La independència, en urdú

ERC realitza a Badalona un míting per aclarir dubtes sobre el procés català a tot de catalans d'origen pakistanès i indi

Els proposa que s'animin a ser "pares fundadors" del nou país

, Badalona | 08/09/2013 a les 00:30h
Arxivat a: Política, immigració, nouvinguts, Pakistan, procés català
Aquesta notícia es va publicar originalment el 08/09/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Robert Masih Nahar, durant la presentació del míting d'Oriol Amorós. Foto: Jordi Borràs/Nació Digital. 

Començar un míting independentista en urdú és poc habitual. Però passa. I va passar, per exemple, aquest dijous al barri de Llefià de Badalona. Una cinquantena de catalans d'origen pakistanès i indi van aplegar-se, a les 8 del vespre, als baixos del local de l'Associació de Veïns Sant Joan "Gran Sol" perquè el diputat d'ERC Oriol Amorós els aclarís una mica què estava passant a Catalunya amb el procés d'independència.

I què passarà amb els seus papers en cas d'independència. I amb els seus negocis. I amb els seus drets. Van fer poques preguntes. Les justes. La por principal a perdre una nacionalitat que els ha costat tan d'aconseguir rep una resposta nítida per part d'Amorós: "Farem un nou país, i tots plegats tindrem un lloc d'honor a la història de Catalunya."

Els baixos del local de l'associació són calorosos. Un nadó plora. La mare se l'emporta. La canalla fa gatzara. Els grans els fan callar. Amorós, recuperat de l'impacte lingüístic inicial -"si no m'ho expliqueu en català, no m'assabento de res", havia exclamat, dirigint-se a Robert Masih Nahar, l'amfitrió de la trobada-, exposa els seus motius didàcticament. I, perquè tothom ho capti, ho fa en català, castellà i anglès.

"Farem un país nou perquè el faran les persones que hi viuen. Per tant, tots serem ciutadans fundadors d'aquest nou país. All of us will be founding fathers of a new country! ¡Todos seremos padres fundadores de este país!", assevera. I, passant de la retòrica a la pràctica, afirma: "Sé que heu lluitat molt per aconseguir la nacionalitat espanyola, i ara vinc jo i us dic que la vull perdre!" Bona part dels assistents esclaten a riure. L'exsecretari d'Immigració de la Generalitat ha tocat la fibra. I s'esmerça en aclarir aquest punt, pivotant bàsicament sobre dos arguments. "La primera llei de la Catalunya independent serà la de continuïtat jurídica. L'endemà de la independència, tindreu els mateixos drets que teniu ara", aclareix d'una banda. "I si el país neix perquè els seus ciutadans volen, tots els que l'han impulsat és evident que han de tenir papers!" L'aplaudiòmetre rebenta.

Amorós emfasitza que ERC no defensa pas els "papers per tothom", però sí que creu que, en néixer l'Estat català, tothom qui hi resideixi en aquell moment n'haurà de ser considerat ciutadà de ple dret. I, perquè tot plegat no aixequi cap més suspicàcies de les que ja pot suscitar, rebla: "I tot això ho farem pacíficament, com la independència de la Índia i del Pakistan. No anem contra ningú."

"Pots estimar dos països"

A banda de la qüestió legal, Amorós també és conscient que la qüestió sentimental i l'adhesió nacional també genera més d'un maldecap a molts catalans d'origen indi i pakistanès. I proclama: "Perquè t'estimis l'Índia, no ets pitjor català. Pots estimar-te els dos països, i no passa res!" Una nena d'uns dotze anys se'l mira amb els ulls esbatanats. Brillants. Negres. Profunds. Il·lusionats. El seu nas, perfiladíssim, es mou amunt i avall. Amorós li ha resolt el problema que tan l'amoïnava i que no s'atrevia a comentar als seus pares. Si pogués votar, votaria sí.

"Està molt bé honorar el passat, i recordar-nos de les llegendes que ens explicaven els avis, i dels mejars que ens feien. I està molt bé voler que els teus fills estudiïn urdú o panjabi. Però the country were we live, is our future, i allò que passa a Catalunya, ens afecta a tots", continua. "La catalanitat no demana a ningú que deixi de ser qui és, només li demana que l'adopti", explica. I, anant més enllà, els fa coneixedors del mèrit que atesoren: "Tenim un milió de catalans que parlen 250 llengües diferents. L'Estat català, per exemple, no necessitarà formar ciutadans que parlin indi. Sereu vosaltres!"

Ja cap al final de la xerrada, comencen a voltar per la sala tot de platets amb delícies orientals que meravellen els sentits. Samosa -patata, hummus i espècies- i rasgula -formatge, sèmola i sucre. Una manera suau de dir-li al ponent que vagi acabant. Entre mos i mos, els fouding fathers en potència intenten ordenar tot el seguit d'idees que el diputat Amorós els ha transmès en un soterrani del barri badaloní de Llefià. La concepció republicana de "ciutadania" expressada durant el procés català amb el seu màxim esplendor. Un home, un vot. I uns papers. I, de sentiments, tants com cadascú vulgui.

Catalanes d'origen pakistanès i indi, en un míting d'ERC a Badalona, dijous. Foto: Jordi Borràs/Nació Digital  

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

hmm
Tomppa, 08/09/2013 a les 00:37
+15
-46
No cal ... es patètic demanar ajuda de persones d'altres nacions perquè únics que tenen dret a decidir o té sentit que decideix que volen ser són els catalans ... nosaltres que no som catalans ni volem ser catalans ni tenen cap desig de ser els catalans donem suport a drets humans i igualtat i democràcia i qualsevol cosa ... però deixeu de ser patètics i mostreu un cop a la vida que voleu manar i decidir com han de ser Catalunya ... entenc perquè no sou independents perquè suposo que fins ara heu preguntat que volen els espanyols per vosaltres ?
hmm
Tomppa, 08/09/2013 a les 00:38
+11
-42
Catalans ... ho sento però més i més que miro que esteu fent amb baixant els pantalons més clar tinc que no sereu mai res més que esclaus.
Ja n'hi ha prou
Anònim, 08/09/2013 a les 01:17
+19
-36
ERC i el seu "bonisme".
Abans de dir una cosa així hauria de preguntar a tots els catalans si hi estem d'acord, jo NO ho estic.

DUI al 2013//*//
Happy flowers
Vaia tela, 08/09/2013 a les 08:03
+19
-33
La independencia en Urdu??? Quina collonada és aquesta? Segur que els interessa gaire el tema si no hi poses una prebenda pel mig.

Amb noticies com aquesta em vene ganes de fotre al camp d'Espanya... i de Catalunya!
Catalunya republica islàmica
mariap, 08/09/2013 a les 08:44
+19
-36
Catalunya república islàmica, nou estat d´europa, perdó nou estat dels paisos àrabs.
Curiositats
kikoo, 08/09/2013 a les 09:13
+32
-19
Curiós aquest terme utilitzat "catalans d'origen paquistanès", però no sel's podia parlar en català perquè no l'entenien.

El que ja encaixa més és que hi hagués un apat gratuït a l'acabar la trobada, explica l'assistència.
Catalans?
Miquel S, 08/09/2013 a les 09:21
+33
-10
La realitat es aquesta, l'estat espanyol els hi ha donat dret de vot i legalment són catalans. Necessitem el seu vot. Encara que ens grinyoli. Entre el seu vot favorable o desfavorable, prefereixo el favorable.

No hi a més, ens trobem amb la població que ha pogut venir. No hem tingut ni tenim lleis per regular la immigració a Catalunya, ni als nostres municipis (les lleis d'immigració són estatals). Entre una Capalunya pura i una independent, amb quedo amb la independent. Després ja regularem la futura immigració.

També saber la realitat del pais on s'ha anat a viure afavoreix molt la integració.

La cara no es pot canviar, l'esperit sí.
típic
Anònim, 08/09/2013 a les 09:35
+15
-24
Pol.lítics que per quatre vots li explicarien qualsevol collonada fins a una formiga, si aquesta pogués votar.
Catalans?
Laura , 08/09/2013 a les 09:45
+31
-4
Aclariment.

Els que són "nacionalitzats" són legalment ciutadants espanyols, residents a Catalunya. Poden doncs votar com espanyols que els han fet a les estatals, catalanes i municipals. Com jo.

Els que es tracta es de que votin SI per deixar de ser espanyols i ser solsament i nacionalment catalans. Com faré jo.
Bona feina d'ERC
Anònim, 08/09/2013 a les 09:54
+28
-16
Quanta ignorància i quanta malicia en els comentaris anteriors. Hi ha catalans que prefereixen viure fent veure que no veuen qui viu al seu costat abans que acceptar com és el seu barri, el seu poble i el seu país.

Si a algun d'aquests catalans no li agrada com és Catalunya ni la gent que hi vivim, tots els que hi vivim, haguem nascut on haguem nascut, doncs potser és ell que ha de fer les maletes i marxar.
Ignorants
M.s., 08/09/2013 a les 10:25
+32
-9
Tots aquests proferidors de comentaris xenòfobs anteriors no saben el que es diuen. "Bonisme" és el que fa ICV, no pas voler conscienciar a immigrants que, ja, s'han convertit en espanyols i que, per tant... poden votar. Fixeu-vos què els va començar dient: "vosaltres que heu lluitat per ser espanyols, ara vinc jo i us dic que deixeu de ser-ho...". Hi estic absolutament d'acord. Agradi més o menys, són conciutadans nostres i més val que es sentit a gust i que participin del nostra fet que no pas que passin a engreixar les files de l'unionisme espanyolista negacionista... (en això està treballant molt especialment el CNI, bàsicament en la comunitat llatinoamericana per allò de la llengua, la "madre pàtria" i d'altres collonades...). Els prefereixo a ells com a compatriotes que a tots aquests xenòfobs que m'han precedit amb comentaris racistes... Amb aquesta part de la població si que convé fer pedagogia tant com calgui! Val la pena, més que no pas els anys que hem perdut amb els espanyols. I, per cert, no hi barregem la religió. L'estat, com la nostra societat, serà laic. I a l'Índia, majoritàriament són hindús. Ho dic per l'obsessionat amb "els països àrabs"...
ufffffffffff
anton, 08/09/2013 a les 10:35
+7
-11
....!!*!!....millor islamica que espanyola !!!
Es català qui vol ser-ho i s'hi compromet
Anònim, 08/09/2013 a les 10:35
+26
-8
Si tenen la voluntat de participar activament en la construcció del nou Estat i d'integrar-se al país, al meu parer són més catalans ells que els Duran, Godó i tota la tropa de lobbys unionistes que treballen en contra nostra. El treball d'ERC (així com el de Colom a CiU) és excel·lent. És català qui vol ser-ho i treballa a favor d'aquest país (molts neixen i viuen aquí i tenen autoodi i només miren per interessos particulars). Endavant ERC.
Senyors d' ERC
Anònim, 08/09/2013 a les 10:54
+19
-8
Feu-vos ho mirar. En lloc de fer segions què per què no heu treballat per fer que el català sigui imprescindible i obligatori per treballar i viure a Ctalunmya? Per qwuè no heu treballat per instaurar un model productiu que no necessiti mà d' obra estrangera? Per què no heu treballat a favor d'una natalitat catalana? Vosaltres hi teniu molt a veure, en la dissolució de la nacionalitat catalana...
Amb gent com l' Amorós
Anònim, 08/09/2013 a les 10:55
+18
-12
no ens calen enemics externs...
ERC ens ha estafat
Anònim, 08/09/2013 a les 10:59
+18
-12
A més, sempre hi ha els mnateixos,una camarilla que no dimiteix mai, els pihhoprogres que volen"salvar la humanitat" a costa del nstree país i incapaços de ficar deures i límits. Que vingui tothom, oi, senyor Amorós...Au va, ja n'hi ha prou!
de que vais?
Anònim, 08/09/2013 a les 12:32
+3
-23
yo si que soy catalan, y no esos de la foto, coñe que ya se me estan hinchando los huevos de tanta tonteria. Mano dura y a empezar con carcel para los que promueven todo esto
Si Catalunya deixa de ser catalana no podrà ser Estat independent-sobirà.
Blai, 08/09/2013 a les 12:38
+14
-5
CATALANS? Resposta a Miquel S. 8 setembre 2013, 09:21.

"Entre una Catalunya pura i una d'independent, em quedo amb la independent".


Dius que entre una Catalunya pura i una d’independent, optes per la independent. Fet! Ara bé, què entens per “pura”? Que la immigració no superi el 2% i que sigui seleccionada professionalment com fa Austràlia? Entesos, què més voldríem. Si prèviament Catalunya no és catalana, si els catalans acabem sent minoria a Catalunya, alliberar-nos del jou estranger espanyol serà impossible. No trobes? Una Catalunya no catalana, sinó feta amb una població d’al•luvió, com Gibraltar, d’on treurà la seva consciència nacional si la catalanitat ha desaparegut; en tot cas tindrà consciència nacional espanyola. L’etnicitat pesa molt més que l’economia. Inferència: Una Catalunya no catalana no podrà pervenir a la independència. Si ho fa, ja no serà Catalunya sinó un mer apèndix nacional d’Espanya que per raons prosaiques o cramatístiques li interessarà ser Estat independent-sobirà (cas de Padània), sense deixar de ser ètnicament hispana. Per exemple el Canadà anglès o autèntic, Austràlia i Nova Zelanda en relació amb el Regne Unit. Excolònies que conserven llur britanitat incòlume, baldament esdevinguin repúbliques, perquè la seva etnicitat continua sent majoritàriament britànica, estatalitat a part. Perdrien l’etnicitat anglesa tan bon punt es deixessin envair demogràficament pel Tercer Món. Vull precisar que ètnia és sinònim de nació, pàtria, poble, nacionalitat, identitat (idioma i cultura bàsicament); per contra raça vol dir codi genètic, herència física, ADN i antropometria. En resum, no es pot dissociar l’afany d’independència pàtria de la catalanitat. És la preservació de la catalanitat que ens empeny a fer de Catalunya un Estat independent-sobirà. I la preservació inclou tant la part emotiva-identitària, com la part prosaica o econòmica. Al meu entendre prima més la raó etnista. La raó econòmica és un reforç ostensible, importantíssim, però secundari. ¿De què serveix que una nació sigui opulenta, si deixa de ser nació per desbordament demogràfic, per invasió poblacional estrangera? A Catalunya, amb independència política o sense, la immigració massiva tercermundista té una disjuntiva: haver de triar entre hispanitat i catalanitat; fins ara opta per la més forta, la que la pot regularitzar o bé repatriar. No es tracta de ser "pur", sinó de ser català a tots els efectes. Sí, etnicitat, catalanitat, etnisme, a tot estrop. Sense reserves mentals ni constrenyiments progres, ni multiculturalistes, ni políticament correctes. La supervivència pàtria està per damunt de qualsevol ideologia. M’entens, oi?

Catalunya ni sarraïna ni hispana. Catalunya catalana, sencera, cristiana i independent.
Jesus, 08/09/2013 a les 13:10
+13
-8
Catalunya no necessita immigració; necessita tornar a ser sobirana, unificada, lliure i independent.
Una cosa és assimilar la immigracio i l'altra és donar-li barra lliure, carta blanca, perquè pel sol fet d'entrar a Catalunya ja t'hi puguis quedar.
Anònim, 08/09/2013 a les 13:17
+17
-5
Generosos sí, babaus, panolis i bledes no. Tot amb tot, Catalunya no encessita immigració, encara que hi torni a haver feina per a tothom.
L'Àngel Colom no treballa per Catalunya lliure, sinó per l'expansió de l'islam a Catalunya, n'és un agent a sou, a més de ser-ho de CiU.
Anònim, 08/09/2013 a les 13:20
+15
-6
-
El perill potencials d'una Catalunya independent
AnònimA, 08/09/2013 a les 14:00
+5
-13
Ja fa temps que vaig decidir "baixar del carro" temporalment fins a no constatar que els que volen la independència tenen les idees clares en aquest aspecte. I, de moment, penso que no les hi tenen gens.

Que jo sàpiga, qualsevol militar dirà que una guerra, per tenir possibilitats de guanyar-la, s'ha de lluitar en un front primer i després en un altre. Tal i com ho veig jo, tenim, ara mateix, dos fronts oberts: el de la independència d'Espanya i el de la invasió immigratòria del tercer món. No tenim la força per lluitar en tots dos fronts alhora, de manera que hem de prioritzar. I, personalment, crec fermament que el front que s'ha de prioritzar és el de la immigració, no només aquí sinó arreu d'Europa, perquè, si no, anem de cap a la debacle total. I no queden gaire anys perquè això passi.

Una Catalunya hipotèticament independent d'Espanya tindria encara molts complexos per treure's de sobre, i un dels més importants seria el del racisme/xenofòbia. Crec sincerament que a bonistes i happy-flower no ens guanyaria ningú. Seríem més inclusius que els més inclusius d'entre els inclusius. I de tanta inclusivitat, ens moriríem. Cal començar a dir que les societats que funcionen són les homogènies, no pas les multiculturals, de tota la vida; que això de la multiculturalitat és un enorme constructe que ens han estat intentant inculcar des del bressol de fa generacions per tal d'obligar-nos a acceptar el Nou Ordre Mundial, al servei dels mercats, i en el qual interessa tenir un massa de treballadors aborregats sense massa capacitat ni de protesta ni de revolta, que simplement acceptin i penquin per a una mera subsistència mediocre amenitzada per uns quants gàdgets electrònics. I això s'aconsegueix promovent el mestissatge, que dilueix les millors característiques de cada ètnia/cultura i crea una sub-raça inferior en tots els aspectes.

Tornant a Catalunya, estic convençuda que els nous dirigents de la hipotètica Catalunya independent serien presa fàcil d'aquest constructe, ansiosos com estarien d'encaixar dins el panorama internacional, de manera que Catalunya aviat esdevindria Qatarlunya. Estic segura que la cinquena columna islamista que tenim a dins aprofitaria la feblesa del nou estat-nadó per a accelerar el procés d'islamització (que, de totes formes, ja està en marxa arreu d'Europa) i imposar les seves normes en un espai molt curt de temps.

La Catalunya que tenim ara, sotmesa a Espanya, no és la que vull, per descomptat. Però la hipotètica Qatarlunya que visualitzo el dia després de la independència forma part dels meus pitjors malsons. Per tant, no aixecaré un dit per contribuir a que esdevingui una realitat. De fet, no aixecaré un dit fins que no vegi que els catalans es desfan sense complexos dels clixés de la correcció política multiculturalista i bonista i abracen sense reticències un ideari que alguns altres comentaris titllen directament de xenòfob/racista i que no és altra cosa que un ideari patriota que ens intenta salvar de la debacle.

Fins aleshores, ni una bandera al balcó ni, per descomptat, vies catalanes o manis més o menys multitudinàries. I, pel que fa a la "collonada" de la independència en urdú, ja us la podeu posar on vulgueu, perquè la meva independència no ho és ni ho serà mai.



Per al feixista multiculti de les 09:54
Pep Cirera, 08/09/2013 a les 14:25
+13
-6
Jo, i molts, volem la independència per fer un país millor: amb un sistema econòmic no basat en la mà d'obra barata i la destrucció del medi. I també la volem per a poder viure com a catalans a Catalunya. Per preservar la nostra identitat, que és tan respectable com l'índia, la paquistanesa o la vietnamita, encara que a tu no t'ho sembli.
Com comprendràs, jo no marxaré del meu país perquè un feixista lacai de la patronal com tu col·labori amb amb el procés de substitució ètnica que patim. Els que només sabeu dir "rassista i txanòfub" perquè no teniu arguments.
Cal ser molt imbècil per anomenar "nous catalans" a gent que no parla la llengua del país. Només un multiculti pot ser tan tonto.

Quanta raó té l'anònim de les 10:54!!

Potser els que heu de marxar sou aquests a qui us agraden tant els immigrants i tan poc els catalans. Aneu a viure a l'Índia,, el Paquistan o el Marroc i deixeu-nos en pau als que volem viure a Catalunya.

Cal un govern valent que afavoreixi el retorn dels immigrants i la marxa dels etnocides multicultis. Evidentment, no serà el govern de CiU ni el d'ERC...

Ni espanyola, ni marroquina, ni paquistanesa.

Catalunya //*// i catalana.
Ui ui ui
Anònim, 08/09/2013 a les 16:07
+3
-14
Esto esta llenito de fascistas xenofobos!
al inadaptat de les 12:32
Anònim, 08/09/2013 a les 16:26
+12
-4
Tu ets tant estranger come ells, ferencia? la capacitat i ganes d'adaptació que vulgueu tenir vers a Catalunya i els catalans.
Per mi, al nou estat català, qui no demostri estar adaptat, tenir feina, i parlar perfectament la llengua oficial, es a dir el català, FORA.
I si hi ha gent amb els nassos inflats som els catalans, i es que no es fàcil aguantar tanta mediocritat de fora a la teva terra, per mes inri amb prepotència, ignorància, i incapacitat de mostrar respecte per res, com es la gent a la que tu representes.
A cagar a la via.
Visca la terra lliure!
DUI AL 2013||*||
Surrealista
Fart, 08/09/2013 a les 18:06
+17
-4
Totalment surrealista anomenar "nous catalans" a gent que ni parla ni entén el català.
Per aturar qualsevol agressió demogràfica, Catalunya necessista ser Estat independent i governada per patriotes responsables i no per progres.
Anònim, 09/09/2013 a les 00:17
+10
-2
Contestació a "El perill potencial d'una Catalunya independent". AnònimA, 8-9-2013, 14:00.


No hi ha res més important per a una nació que ser estat independent, de ser mestressa d’ella mateixa. Ningú no nega la importància que per a Catalunya té l’agressió demogràfica hispana i ara la tercermundista. Però per poder-la abordar necessitem ser Estat sobirà i regit per un govern que posi punt final en aquesta agressió demogràfica contra Catalunya, auspiciada per Espanya per tal d’hispanitzar-nos. L’autonomia, per elevada que sigui, no permet a Catalunya de controlar les seves fronteres ni per consegüent la immigració. La que ens inunda ens l’envia directament Espanya. Hi ha el perill que el govern del nostre Estat independent sigui immigracionista, si estés dominat per gent procedent del PSOE-PSC, Iniciativa, Ciudadanos, Unió Democràtica, part d’ERC i de Convergència. Ja que la lluita contra tal agressió poblacional avui està segrestada per l’extrema dreta hispana de Plataforma per Catalunya. Quan en realitat hauria de ser privativa del nacionalisme català desacomplexat, coherent i valent. L’entrellat de la qüestió és fer que el govern del futur Estat nacional català independent s’oposi a l’agressió demogràfica tercermundista i repatriï la immigració no assimilada. En règim autonòmic, Catalunya no té competències per regular la immigració, ni d’obrir-li ni de tancar-li les portes del país. En tot cas no pot tenir la competència crucial, la de poder decidir si la volem o no i de poder actuar en conseqüència: deixar-la entrar, regularitzar-la o bé repatriar-la.
Ja ho sabia
Anònim, 09/09/2013 a les 10:44
+1
-7
Els quatre inadaptats racistes habituals esgargamellant-se perquè hi ha catalans amb un color més fosc de la pell.

A veure, colla de kapos, quants paquistanesos coneixeu? I quants andalusos.

Ah, però el premi al kukluxklaneru d'avui se l'emporta el que exigeix que Catalunya sigui "cristiana". Doncs la Catalunya cristiana te la fots al cul, imbècil, que sóc ateu.

Recordeu Nuremberg.
El president Artur Mas és el nostre Ali Jinnah. No hi ha pakistanès que no ho entengui.
Blai, 09/09/2013 a les 11:09
+3
-2
A Catalunya, una manera de fer-nos nostres els pakistanesos és recordar-los que ells també es van secessionar de l’Índia el 1947. Han d’entendre que Artur Mas és el nostre Ali Jinnah. De seguida ho entendran.
al mediocre de les 10:44
Anònim, 09/09/2013 a les 21:33
+1
-0
Hi ha prou amb conèixer el que et va violar? desgraciat, a tu t'hauria de passar, ja veuríem que diries.
L'immigrant tercermundista a Catalunya ha d'escollir entre catalanitat i hispanitat.
Jesus, 09/09/2013 a les 22:14
+3
-1
A Catalunya, des del moment que un immigrant tercermundista aprèn l’espanyol és que desdenya el català; és que ja ha triat a què s’ha d’assimilar: a la hispanitat, no a la catalanitat, ai las!
un mínim de sociolinguistica, si us plau
Anònim, 27/01/2017 a les 21:12
+0
-0
Per bé o per mal ja són aquí. Els volem independentistes o no?. Cal ser conscients que els que aprenen català són els fills. La responsabilitat es nostra de parlar-los-hi.