarà tallada tot el matí a causa de la cera de la concentració pels presos polítics. De moment, es van obrint la majoria de cruïlles.
 11:02 Oriol Junqueras: «El govern espanyol indulta sis persones corruptes i n'empresona dues d'honrades».
 10:44 
 09:49 Els diputats de Podem, PDECat i ERC mostren al Congrés cartells per a l'alliberament dels "presos polítics" en solidaritat amb Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. La presidenta del Congrés, Ana Pastor, ha reclamat que els baixin. "Aquí no es fa espectacle", afirma.
 09:43 El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, eludeix concretar les mesures que implicarà l'aplicació de l'article 155 de la Constitució a 24 hores de vèncer el termini perquè Carles Puigdemont contesti el segon requeriment de l'executiu.
 09:39 L'Ajuntament de Barcelona confirma dues denúncies contra la policia espanyola per abusos sexuals l'1-O. L'alcaldessa Ada Colau ja va criticar-ho fa uns dies i el Ministeri d'Interior va dir que la portaria a la Fiscalia per injúries i calúmnies.
 09:31 Santamaría demana igualtat davant la llei i defensa que el govern espanyol no té incidència davant la justícia.
 09:28 "En nom de la nostra llibertat, els dic que defensarem cívicament i pacífica les nostres institucions, model social i democràcia", diu Tardà, tot reclamant "que parin màquines i triomfi el diàleg".
 09:26 Torn per Tardà, que demana a Santamaría si acceptarien la proposta de Puigdemont de les converses amb caràcter bilateral. La vicepresidenta espanyola recorda que al Congrés ja hi ha bilateralitat, on "porta 13 anys com a diputat".
 09:26 Albert Rivera mostra el seu suport al govern espanyol "per la Constitució i la defensa d'Espanya".
 09:23 Sáenz de Santamaría desgrana les accions del 155 si Puigdemont demà no contesta al requeriment. "Del que es tracta és que els catalans i el conjunt dels espanyol puguin confiar en les institucions de Catalunya", explica.
 09:22 Torn per a Albert Rivera, que també toca el tema català. "Demano que el govern recuperi l'autonomia de Catalunya". "Aplicar la Constitució ja no és una opció, és una obligació", afegeix, tot demanant l'aplicació del 155.
 09:20 Rajoy: "Demano a Puigdemont que actuï amb sensatesa. I que respongui si ha declarat o no la independència de Catalunya". 
 09:18 Xuclà exigeix el cessament del ministre d'Exteriors per les declaracions sobre l'educació a Catalunya. "No s'atreveixin a tocar un sistema educatiu que ens ha educat en la llibertat", afegeix.
 09:16 El diputat del PDECat, Jordi Xuclà, demana a Rajoy sobre els empresonats Sànchez i Cuixart. Rajoy: "El Parlament porta un mes tancat i els catalans no poden demanar a Puigdemont si ha declarat o no la independència".
 09:15 Rajoy contesta Pablo Iglesias i li retreu el suposat finançament de Podem procedent d'Iran i Veneçuela.
 09:12 Pablo Iglesias demana a Rajoy que tornin a la legalitat i a la llei, i "potser canviar de seu perquè no estigui finançada amb diner negre".
 09:10 Torn per Podem, que demana explicacions pel cas Gürtel i les possibles donacions i finançament del PP.
 09:07 El PSOE retreu al president espanyol que només s'hagin aprovat dues lleis des que governa. Rajoy repassa tota la feina feta pel PP.
 09:07 Comença la sessió de control al govern de Mariano Rajoy al Congrés dels Diputats.
 08:58 Íñigo Méndez de Vigo, que també és ministre d'Esports, considera que la lliga espanyola de futbol sense el Barça seria "una lliga descafeïnada". Defensa que "a molts seguidors l'actitud dels dirigents del club no els ha agradat gens" pels seus pronunciaments sobre el procés català.
 08:57 EN DIRECTE Podeu seguir en vídeo el ple del Congrés dels Diputats, que comença a les 9 del matí.

 08:49 Íñigo Méndez de Vigo remarca que a Europa "no hi ha un sol govern que doni suport a la secessió de Catalunya".
 08:40 Íñigo Méndez de Vigo assegura que Jordi Sànchez i Jordi Cuixart "presos polítics no són" i afegeix que "són persones que estan sotmeses a l'imperi de la llei". Segons Méndez de Vigo,el govern espanyol "no té absolutament res a veure" amb l'empresonament dels líders sobiranistes.
 08:39 El portaveu del govern espanyol, Íñigo Méndez de Vigo, defensa a RNE que "el que la gent vol és llei i ordre", i demana a Carles Puigdemont que torni a la legalitat.
 08:22 
 07:43 La Diagonal de Barcelona està tallada a causa de la cera que hi ha a terra que dificulta el trànsit, després de la concentració d'ahir de suport a Cuixart i Sànchez. Els manifestants portaven espelmes.
 07:35 PORTADES «El Govern del PP planeja dirigir les conselleries des de Madrid», a la portada de «La Vanguardia». Recull de les portades dels diaris de paper catalans i espanyols.
 07:27 ENTREVISTA Àngel Colom: «S'han dit moltes coses de la CUP, però està actuant amb una enorme responsabilitat»; per Pep Martí. L'històric dirigent independentista, exlíder d'ERC i avui al PDECat, assegura que "l'única manera d'assolir una mediació europea és ser estat". "L'empresonament de Sànchez i Cuixart és la venjança dels poders espanyols a l'èxit de l'1-O", afirma.
 07:17 VÍDEO Guardiola dedica la victòria del City a Sànchez i Cuixart. “Tant de bo surtin aviat; és com si tots estiguéssim allà”, diu l'exentrenador del Barça.
 07:14 EL DESPERTADOR de Ferran Casas. 18 d'octubre: impàs en tensió. "Al bloc independentista no es qüestiona la porta oberta al diàleg però si que impliqui dilatar o ajornar els passos endavant, més després de les detencions que han indignat centenars de milers de persones", assenyala el subdirector de NacióDigital. Avui també són protagonistes Rajoy, Colau, la BBC i Navratilova.
 00:09 VÍDEO Joan Mena dona una lliçó a C's sobre l'escola catalana: «Vostès van néixer per dividir». El diputat d'En Comú Podem al Congrés deixa en evidència Toni Cantó en una contundent intervenció a la cambra espanyola.
 23:34 Més de 2.000 persones il·luminen la Porxada de Granollers per la llibertat de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. Crònica de Jaume Ventura.
 23:29 Desenes de persones es concentren davant la delegació del govern espanyol a Barcelona. Els manifestants protesten per l'empresonament de Sànchez i Cuixart i en demanen el seu alliberament. 
Entrades anteriors »
Els operaris de neteja retiren la cera de la Diagonal | ACN
01/01/1970
El consistori assegura que no ha tingut marge per evitar els embussos durant la neteja de les restes d'espelma de la concentració en suport a Sànchez i Cuixart | Òmnium lamenta els problemes de mobilitat, el PP demana dimissions i C's es queixa del "descontrol municipal"
Kiko Tur, aquest dilluns a Barcelona | Adrià Costa
Esteve Plantada
01/01/1970
El grup de la Marina Alta s'acomiada dels escenaris i del públic català amb el concert del proper divendres a la sala Razzmatazz de Barcelona | "Els feixistes estan envalentits perquè ha vist les actuacions de la Guàrdia Civil", afirma Tur en aquesta entrevista a NacióDigital
Dan Brown, a Barcelona | Adrià Costa
Esteve Plantada | 5 comentaris
01/01/1970
L'autor d'"El codi Da Vinci" presenta a Barcelona la seva darrera novel·la, "Origen", una història ambientada en part a Barcelona i Montserrat
Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, a la manifestació en protesta per l'entrada de la Guàrdia Civil al Departament d'Economia | Adrià Costa
Toni Vall | 6 comentaris
01/01/1970
«Tots gasten la paraula “democràcia” fins que serà un paper rebregat i inservible. Ja hi ha presos polítics, persones empresonades per les seves idees. Inacceptable»
Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, durant la manifestació davant de la conselleria d'Economia | Adrià Costa
Oriol March | 28 comentaris
01/01/1970
El Govern assegura que la decisió de l'Audiència Nacional "estripa les cartes" del diàleg i Puigdemont prendrà mesures en les properes hores | Trapero esquiva la presó per un presumpte delicte de sedició però ha d'entregar el passaport davant la jutge Lamela